2019-02-21, 23:54
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, ja en definition på kvinnomisshandel kan fortfarande fortfarande helt i enlighet med det som Wordwarrior beskrev i citaten som jag redogjorde för ett och ett: att utöva makt och kontroll över kvinnan genom att ”demonstrera sin intelligens och våldspotential”, använda aggressivitet som en effektiv resurs att bruka mot kvinnan samt att utöva kontroll över kvinnan materiellt och psykologiskt.

Så nu är frågan: ställer du dig bakom Wordwarriors metoder?

Snart är vi på sida 3.
Citera
2019-02-21, 23:57
Medlem
kvinnan i sig är inte farlig, det är hur långt samhällets attityd kommit , kvinnans ord är i det juridiska och polisiära starkare än mannens
i praktiken kan en man bli dömd av polis på plats i din egen bostad,,om en kvinna i vredesmod ilska säger till en Polis i målad bil på stan " jag har blivit misshandlad" då måste polisen åka hem till din bostad så alla grannar ser,,
nu ändrar jag termelogi

Grisen kan på kvinnans ord säga
"prata nu eller följ med till stationen ",
ja så är det idag,, det är sedan många år viktigt att känna kvinnan du träffar,,men viktigare att känna många av hennes vänner
va försiktig !
Citera
2019-02-21, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Snart är vi på sida 3.
Du har fått min definition.

Svara nu om det är något du ställer dig bakom eller inte. Eller måste vi komma till sidan 118 för att jag ska få ett ja eller nej?

Alltså definition på kvinnomisshandel: att utöva makt och kontroll över kvinnan genom att ”demonstrera sin intelligens och våldspotential”, använda aggressivitet som en effektiv resurs att bruka mot kvinnan samt att utöva kontroll över kvinnan materiellt och psykologiskt. Så behöver du inte tjata om det mer.
Citera
2019-02-21, 23:59
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Du har fått min definition.

Svara nu om det är något du ställer dig bakom eller inte. Eller måste vi komma till sidan 118 för att jag ska få ett ja eller nej?

Kan vara. Verkligen? Kan vara? Fel....
Citera
2019-02-22, 00:00
Avslutad
Citat:
Kan vara. Verkligen? Kan vara? Fel....
Definition på kvinnomisshandel: att utöva makt och kontroll över kvinnan genom att ”demonstrera sin intelligens och våldspotential”, använda aggressivitet som en effektiv resurs att bruka mot kvinnan samt att utöva kontroll över kvinnan materiellt och psykologiskt.

Ställer du dig bakom Wordwarriors metoder?

Snart sidan 4.
Citera
2019-02-22, 00:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Definition på kvinnomisshandel: att utöva makt och kontroll över kvinnan genom att ”demonstrera sin intelligens och våldspotential”, använda aggressivitet som en effektiv resurs att bruka mot kvinnan samt att utöva kontroll över kvinnan materiellt och psykologiskt.

Snart sidan 4.

I princip alla utövar psykologisk krigsföring inom relationer i olika grader. Kvinnan är ofta något bättre på det än mannen enligt egen erfarenhet.

Nu verkar WordWarrior givetvis vara lite extra otäck i sitt sätt att se Världen, så jag ska inte försvara honom förrän jag vet om detaljer om precis hur det gåt till.
Citera
2019-02-22, 00:04
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:

Snart sidan 4.

Men då är det inte kvinnomisshandel.

Menar du att bara vara en stor man med muskler och att man kan räkna 1+1=2 är kvinnomisshandel?

PS: Han utövar inte detta. Men läsförståelse, noll.
Citera
2019-02-22, 00:09
Avslutad
Citat:
Men då är det inte kvinnomisshandel.

Menar du att bara vara en stor man med muskler och att man kan räkna 1+1=2 är kvinnomisshandel?

PS: Han utövar inte detta. Men läsförståelse, noll.
Ställer du dig bakom Wordwarriors metoder eller inte?

Skulle du vilja att din dotter, syster eller mamma befann sig i en sådan relation?
Citera
2019-02-22, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
I princip alla utövar psykologisk krigsföring inom relationer i olika grader. Kvinnan är ofta något bättre på det än mannen enligt egen erfarenhet.

Nu verkar WordWarrior givetvis vara lite extra otäck i sitt sätt att se Världen, så jag ska inte försvara honom förrän jag vet om detaljer om precis hur det gåt till.
Nej, i en sund relation så är inte aggressivitet en ”effektiv resurs” som man ”brukar” för att få makt och kontroll över den andre.
Citera
2019-02-22, 00:17
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ställer du dig bakom Wordwarriors metoder eller inte?

Skulle du vilja att din dotter, syster eller mamma befann sig i en sådan relation?

Metoderna är helt legitima.

(FB) Dags att överge svenska kvinnor!

Wordwarrior har inte nämnt att han måste demonstrera Intelligens ( hur fan det kan vara kvinnomisshandel är för mig ett mysterium, men berätta för mig) eller våldspotential. Han har kort och gott varit en man.

Det här med min dotter, syster, mamma. Mamman/systrarna har alldeles för mycket självrespekt och vet sitt värde.

Hade jag fått en dotter hade även hon lärt sig självrespekt och sitt värde.

Är det inte du som tycker att man inte ska dra alla kvinnor över en och samma kam? Eller är det okej nu?
Citera
2019-02-22, 00:21
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Nej, i en sund relation så är inte aggressivitet en ”effektiv resurs” som man ”brukar” för att få makt och kontroll över den andre.

Du lever i lalaland, båda parter söker ständigt få kontroll genom olika metoder. Då två personer sällan vill samma sak och en relation förhandlas inte likt någonslags FN-möte med kontrakt hit och dit, utan genom psykologiska spel. Jag känner knappt någon relation som inte har någonslags kamp mellan viljor, ifall det inte finns så är det rentav en död relation.

En man som inte har en stark vilja och inte är beredd att styra den åt någon riktning är ju en vekling som kvinnor inte ens dras till.

En man som ständigt ger allt som kvinnan vill ha blir ofta lämnad, för att kvinnan känner en vis avsmak för honom.
Citera
2019-02-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Underbart, jag lade märke till att några av tjejerna inte ens var så perfekta, men såg ändå så söta ut.

Under sommartid i små byar i Frankrike så klär sig kvinnor i just sådana fantastiskt naturliga blommiga klänningar som fladdrar som de exempelvis cyklar omkring i de charmiga små gatorna.

Tycks som om alla glömt bort vad som är vackert i vår vulgära tidsålder. Är det för tight så upphör det som finns under att vara lite av ett mysterium.

Vi drömmer nog många förgäves efter något lite mer oskyldigt och ändå sensuellt (får ju inte vara jungfru Maria, haha).
Precis. Nu åker vi vidare från Ukraina till Tjetjenien. Marcha Machajeva vet också hur man fladdrar med en klänning

https://www.youtube.com/watch?v=H4IfXi2cbTw

Fast låten var sådär. Hon sjunger bättre, dvs mer kraftfullt och självsäkert (och därmed sexigare), i den här. Och är ju precis lika vacker i en enkel jeansdress och med mindre smink.

https://www.youtube.com/watch?v=9kczjMOJIQo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in