2019-02-21, 16:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja just det. Eller kanske ändå inte.

Det har varit svårt för mig att få ihop utdragna skrik och tillräcklig motivation för dödligt våld i det här fallet. Det finns inget gediget stöd för att GM gått dit med syftet att döda. Och det är svårt med ett scenario med utdragna skrik i dödsplågor endast.

Vi har ju varit inne på det på olika sätt tidigare, men om LW skriker som för att hota GM med omgivningens uppmärksamhet och en kommande polisanmälan; och kanske upplevs av GM vilja uppnå just det, och inte slutar; så finns en plausibel situation där sinnet kan rinna för den hugade USA-resenären. Som inte vill ha sina flygplaner grusade.

Det skulle sitta särskilt illa om han med resan tänkt lappa ihop saker med HD och lovat henne evig trohet. Och han är hos LW för att kräva in i alla fall en sista gentjänst in natura eldyl.

Klappat och klart?

Ägget kom först, men det var litet...

Hmm ,får en sådan där läskig känsla av att hon förmodligen skrek för att det gjorde så djävulusiskt ont ,typ om någon hällt syra i hennes ögon så hon förstod att hon i just det ögonblicket blev blind eller något sådant ?
Och att vara en blind geocachare !!!Den rädslan ,och den smärtan tillsammans gav nog upphov till hennes skrik ,sen kan det ju även vara så att någon vred hennes ben ur led ,det är ju något man själv vet gör djävulusiskt ont ,så nog var det smärta som gav upphov till hennes skrik (Spekulation ...)

Så någon form av smärta måste ha gjort att hon skrek så hjärtskärande ,tror Ni inte ?

Eftersom det är skrivet att hon var utsatt för grovt våld ,så kommer vi nog inte att fundera mer på varför skriken var så hemska ,för enligt obduktionsprotokollet var hon väl utsatt för riktigt hemska saker ,eller ?

Antar att den som gjorde henne illa var en person som var mycket mycket arg på henne ,och vi kommer alltid att fundera på vad det var som gjorde denna person så arg ??????

Synd ingen kunnat hjälpa dem innan det var försent ,att de på något sätt hade kunnat samsas omkring en lösning trots ilskan.
Senast redigerad av landbandy 2019-02-21 kl. 16:33.
Citera
2019-02-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
iofs skadar man sig så kanske man skriker då med

sen fanns det spekulationer om hon lever, och det kan man väl vara uppmärksam på
Tänker du på de spekulationer som kontot 'tjackarismyg' ägnade sig åt, då för länge sen?

Vill absolut inte kritisera andra tråddeltagare, men just "trovärdighet" var väl knappast det kontots allra starkaste gren..?
Citera
2019-02-21, 17:12
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tänker du på de spekulationer som kontot 'tjackarismyg' ägnade sig åt, då för länge sen?

Vill absolut inte kritisera andra tråddeltagare, men just "trovärdighet" var väl knappast det kontots allra starkaste gren..?

Jag läste det inte av han utan från någon annan som skrev vad han skrivet kanske , helt omöjligt hänga med i trådarna ändå
Citera
2019-02-21, 19:43
Medlem
Honan6s avatar
När det gäller skriken, så har jag svårt att tro att det endast skulle vara ett par på andra sidan motorvägen som har uppmärksammat dem.

Jag tror att åkl. har ett äss i ärmen - t ex ett par i ett vitt tvåplanshus på Rättarevägen som har god utsikt mot FP. Ljudet från skriken bör ha hörts åt hus nr 3, 5 och 7. Har de i 5:an sina sovrum på övervåningen, så kan de ha kikat ut och sett någon/några figurer i skumrasket som de kanske rent av känner igen.

Jag tror att åkl. & co bidar tid och ser till att täta skotten ordentligt innan SD plockas in för en åtalshäktning och då först får ta del av FUP.

Skulle något ha kommit fram som är till den misstänktes fördel, så är ju åklagaren skyldig att underrätta om detta, men SD är alltjämt Skäligen misstänkt.
Citera
2019-02-21, 19:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang ditt understrukna och som jag fetat:
Hur vet du att det inte finns "bindande DNA från någon annan heller"?

För om du inte med säkerhet vet, vore det bra om du tydligt skriver att du bara spekulerar. Som vanligt.

