2019-02-23, 01:33
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Hela den texten ovan som du fetade kan givetvis vara som du skriver, att man alltså ligger nära sanningen.
Å andra sidan, hen har bara skrivit två korta inlägg i denna tråd. Men varför skriva två så korta inlägg som inte säger något av värde förutom de kryptiska ”UB och EA”?

Ibland får jag för mig att några som inte skriver i Helenatråden helt enkelt ”slänger in” en liten uppgift eller en kort teori för skojs skull. De har sett denna gigantiska ämnestråd då och då och tycker att ”nu får ni väl ge er...”
Jag gissar också på att någon vill göra sig lustig på trådens bekostnad och alla initialer som förekommer här. Är antagligen en av Flashbacks längsta trådar också, åtminstone vad gäller tidsspannet och det finns säkert de som vill driva med det. Inte mycket händer.

Att tråden skulle ha kommit för nära sanningen tvivlar jag på är anledningen till störmomentet, men vad vet man? Sjäv tror jag ändå att det finns andra som har sådana avsikter men att de luras på andra, kanske mer raffinerade sätt. Ren spekulation från min sida förstås.
Senast redigerad av Gusselby 2019-02-23 kl. 01:43. Anledning: Lagt till glömda ord och komma och det och sånt. Genomtrött. Godnatt.
Citera
2019-02-23, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Men tänk om UB åkt taxi och EA har åkt med från festen.
Leker du med initialer?
Citera
2019-02-23, 06:37
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: jag lämnar inte ut information utan mina källors tillåtelse. Jag hoppas att det respekteras.

Namn och omständigheter runt denna händelse är lämnade till polis.

Tråden är verkligen gigantisk. Under det är jag hängt här svänger det kraftigt. "Beten"/teorier läggs ut och olika scenarier och möjliga gärningsmän slängs in och förvirrar. Det hade varit bra om nii som skriver här med avsikt att komma sanningen så nära som möjligt och som kanske har en klarare bild än många kom med en sammanfattning, med uppgifter kring vad som egentligen är belagt samt trovärdiga teorier och möjliga gärningsmän. Om tråden inte ska tappa intresse måste ni seriösa här hjälpa till att skilja bort det som är nonsens eller skrivet för att förvirra. Det gör man genom att inte lyfta eller hänga upp sig på det som är trolllning.
Citera
2019-02-23, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
Tråden är verkligen gigantisk. Under det är jag hängt här svänger det kraftigt. "Beten"/teorier läggs ut och olika scenarier och möjliga gärningsmän slängs in och förvirrar. Det hade varit bra om nii som skriver här med avsikt att komma sanningen så nära som möjligt och som kanske har en klarare bild än många kom med en sammanfattning, med uppgifter kring vad som egentligen är belagt samt trovärdiga teorier och möjliga gärningsmän. Om tråden inte ska tappa intresse måste ni seriösa här hjälpa till att skilja bort det som är nonsens eller skrivet för att förvirra. Det gör man genom att inte lyfta eller hänga upp sig på det som är trolllning.
Det jag tror är att den/dom som vet vad som hände den natten är inne här med flera olika nick och snurrar till tråden varje gång det börjar osa lite hett.
Citera
2019-02-23, 10:57
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Det jag tror är att den/dom som vet vad som hände den natten är inne här med flera olika nick och snurrar till tråden varje gång det börjar osa lite hett.

Ja, så är det säkert.
Ibland tycker jag mig känna igen formuleringar och uttryck som jag sett tidigare.

Låt säga att jag citerat den fiktiva användaren Kalle och att jag tyckte Kalle hade fel i någon sak. Det går en kortare tid och Kalle blir av någon anledning avstängd. Helt plötsligt dyker den fiktiva användaren Pelle upp som gubben i lådan med uttrycksätt man känner igen, kanske för att röra till det.

Jag tror att det har hänt att jag skickat PM till någon som inte har varit den som de säger sig vara, alltså kanske någon nyregistrerad där man känner igen vissa formuleringar och uttrycksätt. Men helt säker kan jag givetvis inte vara.

Därför skickar jag numera helst inga PM. Skriver jag i tråden kan alla se vad och när jag skrev något.
Citera
2019-02-23, 13:29
Medlem
Greenskys avatar
Tråden har kört fast fullständigt nu, polisen måste släppa ut mer uppgifter om fallet ska ha någon chans att klaras upp.
1: Vad vet polisen mer om "pilot"?
2: Vem f-n är brovittnet och varför är denna person anonym?
3: Jenvén tycks vara tveksam till brovittnet som jag förstått det som, varför?
4: GW tycks också rata brovittnet då han (vad jag förstått) menat på att H klivit in i en bil på torget och åkt därifrån med den..

Många frågor, inga svar?
Citera
2019-02-23, 14:10
Medlem
Citat:
Jo det rör på sig, det gör det onekligen, men så kommer det ett knepigt inlägg som ett brev på posten från exceptional som rör till det.

