2019-02-22, 20:02
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tazzlo
Jeg håper politiet har undersøkt kretsen rundt AEH. Det er faktisk henne som er saken.
Det snakkes om gjenopptakelse av gammelt vennskap. Hun kan ha fått følelser for èn og dette kan TH ha oppdaget eller mistenkt. En krangel utarter seg. Kvelden og natten 30/31 oktober. Det går galt, TH dreper henne ved en ulykke. Dette vet han ser svært dårlig ut, og han har få timer til å komme opp med en plan.
TH er langt fra uerfaren innen teknologi, og Monero er heller ikke nytt for han. Han koker ihop en sak, får det til å dreie seg om han - fokuset på AEH blir i bakgrunnen.
Kidnapping er akkurat så spektakulært at det vil gi fullt fokus. Spesielt om han i tillegg lager et passende mistenkelig "løsepengekrav". Han tenker han er mye smartere enn Jemtland. Dette er min teori om hva som har skjedd. Jeg tror ikke på kidnappingsteorien.

Drap ja, men vi kan så godt som utelukke at det i så fall skjedde ved en ulykke eller i affekt.

Til det veier fravær av tekniske spor og cover-historie for tungt.

Du skal ha en passe stram to-do liste for å få unnagjort dette hurtig nok og gjøre de riktige oppgavene til riktig tid.

#overlagt
Citera
2019-02-22, 20:10
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synsbedraget
Noen som har tanker rundt opplysningene i dagens aviser om at det har vært to ulike kryptovaluta med i bildet?

Det stemmer bra med det inntrykket jeg har hatt, fordi politiet ikke har villet bekrefte kommunikasjonsplattformen. Samtidig har de bekreftet at pengekravet er framsatt i Monero.
Nå viser det seg altså at kommunikasjonen har vært i en annen (ikke navngitt) kryptovaluta.
Citera
2019-02-22, 20:12
Medlem
Citat:
Noen som har tanker rundt opplysningene i dagens aviser om at det har vært to ulike kryptovaluta med i bildet?
Link ?
Citera
2019-02-22, 20:12
Medlem
drsniffers avatar
Citat:

Tviler på at det har noen avgjørende betydning.

Det må antas at Kryptovaluta#2 er svært lik Monero teknisk sett og på samme nivå for anonymitet.

Og det gir mening at noen med en plan ønsker å skille betaling fra kommunikasjon.
Citera
2019-02-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Link ?

Bare skroll deg forbi Giske-Gris som ruller seg nedover alle forsider 🐷
Citera
2019-02-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Drap ja, men vi kan så godt som utelukke at det i så fall skjedde ved en ulykke eller i affekt.

Til det veier fravær av tekniske spor og cover-historie for tungt.

Du skal ha en passe stram to-do liste for å få unnagjort dette hurtig nok og gjøre de riktige oppgavene til riktig tid.

#overlagt

Sporene kan være der. Hidden in plain sight. Ingen reagerer på eget dna i egen bolig. Blodrester av TH eller AEH på badet ville jo vært helt naturlig.
Citera
2019-02-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Tviler på at det har noen avgjørende betydning.

Det må antas at Kryptovaluta#2 er svært lik Monero teknisk sett og på samme nivå for anonymitet.

Og det gir mening at noen med en plan ønsker å skille betaling fra kommunikasjon.

Ja, det gir mening.
Hvis TH sitter og trekker i tråder er det så iskaldt at det er sensasjonelt.
Lurer på de ulne opplysningene om de siste telefonene. Kan noen dekke over for TH ang. fingerte telefoner? Kontordame, sønn? Er jo vill spekulasjon, men det dreier seg om en kontrollerende mann
Citera
2019-02-22, 20:22
Medlem
Er det en reell kidnapping så er det ikke gamle gubber som trekker i trådene, for meg så virker det som om det er noen guttejyplinger som står bak.

Kanskje noen som har drevet med hacking etc.
Citera
2019-02-22, 20:26
Medlem
Citat:
Er det en reell kidnapping så er det ikke gamle gubber som trekker i trådene, for meg så virker det som om det er noen guttejyplinger som står bak.

Kanskje noen som har drevet med hacking etc.

Tenkte mer hvis det var en fingert kidnapping
#partnerdrap#
Citera
2019-02-22, 20:29
Medlem
Citat:
Tenkte mer hvis det var en fingert kidnapping
#partnerdrap#
De som står bak disse kryptogreiene er unge menn med en fortid som cyberkriminelle tror jeg

Og at de har bedrevet hacking og annen nettkriminalitet som de har kommet unna med, noen med ungdommelig overmot.

Kanskje har de tatt datautdanning under soning, el.
Citera
2019-02-22, 20:33
Medlem
Citat:
De som står bak disse kryptogreiene er unge menn med en fortid som cyberkriminelle tror jeg

Og at de har bedrevet hacking og annen nettkriminalitet som de har kommet unna med, noen med ungdommelig overmot.

Kanskje har de tatt datautdanning under soning, el.

Men de er neppe hjernen bak, eller?
Citera
2019-02-22, 20:35
Medlem
Citat:
Men de er neppe hjernen bak, eller?
Det er det ingen som vet, men jeg tror at AEH er død uansett hvem som står bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in