2019-02-23, 05:34
Medlem
WordWarriors avatar
Jag tycker att de flesta borde inse att överge sitt lands kvinnor inte görs utan vidare. Det krävs väldigt mycket. Gränsen är dock passerad sedan länge.

Här kommer ännu en låt som visar mäns uppskattning för kvinnan. Inte svenska kvinnor för de hatar ju män. Italien och dess konservatism är den nya given, liksom i östeuropa. Erfarna gubbar is the way to go!

https://www.youtube.com/watch?v=V69vs8JmXYM

2:12: worth to die for.

Kan inte vänta att komma ner på kontinenten igen!
Senast redigerad av WordWarrior 2019-02-23 kl. 05:47.
Citera
2019-02-23, 06:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag tycker att de flesta borde inse att överge sitt lands kvinnor inte görs utan vidare. Det krävs väldigt mycket. Gränsen är dock passerad sedan länge.

Här kommer ännu en låt som visar mäns uppskattning för kvinnan. Inte svenska kvinnor för de hatar ju män. Italien och dess konservatism är den nya given, liksom i östeuropa. Erfarna gubbar is the way to go!

https://www.youtube.com/watch?v=V69vs8JmXYM

2:12: worth to die for.

Kan inte vänta att komma ner på kontinenten igen!

Personligen har jag levt utomrikes sedan 25+ år tebax. Jag har dock en emotionell koppling till moderlandet men det är baserat på könsrollerna på 80-90 talet. Kommer hem någon gång per år och försöker njuta midsommar eller liknande med minions.. Svårt numera. Brytgränsen kom när det basunerades ut "Inte din kvinna". Sedan dess har det gått stadigt utför. Svenska kvinnor har noll värde för mig numera.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-02-23 kl. 06:09.
Citera
2019-02-23, 06:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Svenska kvinnor har noll värde för mig.

Den skara som anser detta växer exponentiellt. Av fullt logiska skäl.
Citera
2019-02-23, 06:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Den skara som anser detta växer exponentiellt. Av fullt logiska skäl.

Jag kan inte ens fatta hur ni stannar kvar i den miljön ni har. Vi/ni har byggt ett fantastiskt samhälle och sedan ser ni på hur kärringarna leker 'Sims' med muskler de inte klarar hantera.
Citera
2019-02-23, 08:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej. Svenska kvinnor behöver en dos av våld, elände och lidande på nationell nivå för att uppskatta sin extremt lyckliga sits och börja bete sig som vuxna människor. Ni borde buga och tacka varje gång ni möter en etnisk Svensk man på gatan..

Javisst. De behöver allt elände de kan få, så att de riktigt får känna på lidandet i livet, precis som de svenska männen gjort i alla krig och nationella oangelägenheter sedan 1900-talets början i Sverige.
Vilket hårt liv de haft, de svenska män som lever idag!
Citera
2019-02-23, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Javisst. De behöver allt elände de kan få, så att de riktigt får känna på lidandet i livet, precis som de svenska männen gjort i alla krig och nationella oangelägenheter sedan 1900-talets början i Sverige.
Vilket hårt liv de haft, de svenska män som lever idag!

Om du börjar gräva i livshistorier av 80-90+ åriga män.., ja. Ta gärna en extra titt på kvinnornas liv från samma årgång. Återkom med en snapshot av hur de lever idag och vad de gått igenom.
Citera
2019-02-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tänker såhär: Sverige är nu ett av de mest jämställda länderna i världen. Människor här är fria att göra och jobba med vad de vill i stort sett. Som Jordan Peterson säger, utfallet är intressant. Vi har en ganska könssegregerad arbetsmarknad. Svenska kvinnor jobbar med människor i olika skepnader och svenska män med "ting". Inget problem, det är så fria människor vill ha det.

Men många ser det som ett problem att vi svenskar lever i singelhushåll, att vi inte skaffar tillräckligt med barn. En hel del kvinnor vill inte ha barn och ännu fler män vill inte ha barn. Många trivs med att bo själv. Och de som inte gör det har otroliga möjligheter i och med nätet. Såhär blev utfallet.

Först nu som fria vet vi hur en kvinna verkligen är. Detsamma med män. Många kvinnor verkar dominanta, jag har stött på många icke kvinnliga kvinnor, helt naturligt icke kvinnliga kvinnor, jämfört med vad vi har för bild av en kvinnlig kvinna.

Var femte kvinna i USA vill inte ha barn. När vi behövde befolka jorden och vi inte hade läkemedel var det bra att föda många barn. Men rent hälsomässigt är det inte bra för en kvinna att föda många barn. Det vi ser nu är helt naturligt enligt mig.

Personligen sökte jag aldrig trygghet i en man. Jag har vuxit upp med psykisk sjukdom i familjen och lärde mig att "fadern" är en komplex människa och värd att respekteras och älskas trots svaghet och "otraditionell" manlighet.

Att söka efter någon som ska göra en hel är en chimär. Det är också mycket att lägga på en annan människa.

Man är inte stark ensam, men hur många är helt ensamma egentligen.

Ett par saker måste vi dock inse, vår vilja att hjälpa var bra så länge vi hjälpte på avstånd, på plats s.a.s, till exempel Tanzania, Sydafrika osv. Nu har många araber kommit hit och de ser medmänsklighet som svaghet, de dyrkar också en krigsherre. Medan vi tror/trodde på en man som predikade kärlek.

Får jag fram poängen?
Att vi kanske inte ska kräva eller förvänta oss så mycket från varandra, vi lever ju som vi vill nu, ingen tung förtryckande kyrka tynger oss osv. Jag tror vi svenskar är något på spåret, det är bara en känsla, inga källor : ))
Eftersom utfallet blivit för få barn så är det väl rimligt att staten med indirekta metoder försöker omvända trenden?

Ni svenska kvinnor vill ju "leva livet" tills ni är 35 för att sedan stadga er med max 2 barn. Staten borde därför likt Ungern uppmuntra till fler barn genom att exempelvis erbjuda ett skattefritt liv eller liknande.
Citera
2019-02-23, 11:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Om du börjar gräva i livshistorier av 80-90+ åriga män.., ja. Ta gärna en extra titt på kvinnornas liv från samma årgång. Återkom med en snapshot av hur de lever idag och vad de gått igenom.

Bara sluta.
Citera
2019-02-23, 11:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Bara sluta. Du är som ett femårigt barn.
Citera
2019-02-23, 11:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Eftersom utfallet blivit för få barn så är det väl rimligt att staten med indirekta metoder försöker omvända trenden?

Ni svenska kvinnor vill ju "leva livet" tills ni är 35 för att sedan stadga er med max 2 barn. Staten borde därför likt Ungern uppmuntra till fler barn genom att exempelvis erbjuda ett skattefritt liv eller liknande.

Vem ska finansiera det skattefria livet? Tråden handlar ju om att överge kvinnor samt att man vill sluta betala skatt "till kvinnor".
Citera
2019-02-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vem ska finansiera det skattefria livet? Tråden handlar ju om att överge kvinnor samt att man vill sluta betala skatt "till kvinnor".
Nu har ju svenska staten bestämt sig för att föra det svenska arvet vidare genom invandring och inte svenskar. Har man råd att finansiera invandringen så hade man nog också haft råd att finansiera ett skattefritt liv för svenska kvinnor som väljer att föda fler barn.
Citera
2019-02-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim

"Ni svenska kvinnor". Lågt barnafödande har drabbat så gott som hela Europa. Sverige är snarare ett av de länder som föder flest barn i Europa. Barnafödandet är mycket lägre i södra Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in