Och då är den stora frågan ? Vad är det dom rört på sig ?
Vi har ingen aning om vem .. pilotӊr ?
Vilken bilmodell som synts ?
Vilka körde?
Vart Helena gick från hotellet ?
Med vilken ?
Allt det som finns är gissningar och inget mera .
Om inte ens ” pilots namn kommer fram så kommer detta att stå och stampa på ruta 1 !
Polisen har stått i 27 år och inte löst detta , och de har säkert mer på fötterna som inte nått ut till allmänheten .
Sedan så kan ju såklart gissningar och sitt eget övertygande om teorier finns någon relevans till ? Inget är omöjligt eller kanske möjligt ska man lägga till i detta fall 😕
Det behövs mer information , inte några små ” inlägg med hintar” om det ena eller det andra ? Det spär bara på rykten och även vilseledande skitsnack 😕 Om någon sitter på information som skulle kunna vara av värde så släng fram det ? Skydda källan ? Herregud det närmar sig 30 år sedan Helena försvann .. vilken källa ska skyddas ? Har det inte vid det här laget visat sig att det tillför fallet något av värde ... så är det nog bara rent .. struntprat och hittepå .
Citera
2019-02-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Och då är den stora frågan ? Vad är det dom rört på sig ?
Vi har ingen aning om vem .. pilotӊr ?
Vilken bilmodell som synts ?
Vilka körde?
Vart Helena gick från hotellet ?
Med vilken ?
Allt det som finns är gissningar och inget mera .
Om inte ens ” pilots namn kommer fram så kommer detta att stå och stampa på ruta 1 !
Polisen har stått i 27 år och inte löst detta , och de har säkert mer på fötterna som inte nått ut till allmänheten .
Sedan så kan ju såklart gissningar och sitt eget övertygande om teorier finns någon relevans till ? Inget är omöjligt eller kanske möjligt ska man lägga till i detta fall 😕
Det behövs mer information , inte några små ” inlägg med hintar” om det ena eller det andra ? Det spär bara på rykten och även vilseledande skitsnack 😕 Om någon sitter på information som skulle kunna vara av värde så släng fram det ? Skydda källan ? Herregud det närmar sig 30 år sedan Helena försvann .. vilken källa ska skyddas ? Har det inte vid det här laget visat sig att det tillför fallet något av värde ... så är det nog bara rent .. struntprat och hittepå .

Om någon vet saker om detta försvinnande så kan de nog som man säger .... sitta lungt i båten ! Efter snart 30 år så är nog skyddande av brottsling , medhjälpare preskriberats för länge sedan !
Om ” mördaren däremot är en känd person så har den ju såklart massor att förlora” även om de inte idag kan dömas. Då handlar det om trovärdighet och annat !
Alla dessa ” källor och uttalande säger ju sig själv att det är rena hittepå fantasier ! har polisen fått uppgifter om tex ” någon har sett saker och det är än idag lika olöst som för drygt 27 år sedan ja då väger denna källa lika mycket som en bomulls tuss. Någon eller några har tydligen tagit i hand på att ta denna hemlighet med sig i graven ? Och det kommer de att lyckas med om inte någon kommer på att den vill bekänna sina synder 😕 moral och samvete verkar inte vara dessa / denna persons starkaste sida.
Citera
2019-02-23, 14:53
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Om någon vet saker om detta försvinnande så kan de nog som man säger .... sitta lungt i båten ! Efter snart 30 år så är nog skyddande av brottsling , medhjälpare preskriberats för länge sedan !
Om ” mördaren däremot är en känd person så har den ju såklart massor att förlora” även om de inte idag kan dömas. Då handlar det om trovärdighet och annat !
Alla dessa ” källor och uttalande säger ju sig själv att det är rena hittepå fantasier ! har polisen fått uppgifter om tex ” någon har sett saker och det är än idag lika olöst som för drygt 27 år sedan ja då väger denna källa lika mycket som en bomulls tuss. Någon eller några har tydligen tagit i hand på att ta denna hemlighet med sig i graven ? Och det kommer de att lyckas med om inte någon kommer på att den vill bekänna sina synder 😕 moral och samvete verkar inte vara dessa / denna persons starkaste sida.

När jag höll med att det rörde på sig syftade jag på användaren som kom in med något konstigt inlägg.
Senast redigerad av Pajosv 2019-02-23 kl. 14:56.
Citera
2019-02-23, 15:11
Medlem
Citat:
När jag höll med att det rörde på sig syftade jag på användaren som kom in med något konstigt inlägg.

Då missförstod jag .. dig .
Du menar rörde på sig = missvisa , röra till det .
Det har du rätt i . Men det är nog det enda som rör på sig . Att som vissa skriver ... komma sanningen nära ? Nja det tål nog tas 1000 sidor till från A till Ö .
Here we go agan !
Citera
2019-02-23, 18:36
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: jag lämnar inte ut information utan mina källors tillåtelse. Jag hoppas att det respekteras.

Namn och omständigheter runt denna händelse är lämnade till polis.

Hej!
Uppgiften om att någon kan ha sett delar av vad som hände Helena var ny för mig. (Eller så har jag bara glömt bort den) Min fråga är bara hur du bedömer eller värderar uppgiften. Kan det vara så att någon faktiskt har sett detta förutom gärningsmännen?
Citera
2019-02-23, 21:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hej!
Uppgiften om att någon kan ha sett delar av vad som hände Helena var ny för mig. (Eller så har jag bara glömt bort den) Min fråga är bara hur du bedömer eller värderar uppgiften. Kan det vara så att någon faktiskt har sett detta förutom gärningsmännen?

Hejsan!

Personligen kan jag inte bedöma personens trovärdighet och tillförlitlighet, då uppgiften lämnades till min källa. Däremot kan jag säga att jag har stort förtroende för min källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in