Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Överdrivet hälsosam livsstil är ett annat tecken, cancer, recidiv eller inte, kan finns som oro i grunden.
Depressionstillstånd går hand i hand, självmordsnära tillstånd vid förvärring.
Anna-Karin85:
* Mamman har haft cancer som man trodde hade blivit botad
* Mamman och barnen deprimerade"
Skumfidusen71:
"Enligt pm jag fått var mamman sjuk i cancer samt deprimerad. Hon jobbade trots sjukdom."
Stehlitz:
"Min uppfattning är att det är många som förstod att Hanna mådde dåligt redan för ett år sedan."
"Jag vet bara att man berättat att Hanna åt antidepressiva och att hon oroade sig mycket för töserna."
"Hanna uppfattades som sämre däran än Oskar. Alla uppfattar att det handlade om det kroniska trötthetssyndromet när det gällde töserna."
"Att Hanna mådde dåligt tyckte jag dock märktes tidigare. Jag minns att jag tyckte synd om henne eftersom hon oroade sig så för töserna."
Elli09:
"Lite hispig gällande barnen"
spitvision:
"Jag uppmärksammade just att hon har ett flertal vänner på sin facebook som arbetar med psykisk ohälsa. Dessa är inte vän med honom."
Nosework:
"En av mammans vänner på fb arbetar inom en förening "mind" som arbetar mot självmord."
MatildaVarg:
"Mamman är vän med en kvinna på Facebook som driver en självmordslinje. Hela vännens flöde innehåller massa artiklar om självmord och hur det ska undvikas."
Didsat:
"Jag vet att hon har haft cancer och tillfrisknat, det var flera år sedan. Ganska säker på att det var bröstcancer. Nog ganska allmänt könt, jag vet att hon la om kosten och levde väldigt hälsosamt efter för att minimera risk för återfall."
artyfarty:
"De var också noga med att familjen skulle äta nyttigt och "eko".
Wallin77:
"Det lilla jag vet är att barnen tappade "fart", Hanna och Oskar var bekymrade. Det blev värre och värre. De sökte hjälp. Hjälp fanns inte."
Stehlitz:
"Enl. flera som jag känner i Bjärred som även kände familjen Henkow/Brenton väl mådde Oskar väldigt dåligt redan hösten 2016 när han for runt som en skottspole för att hjälpa Agnes."
Ossian.allvetaren:
"Hej!
Jag kan bekräfta att Oskar var deprimerad på grund av sin familjesituation därhemma. Detta vet jag till 100%. Ingen spekulation eller egna funderingar eller något jag läst!"
Kollega i media:
"(..) han prioriterade sin sjuka dotter framför allt annat och därför behövde ställa in det ena engagemanget efter det andra”.
Chefen:
"– Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet, har han sagt."
Kollega:
"Last time I met Oskar and we talked about his situation at home, I saw such a deep sorrow in his eyes."
Kollega:
"Jag minns våra diskussioner både i jobb och privat med ett leende men samtidigt med en sån smärta. Den senaste tiden förtjänade inte du. Jag minns vad du värderade mest. Tragedin som bara inte fick hända, hände."
Du klipper och knyter ihop trådstumpar och förlorar trovärdighet när du till och med hänvisar till Wallin77 som bara hann med 3 inlägg och Stehlitz som kom in två dagar senare och fyllde på med 250 inlägg innan de stängdes av för alltid. Varför fortsätter du ändå citera såna som dem? Är du desperat på att få ihop ditt pussel? Finns ingen annan anledning att citera Stehlitz annars.
Nosework/MatildaVarg/Spitvision:
EN av H:s vänner på Facebook var
en jämnårig kvinna i Göteborg som ansvarar för Mind där. Hon "driver" inte en "självmordlinje"... Om man vill komma i kontakt med föreningen Mind så är det f.ö. närmare till föreningen i Malmö om man bor i Bjärred. Jag skulle generellt sett säga att om man öppet visar att man har vänner som arbetar med psykisk ohälsa så är man frisk själv. Bara att man har kvar sina öppna Facebook-profil när man dör låter som hon inte ville dölja något. Varför O:s Facebook var raderad får vi spekulera i.
Anna-Karin kände någon som kände Oskar på jobbet. Visste mycket om O:s hemförhållande. Många på LU verkat ha veta att O mådde riktigt piss. De måste ju agerat på något sätt, tagit hand om O, gett honom lättare arbetsbörda osv. Det skaver i alla fall för mig att många på LU verkar veta allt om hemförhållandet innan det här hände. Dessutom hur även de där externa kollegorna uttryckte sig..? Det är folket runt hans profession som fick höra ALLT. Verkligen som om O öppnat upp sig. Han kan omöjligt ha berättat samma detaljer för sina släktingar. Bara kollegor och kanske vänner. Varför?
Sen har vi skumfidusen71 som fick ett PM. Den som skrev det påstod sig ha helt andra uppgifter än H:s kollegor hade enligt Disdats inlägg, till och med ett par dagar senare. På H:s jobb var bara alla i chock och förstod ingenting och cancer visste de bara existerat någon gång tidigare. Skumfidusen fick helt enkelt ett skumt PM.
Skall vi diskutera människor som lever hälsosamt och ekologiskt utan att vara eller bli deprimerade? Som bara vill ta hand om sin hälsa.