Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Jag tippar att han försvann ur bilden för att göra sig av med blodig jacka, sen dyker han upp utan jacka på bänken i Trf.
Försvann ur bilden säger mig inget om var han varit under två timmar. Det fanns en tv-rollinnehavare som knäppte med fingrarna och försvann, men jag trodde han var ensam om det tricket.
Han hade säkert lämnat blodspår efter sig om han nu varit så skadad i handen. Bäst är väl att försvinna in i en lägenhet, stänga dörren om sig och plåstra om efter bästa förmåga för att dölja skadan.
Var han på parkbänken skadad i handen?
Jag tror att parkmannen och gm är två figurer, men båda kan ha att göra med brottet på ett eller annat sätt. Det är vad jag tror och om inte annat måste en figur ha hämtat upp parkmannen så han försvann från stan. Polisen har nagelfarit filmerna 12 timmar före och efter morden. Å andra sidan säger de inget till allmänheten om vad de sett på filmerna, vilket är en fördel vid en häktning för då vet polisen kanske mer om gm och ev kumpan än vad han förstår. Polisen blir då inte jag klok på. Va fan sysslar de med? Pulver-Henke visste en del om poliserna och vad de gör i stället för att jobba

Det blir att sopa upp efter dem, om jag säger som så då kvasten ska gå

Just därför förblir fallet olöst.