2019-02-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Lågpannad,miffo med sorgligt låg IQ kontra högutbildad,högpresterande. Det är alltså skillnad på mord och mord, mördare och mördare. Vilka mördare ska vi mentalisera och vilka ska vi bara skita i? För offren spelar det ingen roll. Dom har tagits ifrån sin rätt till liv.
Ja Eklund har gjort sig skyldig till fruktansvärda brott men var utsatt kan man tänka för en fruktansvärd uppväxt. Ska man mentalisera och förstå ska det väl gälla alla och inte vissa utvalda. Det finns en utbredd önskan här om att förstå och ta hänsyn och framhålla sin empatiska förmåga men den gäller tydligen bara
bjärredfallet.
För mig är det fullkomligt fasansfullt att föreställa mig Agnes och Moa bli strypta/kvävda!! Dessutom av sina förälder/föräldrar som ska beskydda sina barn! Det finns inga sjukdomar som ursäktar. Inget sökande med ljus och lykta eller resor om det så vore till månen! Att sedan som någon skrev om att Agnes var suicidal och därför gick föräldrarna henne till mötes gör mig vansinnig av ilska! Jag har levt nära föräldrar till tonåringar som suiciderat och det finns INGET dom inte skulle ha gjort för att förhindra det!

Du har naturligtvis helt rätt. Att bli mördad och den vånda det torde vara för offret i sina sista sekunder i livet är väl det enda som i så fall kan jämföras med bjärrefallet. Men kan knappt föreställa mig hur det kändes att i sin sista sekund i livet inse att det var ens egna/egen förälder som tar ens liv.

Det jag skrev är svar på en annan postares jämförelse med Eklund.
Citera
2019-02-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om du skulle gissa/spekulera. Varför tror du att O var sjuk och blev allt sämre? Vad är din teori?
Inte av att barnen hade nån sjukdom......
Varför får folk ångest, depression, sömnproblem ? Fråga psykologer och psykiatriker.
Citera
2019-02-22, 19:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som jag skrivit innan är det snarare föräldrarna som behövt KBT..

Vad som uppenbart behöver utvecklas är anhörigstöd när familjer drabbas av barn med ME. Utan att föräldrar behöver vara lika stolliga som de här i sitt tänk.
Vikten av att landa rätt (krishantering). Ta hand om sig själva. Be om hjälp och stöd. Få hjälp och stöd. Bättre information.

Precis. Eller vad man vill kalla det. Men nån måste kräva det av dem och de måste förstå att och varför....
Citera
2019-02-22, 19:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Glöm inte pedofili är en sexuell läggning . Ingen sjukdom. Jag vet inte varför jag skriver det här. Blev trött på attackerna mot Solglittret. En av dom vettiga här. Tyvärr är resultatet : Engla och Helen mördades av pedofiler. Agnes och Moa av sin pappa. Dom blev strypta. Oskar var säkert mycket sjuk på slutet. Men det hjälper inte. Alla dom 4 barnen mördades och döden är en definitiv sak.
Sluta ljug. Du vet inte ett dugg mer än den information som gavs på pressträffen. Era trådsanningar börjar bli tröttsamma.
Citera
2019-02-22, 19:34
Medlem
Citat:
Sluta ljug. Du vet inte ett dugg mer än den information som gavs på pressträffen. Era trådsanningar börjar bli tröttsamma.
Ring 0733- 662214. Ställ den frågan:
Hur många blev mördade i Bjärred och hur många gjorde självmord. Om Ann - Charlotte Anevski inte blivit varnad av sin arbetsgivare ” polisen ” så kommer hon ge dig samma svar. Som sagt hon talar vacker skånska. Jag har alltid gillat skåningar och skånska.
Citera
2019-02-22, 19:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Precis. Eller vad man vill kalla det. Men nån måste kräva det av dem och de måste förstå att och varför....
När man inser hur betungande det är och med vetskap att vissa inte ber om hjälp så kan de ordna kurser för föräldrar där det i sig skapas kontaktnät föräldrar emellan.
Finns det kurser i andningsprofylax kan de ordna sånt. Höll nästa på att skriva överlevnadskurs..
Citera
2019-02-22, 19:38
Medlem
Citat:
Glöm inte pedofili är en sexuell läggning . Ingen sjukdom. Jag vet inte varför jag skriver det här. Blev trött på attackerna mot Solglittret. En av dom vettiga här. Tyvärr är resultatet : Engla och Helen mördades av pedofiler. Agnes och Moa av sin pappa. Dom blev strypta. Oskar var säkert mycket sjuk på slutet. Men det hjälper inte. Alla dom 4 barnen mördades och döden är en definitiv sak.

