2019-02-23, 21:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
What!!??

Är det ditt scenario av hur dådet det skall ha gått till? Eller är det din poäng med ditt skrivande här i tråden (1000 inlägg nu, lite drygt, grattis)? Man är ju förstås inte tvingad att ha en åsikt om det men skulle ändå vara intressant att veta hur du tänker kring det.
Jag tar upp brister i polisen och åklagarens utredning. T är inte undersökt mer än som en livräddare. T satt i bilen när första polis kom och de lät honom sitta kvar. I kombin så hade han ett trumsätt, gitarr och 2 förstärkare. Bilen har aldrig undersökts av polis. T hamnade också utanför polisens radar redan 21 -tiden på brottskvällen. Både han och hans kläder/skor hade stänk som de aldrig gick vidare med eftersom han snabbt blev kallad livräddaren.
Granskar man detta ärende så är det så illa skött av polis och åklagare.
Citera
2019-02-23, 21:58
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är detta polisens slutsats eller ditt påhitt?

Ingetdera. Det var F. Gummessons ord.

De kläder som undersöktes av kriminaltekniker E. En*ha*re var jacka, byxor, skjorta, livrem, skor.
Men det har du säkert redan läst.
Citera
2019-02-23, 22:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag tar upp brister i polisen och åklagarens utredning. T är inte undersökt mer än som en livräddare. T satt i bilen när första polis kom och de lät honom sitta kvar. I kombin så hade han ett trumsätt, gitarr och 2 förstärkare. Bilen har aldrig undersökts av polis. T hamnade också utanför polisens radar redan 21 -tiden på brottskvällen. Både han och hans kläder/skor hade stänk som de aldrig gick vidare med eftersom han snabbt blev kallad livräddaren.

Det finns ingen anledning att gå vidare med någon undersökning eftersom analysen visade att han endast utfört livräddande åtgärder.
Citera
2019-02-23, 22:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ingetdera. Det var F. Gummessons ord.

De kläder som undersöktes av kriminaltekniker E. En*ha*re var jacka, byxor, skjorta, livrem, skor.
Nej, det har jag inte läst. Var står det?

Så det är Gummessons slutsats. Blev bagageutrymmet undersökt?
Senast redigerad av Quarrel 2019-02-23 kl. 22:05.
Citera
2019-02-23, 22:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det finns ingen anledning att gå vidare med någon undersökning eftersom analysen visade att han endast utfört livräddande åtgärder.
Vad i analysen visade att han inte utfört annat?
Citera
2019-02-23, 22:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Vad i analysen visade att han inte utfört annat?

Om analysen av kläderna visat att han kunde vara en möjlig gärningsman så hade man naturligtvis gått vidare med fler undersökningar.
Citera
2019-02-23, 22:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om analysen av kläderna visat att han kunde vara en möjlig gärningsman så hade man naturligtvis gått vidare med fler undersökningar.
Det var inte svar på frågan.
Citera
2019-02-23, 22:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Nej, det har jag inte läst. Var står det?

Så det är Gummessons slutsats. Blev bagageutrymmet undersökt?

I någon tråd. Tulpanpernilla postade svaret F. Gummesson gett. Det är enklare att du ber Tulpanpernilla posta det igen.
Citera
2019-02-23, 22:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Det var inte svar på frågan.

Det är inget svar på din fråga men ett svar på hur det går till i mordutredningar.
Citera
2019-02-23, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är inget svar på din fråga men ett svar på hur det går till i mordutredningar.
Jaha, om en möjlig gärningsman befinner sig vid en mordplats och det hittas inga direkta bevis på hens brott så går man inte vidare i en mordutredning. Tack, då har jag lärt mig något nytt.
Citera
2019-02-23, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I någon tråd. Tulpanpernilla postade svaret F. Gummesson gett. Det är enklare att du ber Tulpanpernilla posta det igen.
Oj, du är verkligen påläst. Och du tror att jag har läst det?
Citat:
Kan du peka ut inlägget eftersom du kommer ihåg det?
Citera
2019-02-23, 22:22
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Du tänker alltså att T skulle ha "skyndat" sig hem, klivit in i hallen och sedan utfört dådet med en hammare?

Har du några tankar på vad CS gjort i Arboga under dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in