2019-02-23, 18:55
Medlem
udons avatar
Det finns inga incitament för norrmän att dopa sig som ryssarna i den här tråden vill få det till.

Idrottare från u-länder som Ryssland och forna sovjetstater har naturligtvis mycket starkare orsak att dopa sig. Just nu är det stiltje men snart kommer dom gamla vanliga dopingfallen mot Ryssland komma igen. Det slår aldrig fel.
Citera
2019-02-23, 19:06
Medlem
Perguitars avatar
Det vara bara såå jävla underbart att se Therese Johaug visa var skåpet skall stå! Expressen, med helidioten Tomas Pettersson i spetsen, sänker sig till nya bottennivåer i sitt Norgehat, när det letar fram ett gammalt avdankat avskrap från förr, som har absolut noll auktoritet, och trovärdighet, på området.

Vem faan bryr sig idag (förutom skitkastarna på Expressen) om Miro Zalar??? Ett praktarsel från historien, med absolut noll känsla för rätt och riktigt, som ingen vettig människa bryr sig ett skit om idag. Johaug fick ett grymt hårt straff för ett bagatellartat struntmisstag, men hon kom ändå tebax på ett fantastiskt sätt. Ett Norskt Guld, ett Silver, och fyra Norskor bland de sju bästa visar verkligen allt man som sportintresserad behöver veta! Och för alla miiffon, som ständigt kastar ur sig illa underbyggda dopinganklagelser mot Norge som saknar både fötter och rötter, är det bara upp till BEVIS,eller STFU som gäller!

PS
Var det överdosering av Bricanyl, eller Ventolin, eller Salbutamol, som gav Astma-Calle sådana supermankrafter att han knäckte staven i sprinten......eller!?!? LOL ;-)
DS
Citera
2019-02-23, 19:18
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perguitar
Det vara bara såå jävla underbart att se Therese Johaug visa var skåpet skall stå! Expressen, med helidioten Tomas Pettersson i spetsen, sänker sig till nya bottennivåer i sitt Norgehat, när det letar fram ett gammalt avdankat avskrap från förr, som har absolut noll auktoritet, och trovärdighet, på området.

Vem faan bryr sig idag (förutom skitkastarna på Expressen) om Miro Zalar??? Ett praktarsel från historien, med absolut noll känsla för rätt och riktigt, som ingen vettig människa bryr sig ett skit om idag. Johaug fick ett grymt hårt straff för ett bagatellartat struntmisstag, men hon kom ändå tebax på ett fantastiskt sätt. Ett Norskt Guld, ett Silver, och fyra Norskor bland de sju bästa visar verkligen allt man som sportintresserad behöver veta! Och för alla miiffon, som ständigt kastar ur sig illa underbyggda dopinganklagelser mot Norge som saknar både fötter och rötter, är det bara upp till BEVIS,eller STFU som gäller!

PS
Var det överdosering av Bricanyl, eller Ventolin, eller Salbutamol, som gav Astma-Calle sådana supermankrafter att han knäckte staven i sprinten......eller!?!? LOL ;-)
DS

Dopinganklagelserna här på forumet är bara trams från Putins armé.

Under hela mitt yrkesliv har det alltid snackats mycket sport och en sak är genomgående. Ingen håller på Ryssland. Svenskar anser att Ryssland kör orent.

Man håller på (förutom Sverige) Norge och Finland i skidor. Punkt slut.

Att svenskar skulle sitta och prisa ryssar när Stina Nilsson tar silver eller jubla åt rysk medalj utan ens nämna Fridas superlopp är bara rent trams.
Citera
2019-02-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Dopinganklagelserna här på forumet är bara trams från Putins armé.

Under hela mitt yrkesliv har det alltid snackats mycket sport och en sak är genomgående. Ingen håller på Ryssland. Svenskar anser att Ryssland kör orent.

Att svenskar skulle sitta och prisa ryssar när Stina Nilsson tar silver eller jubla åt rysk medalj utan ens nämna Fridas superlopp är bara rent trams.

Alla som inte håller med dig är rysstroll.
Citera
2019-02-23, 19:38
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Alla som inte håller med dig är rysstroll.

Nä, men det är ju rätt övertydligt när det bara är full fokus på att dopinganklaga varje norrman samtidigt som man hyllar ryssar och inte ens nämner svenska åkare.
Citera
2019-02-23, 19:57
Medlem
Perguitars avatar
Citat:

Du läser alltså inte Expressen, med skitkastaren Tomas Petterson i spetsen!? Det borde fler göra anser jag, så att fler slutar läsa Expressen, då de hela tiden tävlar med sig själva om att nå nya bottennivåer i sportjournalistisk skitkastning mot Norge. Under min idrottstid fick man lära sig att alltid "Ära den som äras bör!", och den som vinner en medalj på ett regelrätt sätt, skall alltså äras, och därmed färdigsnackat!! Miro Zalar framstår i frågan bara som en djupt tragisk fjant, som borde kravla tebax in under den sten han kom ifrån. Världens största HURRRAAA till Therese Johaugs Guld, Ingvild Flugstad Östbergs Silver och de två andra Norskorna i loppet. Grymt imponerande, och världens största GRATTIS till Norge!

