2019-02-23, 01:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Min mycket anekdotiska egna erfarenhet av ångestsjukdom och hypokondri är att sjukdomar och rädsla för sjukdomar är en besatthet, ett tvång. Man kan inte sluta tänka på det, sluta googla, sluta oroa sig. Vården verkar inte alltid "se igenom" detta, jag blev undersökt för både det ena och det andra innan jag hamnade där jag skulle vara det vill säga hos en psykolog och medicinerad.

Nu är det förstås fullt möjligt att Hanna inte hade den minsta onormala hälsoångest och att hon liksom Moa verkligen var sjuka. Men hypokondriker behöver inte vara så fysiskt sjuka för att ändå lyckas få göra en hel del onödiga undersökningar. Efter allt googlande vet man ju precis vilka symtom man inbillar sig att man har... Typ.

Jo det är klart. En husläkare brukar vara bra att ha då.
Citera
2019-02-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja var hon på denna mottagning har hon sannolikt träffar en kirurg. Möjligen en hudläkare.
Men inte en okolog om hon inte kom för uppföljning av tidigare diagnostiserad cancer.

Jag vill rätta mig. Du har rätt. Det är inte en onkolog som kollar röntgenbilder, utan en radiolog. Däremot vidhåller jag att alla inte får ta vävnadsprov, om en andra röntgenscreening kan visa att det bara är tät vävnad på bilden.

Om Hanna nu blev frikänd, vilket är troligt, så skulle hon ha blivit oerhört lättad som 90 procent blir. 10 procent verkar förtvina i depressioner och sömnproblem...
Citera
2019-02-23, 01:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ingen ”självskriven” dödsdom för flickorna där då. Utöver allas vår dödlighet.

Återstår då några andra fysiska besvär hos H där besök hos cancersjukvården ingår i nån form av uteslutningsrutin? Men det flyter inte upp till det sen blir dags?

Diffusa depressionsbesvär?

Hur tänker du?
Menar du att hon var orolig och nedstämd och därför gick på en kontroll för att se att allt var bra?

Ja det är ju fullt möjligt, inte alls orimligt. Om man går på årliga uppföljningar har man naturligtvis möjlighet att få en extrakontroll om man är oroliga för något man hittat.
Om hon bara var där på 1-2 besök var dock allt sannolikt bra och hon fick lugnande besked.

Jag har länge grubblat över den där tråduppgiften att H skulle haft samtal med en präst under senhösten. Minns nu inte alls vem som postade inlägget, men man kan ju fundera på vad det kan betyda, om det stämmer vill säga?
Citera
2019-02-23, 01:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jag vill rätta mig. Du har rätt. Det är inte en onkolog som kollar röntgenbilder, utan en radiolog. Däremot vidhåller jag att alla inte får ta vävnadsprov, om en andra röntgenscreening kan visa att det bara är tät vävnad på bilden.

Detta är jag helt enig med dig om
Citera
2019-02-23, 01:57
Medlem
Lonnrots avatar
Alltså antingen skickad av husläkare pga ngt defacto-besvär där man i alla händelser verkligen vill utesluta cancer, eller för att försöka stilla oro/hypokondri som läkaren misstänker kan vara det egentliga problemet. Eller förvisso att H tar initiativet själv på ungefär samma grunder.

Två av två unga flickor med ME-diagnoser i augusti och cancervårdsbesök på det är liksom fullt schema i de flestas böcker. Det är ingen bra start på läsåret.

Citat:
Hur tänker du?
Menar du att hon var orolig och nedstämd och därför gick på en kontroll för att se att allt var bra?

Ja det är ju fullt möjligt, inte alls orimligt. Om man går på årliga uppföljningar har man naturligtvis möjlighet att få en extrakontroll om man är oroliga för något man hittat.
Om hon bara var där på 1-2 besök var dock allt sannolikt bra och hon fick lugnande besked.

Jag har länge grubblat över den där tråduppgiften att H skulle haft samtal med en präst under senhösten. Minns nu inte alls vem som postade inlägget, men man kan ju fundera på vad det kan betyda, om det stämmer vill säga?
Senast redigerad av Lonnrot 2019-02-23 kl. 02:09.
Citera
2019-02-23, 02:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hon var även iväg och pratade med en präst ett par gånger, för att få reda på vad som händer när man dör, då hennes tankar har blivit mer och mer suicidala.
Samtidigt är hon inne i sin depression, och så väntar hon på provsvaren på sin eventuella cancer.

Jag hittade till slut källan till Hannas uppgivna prästkontakt.
Den var nog lite värre än bara en trådsanning... Det var en del i Avd.9 mycket anekdotiska och målande beskrivning över flera inlägg i novellform av vad som kunde ha hänt.
Uppgifter med referat vad O och H skulle sagt i förtroende till varandra, något som sannolikt ingen levande människa idag vet.

Så jag slutar nog fundera på den där påstådda prästkontakten som ytterst få människor ens skulle veta något om och definitivt inte kunna redogöra för vilka undringar H skulle diskuterat där. Prästkontaktsuppgiften kan droppas!
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-23 kl. 02:17.
Citera
2019-02-23, 02:38
Medlem
Citat:
Jag hittade till slut källan till Hannas uppgivna prästkontakt.
Den var nog lite värre än bara en trådsanning... Det var en del i Avd.9 mycket anekdotiska och målande beskrivning över flera inlägg i novellform av vad som kunde ha hänt.
Uppgifter med referat vad O och H skulle sagt i förtroende till varandra, något som sannolikt ingen levande människa idag vet.

