2019-02-20, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inf3cted
Positiva effekterna är att jag kan fokusera bättre. Mer motivation. Mer lust att göra något. bland annat. Många små delar som fallit på plats eller hur man ska förklara det
Va skönt
Citera
2019-02-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramidheart
Har fått utskrivet det mesta för min adhd och elvanse är det som har fungerat bäst med minst bieffekter.

Har pratat med flera andra och i princip alla håller med.

Förstår egentligen inte varför läkarna inte bara gör det till första medicin att prova vid diagnos..

Inte helt utan bieffekter dock, fick mild hjärtklappning och lätta svettningar några timmar första 2-3 dagarna när elvansen gick ur kroppen, efter en vecka var det helt borta.

Har aldrig upplevt att jag fått ångest av elvanse.

Hoppas att du och din läkare hittar vad som funkar för dig så du kan börja leva på riktigt.
Tack att du delar dina erfarenheter
Bra att veta vad man ev kan vänta första dagarna utan att få panik...
Citera
2019-02-20, 19:16
Medlem
Tw1steds avatar
någon som prövat Modafinil?
Citera
2019-02-20, 19:34
Medlem
Jag är främst ute efter ett lugn i huvudet. Det är som ett ständigt brus, och då inte enbart tankar som snurrar i 100 utan en konstant känsla av brus. Kan knappt gå i affärer och dyl - det är som att huvudet inte ”arbetar rätt” med att ta in sinnesintryck osv.... Det känns så ”fysiskt” på nåt sätt... svårt att förklara. Och jag hoppas att CS kan vara lösningen. Testat i princip ”allt” - typ alla ssri, snri, tca, lyrica och även neuroleptika. Visst det hjälper i viss mån mot ångest/Depp men mitt huvudproblem är inte det utan just symtomen jag beskriver ovan... nåt är fel, men vad. Jag och läkaren har börjat misstänka att jag har en släng av ”adhd-hjärna”....
Citera
2019-02-20, 19:50
Medlem
Läkaren tyckte att vi även skulle testa Voxra nu senast för att den är typ ”samma som adhd-medicin”....jaha tänkte ja. Är ju allmänt känt att Voxra kan ge ångest - och mycket riktigt, fick megaångest! Så vete sjutton om jag vågar testa CS om det e samma som Voxra nästan....? Vet ni nåt om detta?
Citera
2019-02-21, 05:40
Medlem
Jag äter medikinet 100 mg om dagen.
Har även testat Ritalin , concerta. Strattera.
Strattera va i särklass det som gav värst bieffekter av alla
Citera
2019-02-22, 20:12
Medlem
Troubleholders avatar
Medikinet 20mg här.

Funkar skitbra för mig. Lugn och sansad. Inga tankar och väldigt glad och koncentrerad.

Biverkningar: hjärtklappning ibland, och ingen aptit.
Citera
2019-02-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Medikinet 20mg här.

Funkar skitbra för mig. Lugn och sansad. Inga tankar och väldigt glad och koncentrerad.

Biverkningar: hjärtklappning ibland, och ingen aptit.
Hur länge har du ätit den?
Hur yttrade sig din adhd?
Citera
2019-02-22, 22:03
Medlem
Själv så får jag mycket kraftigare ångest av Ritalin (metylfenidat) i jämförelse med amfetamin baserade ADHD mediciner.

Men det är ju självklart olika för alla, vissa får ingen ångest alls av metylfenidat baserade läkemedel.

Om möjligt kan du ju be din psykiatriker om att få prova lite olika ADHD mediciner för att ta reda på vilken medicin som ger dig minst ångest
Senast redigerad av Borderlands 2019-02-22 kl. 22:05.
Citera
2019-02-23, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borderlands
Själv så får jag mycket kraftigare ångest av Ritalin (metylfenidat) i jämförelse med amfetamin baserade ADHD mediciner.

Men det är ju självklart olika för alla, vissa får ingen ångest alls av metylfenidat baserade läkemedel.

Om möjligt kan du ju be din psykiatriker om att få prova lite olika ADHD mediciner för att ta reda på vilken medicin som ger dig minst ångest
Det är inte samma inkörning som ssri va? Typ att man måste vänta nån månad osv utan dessa e ju snabbverkande och borde kunna gå att få en uppfattning hyfsat fort det påverkar en...?
Citera
2019-02-23, 03:01
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har aldrig upplevt någon ångest av att ta ADHD-mediciner som concertra och ritalin. Det enda negativa med dem är att jag blir lite väl manisk av dem om jag tar för mycket. Jag brukar känna en lättare form av eufori när jag tar dem i alla fall.
Citera
2019-02-23, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har aldrig upplevt någon ångest av att ta ADHD-mediciner som concertra och ritalin. Det enda negativa med dem är att jag blir lite väl manisk av dem om jag tar för mycket. Jag brukar känna en lättare form av eufori när jag tar dem i alla fall.
Skönt att höra. Det verkar slå väldigt oliks det där, om man får ångest eller inte.
Har du tagit dom på regelbunden basis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in