Citat:
Ursprungligen postat av
Poppisen
Är TH sitt kontor så nära bostaden att de går på samma mobilmast? I så fall kan han ha ringt upp sig själv från kontoret på hennes mobil 9.14. om han tagit med sig den hemifrån.
Hei, det med mobilmaster osv har blitt diskutert før, her og i media. TH har ICE og AEH har Telenor, det finnes flere ICE og Telenorantenner i nærheten, så det ville være en stor risiko for at Telenor forbindelse ville hoppe fra en antenne til en annen, og dermed går muligheten du beskriver i vasken.
Ingenting har blitt frigitt til media om teledata fra AEH sin mobil. Som jeg skjønner, men er ikke sikkert, har AEH sin mobil ikke kommet til rette. Hvis jeg tar feil kan noen annen her korrigere meg. Men det er heller ikke noe indikasjoner at mobilen har beveget seg stort, fordi politiet har ikke letet andre steder enn rundt boligen. Det har ikke kommet fram hva slags triangulering politiet har foretatt på mobildataen fra AEH. Med triangulering får man svært nøyaktige posisjonsdata, mens mobilmasttilkobling sier bare litt om i hvilken sektor man har vært.
Det er også uklarhet hvilket familiemedlem ble ringt via AEH hennes mobil kl 09:14, om det er TH1 eller TH2 eller en annen. Først trodde alle det var TH1 (faren), men nå har muligheten åpnet seg at det kan være TH2 (sønnen). Hvis det er TH1 og AEH var allerede borte, så var vi alle enig her at TH1 han ha installert en slags auto-dial app på mobilen som ringte TH1 09:14 uten at noen behøvde å gjøre noe. Rent teoretisk er dette mulig, selv om det høres søkt ut.