Om man anser att pedofili är en läggning och inte en störning är man ute på mycket hal is. Då skulle alla barn vara i allvarlig fara.

Läggning och störnin
g är 2 helt olika saker. Ta bara exemplet raketmadsens sjuka fixering vid mördarsex (störning) och nån annan som gillar sm-sex (läggning).
Senast redigerad av zilvereko 2019-02-22 kl. 20:14.
Citera
2019-02-22, 19:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ring 0733- 662214. Ställ den frågan:
Hur många blev mördade i Bjärred och hur många gjorde självmord. Om Ann - Charlotte Anevski inte blivit varnad av sin arbetsgivare ” polisen ” så kommer hon ge dig samma svar. Som sagt hon talar vacker skånska. Jag har alltid gillat skåningar och skånska.
Kör du samma stil som Glittret? Telefonnr och rekommenderad skön skånska.

Jag säger det igen: Sluta ljug. Det finns inga uppgifter om att Oskar är trippelmördare. Pressträffens information är den offentliga.
Hanna är inte rentvådd som du påstår.
Citera
2019-02-22, 19:41
Medlem
Citat:
Som jag skrivit innan är det snarare föräldrarna som behövt KBT..

Vad som uppenbart behöver utvecklas är anhörigstöd när familjer drabbas av barn med ME. Utan att föräldrar behöver vara lika stolliga som de här i sitt tänk.
Vikten av att landa rätt (krishantering). Ta hand om sig själva. Be om hjälp och stöd. Få hjälp och stöd. Bättre information.

Har du alldeles rätt i.
Men man kan fråga sig om de fick erbjudande om terapi och avböjde det. Av skäl de båda barnamördarna endast själva vet. Kanske de vände sig någon annanstans i den mån de ens ville erkänna att de behövde hjälp? Och i så fall vart?
Citera
2019-02-22, 19:41
Medlem
afKnollentotts avatar
O´s supporterklubb är upprörd minsann. Han är ändock den sketna primitiva mördaren av sina barn och sin hustru - oavsett vad nån annan vill påstå.

Stackars barn. Oskyldiga barn
Citera
2019-02-22, 19:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det enda som är obegripligt är att du inte begriper dig på förundersökningssekretess när pressträffens information gavs samt att du ägnar dig åt en pseudoutredning trots att förundersökningen gett ett resultat.
... hur mycket du än slår dig i pannan.

Vi är många som inte följer dig.

Vi kanske ska fundera över hur många som följer denna tråd som gärna vill veta mer och försöka förstå det som hände i Bjärred och hur många som verkligen inte vill få mer information?

Varför följer man då tråden?

Att man deltar för att försöka sätta munkavle på dem som vill diskutera, dela eller få mer information framgår av bl a dina inlägg.
Det är bara så märkligt att det förekommer i en tråd på FB. På något sätt är det ju just hit de som vill veta och förstå mer om händelsen i Bjärred söker sig.

Att vägra acceptera källhänvisade faktauppgifter om att H är mördad av O och att barnen handgripligen mördades av en ensam gärningsman, gör ju att man kan hålla kvar trådens tema kring en påhittad osäkerhet om H suiciderat eller om både O och H deltog vid morden på barnen.

Att kunna diskutera vidare med utgångspunkt från dessa faktauppgifter om antalet mordoffer och antalet barnamördare stoppas effektivt om man hela tiden försöker förneka uppgifterna.
På så sätt kan man förhindra att tråden kommer längre i funderingar på vad som kan ha hänt.
Man hoppas sannolikt att detta är ett effektivt sätt att förhindra att tråden kör in på ett mer sanningsenligt spår dit man själv inte vill. Lite oklart varför man inte vill dit.

De fakta vi har idag kan leda till tre olika slutsatser :

1. O mördade H och båda barnen. H deltog inte för att hon aldrig var med på det.
2. O mördade H efter att hon mördat bägge barnen. H gjorde det på eget bevåg utan att O ville det.
3. O mördade H före eller efter att antingen O eller H mördat bägge barnen med Os resp. Hs fulla vetskap och samtycke.

Det är bara att fundera och resonera kring varför det ena eller andra är mest sannolikt.
Och fortsätta att önska klargörande från polisen för oss som faktiskt undrar.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-22 kl. 20:14.
Citera
2019-02-22, 19:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
När man inser hur betungande det är och med vetskap att vissa inte ber om hjälp så kan de ordna kurser för föräldrar där det i sig skapas kontaktnät föräldrar emellan.
Finns det kurser i andningsprofylax kan de ordna sånt. Höll nästa på att skriva överlevnadskurs..

Finns det kurser i hur man tar hand om nyfödda så bör det finnas kurser för föräldrar till me-sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in