PS
Det är många här inne som, tillsammans med Astma-Calle, borde lära sig att, genom att snacka skit om sina motståndare vinns inga framgångar. Astma-Calle sjöng "Norge Fuck You!", men efter sin nedvärderande skittext, tog han sig inte vidare, men fick se Hösflot Kläbo välförtjänt kamma hem guldet. "Mycké snack å lite verkstad!", och det gamla "Tala är silver, men tiga är guld!" har aldrig känts mer på sin plats!! ;-)
Citera
2019-02-23, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Perguitar
Du läser alltså inte Expressen, med skitkastaren Tomas Petterson i spetsen!? Det borde fler göra anser jag, så att fler slutar läsa Expressen, då de hela tiden tävlar med sig själva om att nå nya bottennivåer i sportjournalistisk skitkastning mot Norge. Under min idrottstid fick man lära sig att alltid "Ära den som äras bör!", och den som vinner en medalj på ett regelrätt sätt, skall alltså äras, och därmed färdigsnackat!! Miro Zalar framstår i frågan bara som en djupt tragisk fjant, som borde kravla tebax in under den sten han kom ifrån. Världens största HURRRAAA till Therese Johaugs Guld, Ingvild Flugstad Östbergs Silver och de två andra Norskorna i loppet. Grymt imponerande, och världens största GRATTIS till Norge!

PS
Det är många här inne som, tillsammans med Astma-Calle, borde lära sig att, genom att snacka skit om sina motståndare vinns inga framgångar. Astma-Calle sjöng "Norge Fuck You!", men efter sin nedvärderande skittext, tog han sig inte vidare, men fick se Hösflot Kläbo välförtjänt kamma hem guldet. "Mycké snack å lite verkstad!", och det gamla "Tala är silver, men tiga är guld!" har aldrig känts mer på sin plats!! ;-)

Tycker man att fusk och doping är okej då förstår jag din inställning...
Astmamedicin är ju för norrmän lika viktigt som att valla skidorna rätt, eller... .
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-23 kl. 20:48.
Citera
2019-02-23, 20:20
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Astmamedicin är ju lika viktigt som att valla skidorna rätt...

Belägg för det tack
Citera
2019-02-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Fakta #1: Johaug var näst bäst innan hon åkte dit och nu när Johaug lagt av bör ingen vara förvånad att hon är bäst.

Fakta #2: Det var inte höga nivåer hon åkte dit för, och man kan inte döma för något man inte mätt.

Fakta #3: Minns ni vad finnarna fick när dom bloddopa sig i Lahtis 2001? I princip samma straff som Johaug fick....
Källa för nr tre är wikipedia. Någon får rätta mig ifall jag har fel.

Eller tycker ni att oavsett testvärde så är det alltid livstids avstänging?

Det beror på vad man tagit. Har man tagit steroider tycker jag livstid. Det anses också vara väldigt allvarligt där mängden inte spelar någon roll för påföljden egentligen, just för det är svårt att veta ursprungligt intag. Det ska vara 4 år för förstagångsförbrytare och andra ggn 8 år tror jag?

Anledningen till att Johaug fick strafflindring var pga att läkaren agerade målvakt.

Jag tror hon började dopa sig för att bygga muskler. Tidigare hade hon sina bra och dåliga dagar som andra odopade åkare, men med den syntetiska muskeluppbygganden fick hon en edge som i kombination mer hennes naturliga motor gör henne oslagbar. Nu är hon där och har lång effekt av sin doping.
Citera
2019-02-23, 20:37
Avslutad
Citat:
Belägg för det tack

Varför plockar du det ur sitt sammanhang, gör man som dej kan man vinkla hur som helst.

Svarade vårt fan av norsk skidåkning ovan med följande,
"Tycker man att fusk och doping är okej då förstår jag din inställning...
Astmamedicin är ju lika viktigt som att valla skidorna rätt..."
Citera
2019-02-23, 20:42
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Varför plockar du det ur sitt sammanhang, gör man som dej kan man vinkla hur som helst.

Svarade vårt fan av norsk skidåkning ovan med följande,
"Tycker man att fusk och doping är okej då förstår jag din inställning...
Astmamedicin är ju lika viktigt som att valla skidorna rätt..."

Skriv tydligare då!
Citera
2019-02-23, 20:49
Avslutad
Citat:
Skriv tydligare då!

Gjort ett tillägg i första svaret, nu ingen risk för missförstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in