2019-02-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er det ingen som vet, men jeg tror at AEH er død uansett hvem som står bak.

Det kan virke som det er delt opp. Noen sto for selve bortføringen, noen andre ordner kontakt og betaling, og en hovedmann på topp som de kanskje ikke vet hvem er?
Citera
2019-02-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tazzlo
Jeg håper politiet har undersøkt kretsen rundt AEH. Det er faktisk henne som er saken.
Det snakkes om gjenopptakelse av gammelt vennskap. Hun kan ha fått følelser for èn og dette kan TH ha oppdaget eller mistenkt. En krangel utarter seg. Kvelden og natten 30/31 oktober. Det går galt, TH dreper henne ved en ulykke. Dette vet han ser svært dårlig ut, og han har få timer til å komme opp med en plan.
TH er langt fra uerfaren innen teknologi, og Monero er heller ikke nytt for han. Han koker ihop en sak, får det til å dreie seg om han - fokuset på AEH blir i bakgrunnen.
Kidnapping er akkurat så spektakulært at det vil gi fullt fokus. Spesielt om han i tillegg lager et passende mistenkelig "løsepengekrav". Han tenker han er mye smartere enn Jemtland. Dette er min teori om hva som har skjedd. Jeg tror ikke på kidnappingsteorien.

Og hvor skal han ha gjort av henne i full panikk midt på natten?

(Min første post her, synes det er ålreit å ha et forum hvor det er lov å diskutere alle aspekter av saken åpent)
Citera
2019-02-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My2019

(Min første post her, synes det er ålreit å ha et forum hvor det er lov å diskutere alle aspekter av saken åpent)

Nå er det gjentatte ganger påpekt hvor lett det er å komme seg usett ut i garasjen. Der vil jeg tro det var en bil. Og hvorfor tror alle at dette har foregått så voldsomt? Det blir diskutert at hun kan ha fått hjerteinfarkt under transport av "kidnappere". Hva om hun har fått et illebefinnende, TH har grepet tak i henne litt for hardt. Det er overpresentert her hvor kald, kynisk og kontrollerende TH er, hans behandling av AEH. Syns ikke det er overraskende hvis han har planlagt dette i løpet av natten. Slik han er fremstilt av mange.
Citera
2019-02-22, 21:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My2019

Det är inte så svårt när man äger en bil, och känner till en massa byggarbetsplatser och fastigheter - vissa kanske öde placerade. TH verkar inte heller vara den typen som råkar i panik.

Snart är hela Norge här och diskuterar!
Citera
2019-02-22, 22:10
Medlem
Hva er det politiet ikke ser? Er det blitt et feil fokus i saken, mot Monero og proff-krim?
Kan motivet være en råere valør av hevn på et personlig plan?

Litt usikker på hvor mye spekulasjon som er innafor(dette er jo fantasi i fri fart), men kan det være et barn fra før ekteskapet, som ikke fikk være med i familien rabler, tar tilbake moren eller AEH for å straffe faren, og har nok datakunnskap til å få et Monerokrav til å lyde nogenlunde vettugt? Da kan jo selve bortføringen fra Sloraveien ha vært temmelig udramatisk, «bli med på kafé for å prate» hvis de kjente til hverandre. Andre som vil straffe hele eller deler av familien på grunnlag av personlig opplevd krenkelse?
Kanskje blir en litt blenda av posisjon, makt og penger, og mister mennesket av syne?

Men alt slikt sjekkes vel? Journaler, folkeregister etc.?
Citera
2019-02-22, 22:16
Medlem
Citat:
Nå er det gjentatte ganger påpekt hvor lett det er å komme seg usett ut i garasjen. Der vil jeg tro det var en bil. Og hvorfor tror alle at dette har foregått så voldsomt? Det blir diskutert at hun kan ha fått hjerteinfarkt under transport av "kidnappere". Hva om hun har fått et illebefinnende, TH har grepet tak i henne litt for hardt. Det er overpresentert her hvor kald, kynisk og kontrollerende TH er, hans behandling av AEH. Syns ikke det er overraskende hvis han har planlagt dette i løpet av natten. Slik han er fremstilt av mange.

Ja, forstår ikke helt hvorfor det er så utenkelig, gitt at telefonalibiet onsdag morgen var tlf til TH1. TH1 er sikkert en handlingens mann. Det må som du påpeker ikke ha vært voldsomt.
Citera
2019-02-22, 22:27
Medlem
Citat:
En krangel utarter seg. Kvelden og natten 30/31 oktober. Det går galt, TH dreper henne ved en ulykke. Dette vet han ser svært dårlig ut, og han har få timer til å komme opp med en plan. TH er langt fra uerfaren innen teknologi, og Monero er heller ikke nytt for han.

