2019-02-23, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Bara sluta. Du är som ett femårigt barn.

Vi män har tvunget kastat in vårt liv i matchen för att skydda er. Många goda gubbar har gått förlorade för er skull.

Förnekar du det?
Citera
2019-02-23, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
"Ni svenska kvinnor". Lågt barnafödande har drabbat så gott som hela Europa. Sverige är snarare ett av de länder som föder flest barn i Europa. Barnafödandet är mycket lägre i södra Europa.
Ja, fast nu diskuteras Sverige och svenska kvinnor.

Jenny9 rättfärdigar rådande situation med att svenskar lever 100% fria liv och att vi(ni) därför helt enkelt ska acceptera utfallet. Men går det verkligen att rättfärdiga när befolkningen krymper?
Citera
2019-02-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Ja, fast nu diskuteras Sverige och svenska kvinnor.

Jenny9 rättfärdigar rådande situation med att svenskar lever 100% fria liv och att vi(ni) därför helt enkelt ska acceptera utfallet. Men går det verkligen att rättfärdiga när befolkningen krymper?

Trådens ämne är ett resonemang om att svenska kvinnor skulle vara sämre än andra kvinnor. I det påståendet ligger att andra kvinnor är bättre. Vilket de nödvändigtvis inte är när det gäller exempelvis barnafödande.

Dessutom är frågan om svenska män vill ha fler barn än vad svenska kvinnor vill? Är du säker på att det är svenska kvinnan som är bromsklossen?
Citera
2019-02-23, 12:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu har ju svenska staten bestämt sig för att föra det svenska arvet vidare genom invandring och inte svenskar. Har man råd att finansiera invandringen så hade man nog också haft råd att finansiera ett skattefritt liv för svenska kvinnor som väljer att föda fler barn.

Överdrifterna är absurda. Alla mina jämnåriga vänner har barn, och med svenska män dessutom. Inte en enda utlänning eller insemination i sikte!
Citera
2019-02-23, 12:05
Medlem
psystamps avatar
det vi gett kan vi ta bort

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...
Citera
2019-02-23, 12:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vi män har tvunget kastat in vårt liv i matchen för att skydda er. Många goda gubbar har gått förlorade för er skull.

Förnekar du det?

Nej men jag förstår inte vad det har för relevans för eller koppling med männen som idag sitter här på forumet och gafflar.
Citera
2019-02-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Trådens ämne är ett resonemang om att svenska kvinnor skulle vara sämre än andra kvinnor. I det påståendet ligger att andra kvinnor är bättre. Vilket de nödvändigtvis inte är när det gäller exempelvis barnafödande.

Dessutom är frågan om svenska män vill ha fler barn än vad svenska kvinnor vill? Är du säker på att det är svenska kvinnan som är bromsklossen?
Att trenden är värre i syd europa vittnar om att ekonomi spelar en ganska stor roll. Svenska kvinnor har det bättre ekonomiskt än spanska kvinnor. Problemet är nog en kombination av ekonomi och mentalitet, vilket förstås även inkluderar svenska män.

Citat:
Överdrifterna är absurda. Alla mina jämnåriga vänner har barn, och med svenska män dessutom. Inte en enda utlänning eller insemination i sikte!
Jo fast hur många barn?
Citera
2019-02-23, 12:25
Avslutad
Citat:
Nej men jag förstår inte vad det har för relevans för eller koppling med männen som idag sitter här på forumet och gafflar.

Lika väl som vi ger er utrymme för ert trams p.g.a. att ni vårdar (ja, jag inser insatsen) och klämmer ur er vår avkomma tycker jag ni åtminstonde borde ge oss cred för att offra livet för er.
Citera
2019-02-23, 13:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Lika väl som vi ger er utrymme för ert trams p.g.a. att ni vårdar (ja, jag inser insatsen) och klämmer ur er vår avkomma tycker jag ni åtminstonde borde ge oss cred för att offra livet för er.

Ja den creden ger jag mer än gärna när det gäller en man som gör det, som faktiskt gillar kvinnor i Sverige. Dock har ju både du m.fl här klargjort att ni då INTE tänker göra ett skit för den svenska kvinnan om helvetet brakar loss. Tvärtom är här en del som signalerar skadeglädje.
Varför ska det ges nån cred när ni skulle kasta oss under bussen vilken dag som helst?
Citera
2019-02-23, 13:35
Medlem
Citat:
Att trenden är värre i syd europa vittnar om att ekonomi spelar en ganska stor roll. Svenska kvinnor har det bättre ekonomiskt än spanska kvinnor. Problemet är nog en kombination av ekonomi och mentalitet, vilket förstås även inkluderar svenska män.

Jo fast hur många barn?

Syd var drabbat av lågt barnafödande redan innan finanskrisen. Svenska kvinnor jobbar mer än spanska så spanska borde ha mer tid för barn. Dessutom är skatterna lägre.
Citera
2019-02-23, 13:55
Avslutad
Citat:
Ja den creden ger jag mer än gärna när det gäller en man som gör det, som faktiskt gillar kvinnor i Sverige. Dock har ju både du m.fl här klargjort att ni då INTE tänker göra ett skit för den svenska kvinnan om helvetet brakar loss. Tvärtom är här en del som signalerar skadeglädje.
Varför ska det ges nån cred när ni skulle kasta oss under bussen vilken dag som helst?

Ingen kastar någon. Ni kastade er själva.
Citera
2019-02-23, 13:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Ja jävlar i min låda vad jag kommer att hånskratta och känna skadeglädje när det blir räfst och rättning bland fruntimren. Ni kommer att stå ganska ensamma. Ni klarar ju inte ens er mest grundläggande uppgift: att klämma ur er ungar. En sak som håller mig igång är att få den slutgiltiga upprättelsen för männen, inom min livstid. Som det ser ut i Europa så finns det gott hopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in