Så jag slutar nog fundera på den där påstådda prästkontakten som ytterst få människor ens skulle veta något om och definitivt inte kunna redogöra för vilka undringar H skulle diskuterat där. Prästkontaktsuppgiften kan droppas!
Skulle prästen då ha uppgivit detta i ett förhör? Men hen har väl tystnadsplikt? Ingen annan än prästen kan ju ha hört Hanna säga detta. Om hon hade vänt sig till en närstående med dessa mörka tankar så hade väl den personen slagit larm på något sätt?
Citera
2019-02-23, 05:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Alltså antingen skickad av husläkare pga ngt defacto-besvär där man i alla händelser verkligen vill utesluta cancer, eller för att försöka stilla oro/hypokondri som läkaren misstänker kan vara det egentliga problemet. Eller förvisso att H tar initiativet själv på ungefär samma grunder.
Två av två unga flickor med ME-diagnoser i augusti och cancervårdsbesök på det är liksom fullt schema i de flestas böcker. Det är ingen bra start på läsåret.
Den hälsoångest jag tog upp (överdriven oro, hypokondri) finner jag även intressant i sammanhanget med allt flackande gällande Agnes om ingen vårdform duger.
Det sammanfaller även med depression och risken finns då att inte kunna se skillnad på sig själv och sin egen ångest och bli ett med dottern. Vore jag den dottern skulle jag bli både bored och tycka att ingen lyssnar.
Hälsofreak behöver inte vara hälsosamt om det handlar om överdriven rädsla för recidiv.
Citera
2019-02-23, 06:59
Medlem
Kamacamakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Ring 0733- 662214. Ställ den frågan:
Hur många blev mördade i Bjärred och hur många gjorde självmord. Om Ann - Charlotte Anevski inte blivit varnad av sin arbetsgivare ” polisen ” så kommer hon ge dig samma svar. Som sagt hon talar vacker skånska. Jag har alltid gillat skåningar och skånska.

Missan, jag uppskattar alltid dina inlägg och tror dig och din uppfattning om familjen.
Men jag måste fråga, har du fått fram bevis på att det var O som mördade alla.
Har du fått uppgifter om att det INTE var H som handgripligen ströp och kvävde barnen.
Jag VILL att det ska vara O som är skyldig, men jag undrar i så fall varför polisen säger att det är samma mördare till barnen och att H är mördad och O tog självmord. Annars hade dom ju kunnat säga att det är samma mördare till alla tre.
Är det uppgifter som inte gått ut till allmänheten, men som du hört ordagrant?
Citera
2019-02-23, 07:06
Medlem
Kamacamakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kör du samma stil som Glittret? Telefonnr och rekommenderad skön skånska.

Jag säger det igen: Sluta ljug. Det finns inga uppgifter om att Oskar är trippelmördare. Pressträffens information är den offentliga.
Hanna är inte rentvådd som du påstår.

Helt ärligt, jag tycker att du har en sånt aggresivt skivsätt och plattar till andra. Vågar knappt kommentera för att jag inte är lika slängd i "käften" vid tangentbordet. Hahaha, och ändå: här är jag!

Jag är lite konfunderad över att polisen säger att barnen är mördade av samma person och att H är mördad och O tog självmord, om det är O som är mördare till alla tre.
Som sagt i tidigare inlägg: Jag VILL att det ska vara O som är skyldig till alla tre, men tycker att utlåtande på pressträffen inte bekräftar det.
Citera
2019-02-23, 07:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamacamakan
Helt ärligt, jag tycker att du har en sånt aggresivt skivsätt och plattar till andra. Vågar knappt kommentera för att jag inte är lika slängd i "käften" vid tangentbordet. Hahaha, och ändå: här är jag!

Jag är lite konfunderad över att polisen säger att barnen är mördade av samma person och att H är mördad och O tog självmord, om det är O som är mördare till alla tre.
Som sagt i tidigare inlägg: Jag VILL att det ska vara O som är skyldig till alla tre, men tycker att utlåtande på pressträffen inte bekräftar det.
Skaffa dig en spegel.
Diskussioner om trippelmördaren kan du ta med missan.
Citera
2019-02-23, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamacamakan
Missan, jag uppskattar alltid dina inlägg och tror dig och din uppfattning om familjen.
Men jag måste fråga, har du fått fram bevis på att det var O som mördade alla.
Har du fått uppgifter om att det INTE var H som handgripligen ströp och kvävde barnen.
Jag VILL att det ska vara O som är skyldig, men jag undrar i så fall varför polisen säger att det är samma mördare till barnen och att H är mördad och O tog självmord. Annars hade dom ju kunnat säga att det är samma mördare till alla tre.
Är det uppgifter som inte gått ut till allmänheten, men som du hört ordagrant?
Jag lovar jag hörde vad hon sa. Jag ställde 2 raka frågor. Ena om hur många självmord och hur många mördade. 3 mördade och ett självmord. Vem hängde sig Oskar.
Den andra frågan var om Hannas ev bröstcancer.
Jag uppfattade läget så och hur konstigt det än låter tror jag det är så. Polisen på PK säger inte som det är eftersom dom gemensamt har planerat det. Dom går på underskrifterna. Chefsjuristen var så öppen som hon kunde vara utan att förlora jobbet. När jag sen sa ” så säger inte polisen på PK” , var hennes svar ” Du kan dra din egen slutsats”.
Det finns en sak till som vi pratade om. Men med hänsyn till hennes position vill jag inte säga det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in