2019-02-22, 23:07
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag hakar på här: Vem är nu "UB"? Och skulle "EA" vara "dansken" - den avskrivne, den som systrarna Andersson aldrig tidigare hade sett?

Det är ju så att det ibland tittar in någon användare här i tråden som skriver något "nytt", något "uppseendeväckande". Kanske ger "exceptional" något nyttigt? Eller hoppar "exceptional" in med avsikten att leda in oss på ett nytt villospår? Kan det vara så att vi ligger så pass nära sanningen om vad som hände och vilka som är inblandade att någon (igen?!) känner ett akut behov av att försöka att leda oss fel?

"exceptional" har nu bollen i sin hand: Om han/hon är seriös, återkommer han/hon med mer information om bland annat det som vi nu har frågat efter. Det ska bli intressant att se vad det blir av detta!

Hela den texten ovan som du fetade kan givetvis vara som du skriver, att man alltså ligger nära sanningen.
Å andra sidan, hen har bara skrivit två korta inlägg i denna tråd. Men varför skriva två så korta inlägg som inte säger något av värde förutom de kryptiska ”UB och EA”?

Ibland får jag för mig att några som inte skriver i Helenatråden helt enkelt ”slänger in” en liten uppgift eller en kort teori för skojs skull. De har sett denna gigantiska ämnestråd då och då och tycker att ”nu får ni väl ge er...”
Senast redigerad av Pajosv 2019-02-22 kl. 23:21.
Citera
2019-02-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Kan det vara detta?

Bra där, carro22! Jag har dock för mig att Prinzezzan skrev att det finns/fanns en person som ska ha sett delar av vad som hände med Helena. Om man tänker lite mer ingående på detta, är ju denna information jäkligt intressant. Såväl plats som medverkande borde ju alltså vara kända. Kan du ta ett nytt tag om detta, Prinzezzan?

Och något relaterat...

Det var någon skribent här som skrev om Hen visste vilken bil som använts vid bortförandet av Helena och vart hon blivit begravd ? Någon som kommer ihåg vad denna hade för...

Det var kratzar som skrev detta.
Citera
2019-02-22, 23:35
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Det var kratzar som skrev detta.

Okej! Men jag kopierade bara inlägget som det var och då såg det ut som att det var du som skrivit det.

Men då var det klargjort. Tack!
Citera
2019-02-22, 23:35
Medlem
Tror helldre att det är någon som vi få fart på denna tråd ! Måste vara den tristaste tråden med de minsta upplysningar och skvaller på hela Fb . Under 10 år .... minst har det pratats om ” pilot typ 1000 tals ggr och vittnet + bilen på gångvägen ? Absolut inte ett enda inlägg har gjort så att tråden flyttats sig en cm framåt iallafall ? Går man tillbaka 10-14 år i tråden så diskuteras samma misstänkta GM , pilot och bilen 😕 så att någon skulle vara nervös av att läsa här så var denne lika nervös vid trådens start .... absolut inget har hänt ?
Jo blodfläcken på skon .... som blev pannkaka .
Ytterligare något förhör m ” pilot och sedan ...... absolut inget !
Tyvärr trist att säga det men tråden snurrar bara runt , runt fram och tillbaka .
Önskar verkligen att Polisen kunde om de har lite mer att informera allmänheten om . Efter 27 år är det svårt att tänka sig att någon ” plötsligt kom ihåg något av intresse från denna natt ? Allmänheten är nog urmjölkad till sista droppen , finns nu bara en eller flera som kan ruska liv i fallet och denna tråd ? Och det är de som är skyldiga till Helenas försvinnande.
Citera
2019-02-22, 23:41
Medlem
Citat:
Hela den texten ovan som du fetade kan givetvis vara som du skriver, att man alltså ligger nära sanningen.
Å andra sidan, hen har bara skrivit två korta inlägg i denna tråd. Men varför skriva två så korta inlägg som inte säger något av värde förutom de kryptiska ”UB och EA”?