Det är enligt min uppfattning fullt möjligt, även om det kanske inte är särskilt troligt, att det mycket väl kan finnas "bindande DNA", men att detta DNA inte har kunnat kopplas till någon individ.
Så därför kvarstår SD som den mest misstänkte, men det kan vara så att åkl Åsa Hiding tror sig veta att det funnits en annan person där på plats. Fast just den uppgiften skulle hon ju förstås inte läcka.
Väl?
Om man hade konklusivt DNA från annan oidentifierad person än SD, då hade man börjat masstopsa.
Jag har svårt att tro att man i det läget skulle kunna ha kvar SD som huvudmisstänkt om man inte via teknisk bevisning kunnat binda honom till brottet, även om man skulle misstänka att det var flera involverade i mordet.

Jag tror inte på det.
Citera
2019-02-21, 20:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man hade konklusivt DNA från annan oidentifierad person än SD, då hade man börjat masstopsa.
Jag har svårt att tro att man i det läget skulle kunna ha kvar SD som huvudmisstänkt om man inte via teknisk bevisning kunnat binda honom till brottet, även om man skulle misstänka att det var flera involverade i mordet.

Jag tror inte på det.
Ni får väl ha lite tålamod. Det här är tydligen åklagarens första mordutredning, och då får man ha förståelse för att det kommer att kunna ta några år att "knyta ihop säcken":

"Åklagaren om Lena-mordet: Jättemycket teknisk bevisning"
https://www.metro.se/artikel/åklagaren-om-lena-mordet-jättemycket-teknisk-bevisning
Citera
2019-02-21, 20:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ni får väl ha lite tålamod. Det här är tydligen åklagarens första mordutredning, och då får man ha förståelse för att det kommer att kunna ta några år att "knyta ihop säcken":

https://www.metro.se/artikel/åklagaren-om-lena-mordet-jättemycket-teknisk-bevisning

Nu far du med osanning:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6345991

Citat:
– Det handlar om att de har undanröjt bevis, att de har gömt mordvapnet efter händelsen, säger åklagare Åsa Hiding, vid Örebro tingsrätt.
Citera
2019-02-21, 21:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Nja, jag minns att jag såg Hidings namn i en FUP för ett styckmord på en kvinna där pojkvännen först var misstänkt men det visade sig vara hans ex.

Där dömdes ju rätt GP till slut iaf.

Edit: Fast inte var det p.g.a. Hidings skicklighet som rätt GP åkte fast. Pojkvännen hade som tur var ett solitt alibi då han var på jobbet när mordet begicks. Man undrar ju hur det hade gått för stackaren annars om han inte hade haft detta alibi?
Senast redigerad av Rosamund 2019-02-21 kl. 21:18.
Citera
2019-02-21, 21:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu far du med osanning:

Tack för rättelsen. Osäkerheten kring hennes tidigare erfarenhet av mordutredningar var tydligen någonting jag hade fått härifrån tråden:
Senast redigerad av Draifos 2019-02-21 kl. 21:20.
Citera
2019-02-21, 21:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu far du med osanning:

Draifos kanske önsketänker om att Åkl ÅH skulle vara oerfaren? Hen får väl bevaka hur hon sköter sig i pågående mordrättegång som beräknas pågå till 11 april. Därefter behöver nog ÅH några veckor förberedelse för nästa åtal, så i början av maj kanske rättegången för LW-mordet startar.
Citera
2019-02-21, 21:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Tack för rättelsen. Osäkerheten kring hennes tidigare erfarenhet av mordutredningar var tydligen någonting jag hade fått härifrån tråden:

Ja! Men Vivalla-tipset kom ganska snabbt efter det där inlägget från mig. Jag ber om ursäkt för min dryghet, trodde du sett det inlägget.
Citera
2019-02-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Draifos kanske önsketänker om att Åkl ÅH skulle vara oerfaren? Hen får väl bevaka hur hon sköter sig i pågående mordrättegång som beräknas pågå till 11 april. Därefter behöver nog ÅH några veckor förberedelse för nästa åtal, så i början av maj kanske rättegången för LW-mordet startar.

Så här skrev jag i augusti, tyvärr så är vi nästan hamnat där.
Att det ska bli något åtal mot SD har jag svårt å se.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
I värsta fall så ser det fortfarande ut så här om ett halvår några inbitna
optimister pustar fram, NFC har mycket att göra, långa köer.
Till påsk sitter han på sannolika skäl, sen är det rena rama motorvägen till åtal å TR.

Hoppas jag har helt fel där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in