2019-02-22, 20:42
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är väl bättre at du läser det jag citerade av dig och min invändning.
Det allra bästa vore om du själv läst och förstått innan du kommit med invändningar.

Jag har otroligt svårt att sätta mig in i hur du kan ha uppfattat mig, både hur och hur pass fel alltså.
Trots att jag nu läst din tomma dumma invändning ganska många gånger.
Var snäll förkunna din enorma förmåga till missuppfattning, tack.
Citera
2019-02-22, 20:45
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
I början var folk desperata att påvisa guds existens i form av uppenbarelse, nu hänvisar man till andlighet istället för att tron skall vara intakt.

Ja, andlighet är bättre eftersom det i huvudsak är en känsla och inte något som behöver visa sig in det fysiska universum genom en uppenbarelse eller ett tudelat hav eller liknande.
Citera
2019-02-22, 20:50
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Oftast är det förmodligen bara hallucinationer, eller rentav bara drömmar. Sedan vill de så gärna att det ska vara sant så att de undermedvetet överdriver hur äkta det kändes. De överväger inte ens en rationell förklaring.

Ja, idag när vi vet helt säkert att vi slutar existera efter döden finns det ingen anledning att ha ångest inför det.

Jag har läst en hel del. Skillnaden är att jag läser med öppet sinne och behandlar all information objektivt. Inte plockar ut några få stycken här och där ur sina sammanhang för att därefter tolka dem fritt så att de passar in på mina redan färdiga teorier så som du gör.

Har du måhända dött själv någon gång?
Hur VET du vad som händer efteråt?

Själv har jag faktiskt genomgått högdosbehandling med cytostatika och tillhörande egen stamcellstransplantation. Enligt läkarteamet var jag ”död” över två minuter, de var rädda att jag skadat hjärnan.
Men den verkar funka någorlunda ändå nu också..
Jag minns det inte som din gudomliga vishet vill göra gällande.
Men jag är ju bara en människa som dött och återuppstått, ingen allvetande Gud som dig.

Ditt jävla spån.
Håll din käft när du uppenbarligen inte ens är torr bakom öronen.
”Rakar” du dig med handduken också?

Försök inse att du tillhör den fegaste mest obildade bråkdelen av människosläktet.
Du vet närmast ingenting och har mycket kvar att lära innan du ens lär dig läsa en text innehållandes någon substans utan att ENBART missuppfatta

”vet” ”helt säkert”... tillåt mig att skratta åt dig samtidigt som jag pissar på dig
Senast redigerad av negergubbe 2019-02-22 kl. 21:05.
Citera
2019-02-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negergubbe
Hmmm.. Jag Kan i alla fall läsa
Nej självklart har du inte det. Du vet ju uppenbarligen inte ens vad vishet är.
Än mindre skulle du väl våga bevisa något så svårt och mäktigt som Gud?
Hade jag bevis så skulle jag dela med mig, såklart. Dessutom tror ”ni” (som huserar i tråden) på olika gudar. Kanske ni ska samsas först?
Det är ganska roande att läsa era inlägg där ni låtsats vara överens och ger varandra ryggdunkningar, fastän ni tror på helt olika saker.
Citera
2019-02-22, 21:08
Medlem
Citat:

Har du måhända dött själv någon gång?
Hur VET du vad som händer efteråt?

Själv har jag faktiskt genomgått högdosbehandling med cytostatika med tillhörande egen stamcellstransplantation. Enligt läkarteamet var jag ”död” över två minuter, de var rädda att jag skadat hjärnan.
Men den verkar funka någorlunda ändå nu också..
Jag minns det inte som din gudomliga vishet vill göra gällande.
Men jag är ju bara en människa som dött och återuppstått, ingen allvetande Gud som dig.

Ditt jävla spån.
Håll din käft när du uppenbarligen inte ens är torr bakom öronen.
”Rakar” du dig med handduken också?

Försök inse att du tillhör den fegaste mest obildade bråkdelen av människosläktet.
Du vet närmast ingenting och har mycket kvar att lära innan du ens lär dig läsa en text innehållandes någon substans utan att ENBART missuppfatta

”vet” ”helt säkert”... tillåt mig att skratta åt dig samtidigt som jag pissar på dig
Vad minns du ifrån ditt tillstånd som "död" då? Var du medveten om något under denna period? Eller var medvetandet beroende av att hjärnan fungerade trots allt?
Citera
2019-02-22, 21:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur uppfattar och upprättar man sådana verktyg om man är totalt döv/blind?
Ger den tekniken ens sinnensförmågor tillbaka kanske?
Då är man kanske inte döv/blind längre?

Dessutom definieras ”IR” och ”UV” just av människans förmåga att uppfatta våglängden!
Det är det som är det fins med den vetenskapliga metoden, alla behöver inte utföra alla experiment.
Citera
2019-02-22, 21:23
Medlem
Boosheids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Vad minns du ifrån ditt tillstånd som "död" då? Var du medveten om något under denna period? Eller var medvetandet beroende av att hjärnan fungerade trots allt?

Det är många religiösa pajasmänniskor som tror att man är död så länge som hjärtat står stilla. Undrar hur många gånger jag har dött och återuppstått mellan varje hjärtslag då hjärtat står stilla.
Citera
2019-02-22, 21:23
Medlem
negergubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är det som är det fins med den vetenskapliga metoden, alla behöver inte utföra alla experiment.
Förklara sedan utefter speltroskopi för en blind hur blålila ser ut.
Citera
2019-02-22, 21:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Förklara sedan utefter speltroskopi för en blind hur blålila ser ut.
Man kan till exempel konvertera ljusets våglängd till ljud och förklara att ljus också har oliks våglängder.
Citera
2019-02-22, 21:27
Medlem
Citat:
Jag har aldrig varit så Medveten. Inga egoistiska känslor eller dumma tankar
Trots att det idag var över 15 år sedan så är det ett av mins tydligaste ”minnen”.
Lämnade aldrig sjukrummet, men jag VET att jag lämnade min Kropp
Jag såg den ligga där mellan läkare och sjuksystrar att vänta på mig tills ”det” var klart.
Jag visste vad som hände.

Uppvaknandet var ännu starkare.
Vet du hur ont det gör att tvinga luft i sina lungor första gången?
Kroppen är ett fängelse.
Men för all del, tro vad fan du vill. För min del får du gärna sitta fängslad för att sen säkert försvinna i intet.
Och att det bara var inbillning eller en dröm är helt uteslutet? Det är alltså den klassiska bilden av själen som svävar ovanför kroppen som gäller? Det vi har sett i otaliga tecknade filmer visade sig stämma?
Citera
2019-02-22, 22:02
Medlem
Bevisas något så är det ju inte en tro längre?
Citera
2019-02-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Bevisas något så är det ju inte en tro längre?
Precis. Det kommer även inte finnas ateister längre, förutom kanske ett fåtal som inte bryr sig om bevis. Ungefär som plattjordare.
Får jag bevis så är jag inte ateist längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in