Ibland får jag för mig att några som inte skriver i Helenatråden helt enkelt ”slänger in” en liten uppgift eller en kort teori för skojs skull. De har sett denna gigantiska ämnestråd då och då och tycker att ”nu får ni väl ge er...”

Vilka skulle det vara som är de skyldiga då ? Vilka personer har tråden här räknat ut som är de skyldiga och nära sanningen hur allt gick till ?
Pilot ? Möjligt men vi vet ju inte vem det är utan bara spekulationer eller hur ?
Citera
2019-02-22, 23:43
Medlem
Citat:
Okej! Men jag kopierade bara inlägget som det var och då såg det ut som att det var du som skrivit det.

Men då var det klargjort. Tack!

Det blev fel,sorry
Jag menade det om bilen och vart Helena är begravd som du undrade om.
Det var Kratzar som skrev om det..
Citera
2019-02-23, 00:09
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tror helldre att det är någon som vi få fart på denna tråd ! Måste vara den tristaste tråden med de minsta upplysningar och skvaller på hela Fb . Under 10 år .... minst har det pratats om ” pilot typ 1000 tals ggr och vittnet + bilen på gångvägen ? Absolut inte ett enda inlägg har gjort så att tråden flyttats sig en cm framåt iallafall ? Går man tillbaka 10-14 år i tråden så diskuteras samma misstänkta GM , pilot och bilen 😕 så att någon skulle vara nervös av att läsa här så var denne lika nervös vid trådens start .... absolut inget har hänt ?
Jo blodfläcken på skon .... som blev pannkaka .
Ytterligare något förhör m ” pilot och sedan ...... absolut inget !
Tyvärr trist att säga det men tråden snurrar bara runt , runt fram och tillbaka .
Önskar verkligen att Polisen kunde om de har lite mer att informera allmänheten om . Efter 27 år är det svårt att tänka sig att någon ” plötsligt kom ihåg något av intresse från denna natt ? Allmänheten är nog urmjölkad till sista droppen , finns nu bara en eller flera som kan ruska liv i fallet och denna tråd ? Och det är de som är skyldiga till Helenas försvinnande.

Ugglan Skrev: Eller hoppar "exceptional" in med avsikten att leda in oss på ett nytt villospår? Kan det vara så att vi ligger så pass nära sanningen om vad som hände och vilka som är inblandade att någon (igen?!) känner ett akut behov av att försöka att leda oss fel?

Det tyckte jag kunde vara rimligt, men givetvis vet jag inte hur det egentligen till.

Att man knappt inte inte har kommit närmare sanningen på alla dessa år har jag flera gånger skrivit om. Man skulle nog kunna rensa bort tre fjärdedelar av alla inlägg och ändå skulle tråden inte kunna vara överblickbar.

Förhoppningsvis blir det Mariestadspolisen, kanske med hjälp av GW Persson, som löser det. Det är fortfarande en pågående utredning och GW kan inte berätta mer som det ser ut nu. Men förr eller senare måste polisen och GW ta hjälp av varandra och kasta prestigen överbord.
Citera
2019-02-23, 00:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Tja, någon kan ju ha öppnat munnen lite efter radioprogramserien (men mer behövs) …

Angående "ska ha känt delar av Helenas familj. Alltså någon som fanns där i Helenas omgivning” svarar du "inget nytt". Vet du hur det ligger till med detta? Vet du något om den saken som vi andra inte vet, tvärsäker som du är?

När det gäller att börja prata, tänker jag att Prinzezzan kanske kan göra det. Jag beskrev ovan exakt varför jag tycker det: Det kan vara en väg framåt om vi får veta namnet på den person som "ska ha sett vad som hände - eller delar av vad som hände". Jag tycker att Prinzezzan står i ett vägskäl: Att ge seriösa i tråden chansen att gå till botten med namnet (personen och dennas umgängeskrets) eller att hålla fast vid sitt "skyddande av källa", med risk för att bromsa en reell möjlighet till att föra fallet framåt. Jag hoppas verkligen att ingen har något emot om fallet kan föras framåt?!