Husk at AEH snakket med en TH den 31.10 om 9:14, enten mannen eller sønnen. Det er en kompliserende faktor, fordi enten så må TH1 & TH2 samarbeide eller TH1 må ha planlagt falsk oppringing, og det klarer man ikke på sparken på kvelden, og dermed blir det ikke et uhell men overlagt drap.

Hvor du har det fra at Monero er ikke nytt for han vet jeg ikke. Monero kontoen var allerede opprettet leeeeeenge før AEH ble borte. Eller mener du at han tuklet litt med Monero (og andre kryptovalutaer) i fortiden, og vips så kom det glemte XMR-konto til nytte når han skulle sette ut kidnappingssporet som en avledningsmanøver? Selv om det er faktisk ikke er umulig, er det vanskelig å se hvordan han da klarte å kommunisere med Olden senere, via et annet platform, det blir for søkt.

Det er flott med masse rare teorier, men det er lov å faktasjekke de litt også....
Citera
2019-02-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Husk at AEH snakket med en TH den 31.10 om 9:14, enten mannen eller sønnen. Det er en kompliserende faktor, fordi enten så må TH1 & TH2 samarbeide eller TH1 må ha planlagt falsk oppringing, og det klarer man ikke på sparken på kvelden, og dermed blir det ikke et uhell men overlagt drap.

Hvor du har det fra at Monero er ikke nytt for han vet jeg ikke. Monero kontoen var allerede opprettet leeeeeenge før AEH ble borte. Eller mener du at han tuklet litt med Monero (og andre kryptovalutaer) i fortiden, og vips så kom det glemte XMR-konto til nytte når han skulle sette ut kidnappingssporet som en avledningsmanøver? Selv om det er faktisk ikke er umulig, er det vanskelig å se hvordan han da klarte å kommunisere med Olden senere, via et annet platform, det blir for søkt.

Det er flott med masse rare teorier, men det er lov å faktasjekke de litt også....

Det er lov å svare hyggelig også? Faktasjekke mine egne teorier? Jeg har da rett til å tro hva jeg vil. Dette med Monero og hans kjennskap til det, er det opptil flere her på denne tråden som hevder. Jeg leser tråden. Gjør meg egne meninger. Det er strengt tatt lite fakta tilgjengelig i denne saken. Men det er mange påstander og meninger.
Citera
2019-02-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg har ingen grunn til å tvile på mine kilder. Og jeg lurer også på hvorfor ikke de går ut og bekrefter dette ordentlig.

Oppdatering. Jeg anser ikke lenger min kilde i familien som sikker. Politiet bør snarest bekrefte telefonkontakten med TH hvis den stemmer. Det virker også som det er usikkerhet rundt hvor AEH sin telefon er. Den ringte ganske lenge etter forsvinningen, for så å gå over til å ikke ringe, og rett til mobilsvar. Vi trodde politiet hadde den, da de raskt kontaktet de som hadde prøvd å ringe. Men de bekrefter det ikke. Det kan virke som politiet ønsker forvirring rundt dette. Hvorfor?
Citera
2019-02-22, 22:53
Medlem
Citat:
Oppdatering. Jeg anser ikke lenger min kilde i familien som sikker. Politiet bør snarest bekrefte telefonkontakten med TH hvis den stemmer. Det virker også som det er usikkerhet rundt hvor AEH sin telefon er. Den ringte ganske lenge etter forsvinningen, for så å gå over til å ikke ringe, og rett til mobilsvar. Vi trodde politiet hadde den, da de raskt kontaktet de som hadde prøvd å ringe. Men de bekrefter det ikke. Det kan virke som politiet ønsker forvirring rundt dette. Hvorfor?

Fordi de har behov for at noen skal tro at de har kommet seg unna med tidenes komplott, og venter på en tabbe, en forsnakkelse, en manipulert medsammensvoren som sprekker?
Citera
2019-02-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synsbedraget
Fordi de har behov for at noen skal tro at de har kommet seg unna med tidenes komplott, og venter på en tabbe, en forsnakkelse, en manipulert medsammensvoren som sprekker?

Hvordan forklarer de at de lar dette henge i luften til TH?
Citera
2019-02-22, 23:15
Medlem
Citat:
Hvordan forklarer de at de lar dette henge i luften til TH?

De syns vel det er greit at han er litt nervøs...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in