Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Synd att du inte förberedde en kommentar med något vettigt innehåll då. Hela teorin om att någon skulle ha varit med på att skriva testamente och avskedsbrev och sen ångrat sig i sista sekunden är ett desperat försök att få den ena föräldern att framstå som oskyldig. Om man planerar att mörda sina barn och deltar i förberedelserna så långt att man är med och skriver ett avskedsbrev som förklarar varför man dömt sina barn till döden så har man haft gott om tid att ångra sig i tid. Att man skulle ha gjort det i sista stund är en efterhandskonstruktion.
Så behöver det inte alls vara. Med såna problem och slitningar som bjärredparet upplevde är det verkligen inte otänkbart att en av föräldrarna ville ha skilsmässa och på så sätt försöka lösa problemet. Men om det är så eller ej vet varken du eller jag.
De kanske inte alls var så tighta som många här vill tro. Kanske de var det tidigare, men mot slutet vacklade en av dem.
Fattar inte varför alternativa förklaringar skulle vara fel. Kanske för att det finns visssa grupperingar här som har olika åsikter om än det ena än det andra.
Jag vägrar däremot att ansluta mig till någon sk gruppering!
Läser allt som alla skriver och gör min egen bedömning.