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: jag lämnar inte ut information utan mina källors tillåtelse. Jag hoppas att det respekteras.

Namn och omständigheter runt denna händelse är lämnade till polis.
Citera
2019-02-23, 00:33
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: jag lämnar inte ut information utan mina källors tillåtelse. Jag hoppas att det respekteras.

Jag håller med både Ugglan och Prinzezzan.

Det skulle givetvis kunna vara bra om Prinzezzans uppgifter redovisades så att tråddeltagarna kan komma med synpunkter och teorier. Å andra sidan har Prinzezzan lovat att inte lämna ut information om sina källor. Och namn och omständigheter är lämnade till polisen. Det väger tyngre.
Senast redigerad av Pajosv 2019-02-23 kl. 00:39.
Citera
2019-02-23, 00:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Då står du där i vägskälet: Att ge oss seriösa i tråden chansen att gå till botten med namnet (personen och dennas umgängeskrets) eller att hålla fast vid ditt "skyddande av källa", med risk för att bromsa en reell möjlighet till att föra fallet framåt. Jag är säker på att det är många i den här tråden som skulle kunna bidra med nyttigheter om de (och jag) fick veta namnet. Att namn och omständigheter runt denna händelse är lämnade till polis säger ingenting om möjligheterna att lösa fallet - möjligen att de kan ligga till grund för det senaste anhållandet, men inget mer. Polisen står ju där de står - och har stått i snart 27 år … Då är det inte läge att sitta och säga "A" men inte "B". Om du verkligen vill ge det här fallet en chans att bli uppklarat tycker jag att du skriver ut namnet på den person som ska ha sett i vart delar av det som hände Helena. Tiden håller på att ta slut. Du har i alla år dragit på dig kritik för att just säga "A" men inte "B". Detta fungerar inte.

Jag tror att du resonerar så här: "Om polisen inte har kunnat klara det här under alla år, varför skulle då jag/vi kunna det?" Tja, ge oss chansen! Men att hellre skydda en källa än att försöka bidra till en reell chans att få ett av Sveriges mest uppmärksammade försvinnanden uppklarat gränsar till direkt dumhet.
Citera
2019-02-23, 00:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ugglan Skrev: Eller hoppar "exceptional" in med avsikten att leda in oss på ett nytt villospår? Kan det vara så att vi ligger så pass nära sanningen om vad som hände och vilka som är inblandade att någon (igen?!) känner ett akut behov av att försöka att leda oss fel?

Det tyckte jag kunde vara rimligt, men givetvis vet jag inte hur det egentligen till.

Att man knappt inte inte har kommit närmare sanningen på alla dessa år har jag flera gånger skrivit om. Man skulle nog kunna rensa bort tre fjärdedelar av alla inlägg och ändå skulle tråden inte kunna vara överblickbar.

Förhoppningsvis blir det Mariestadspolisen, kanske med hjälp av GW Persson, som löser det. Det är fortfarande en pågående utredning och GW kan inte berätta mer som det ser ut nu. Men förr eller senare måste polisen och GW ta hjälp av varandra och kasta prestigen överbord.

Min fetning: Vi har visst kommit sanningen närmare! Den uppmärksamme kan lätt notera hur tråden "rör sig" beroende på vad som skrivs och när det skrivs - och beroende vilka som skriver. Det är uppenbart att någon eller några inte trivs med situationen.
Citera
2019-02-23, 00:57
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Min fetning: Vi har visst kommit sanningen närmare! Den uppmärksamme kan lätt notera hur tråden "rör sig" beroende på vad som skrivs och när det skrivs - och beroende vilka som skriver. Det är uppenbart att någon eller några inte trivs med situationen.

Jo det rör på sig, det gör det onekligen, men så kommer det ett knepigt inlägg som ett brev på posten från exceptional som rör till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in