2019-02-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm420
Vad blev straffet då och påverkade de ditt boende?

Jag var ostraffad och kom faktiskt undan med 12 månaders kontraktsvård motsvarande 8 månaders fängelse. Men jag är tveksamt om det var så mycket bättre med kontraktsvård. Hade jag ställts för det valet igen hade jag nog tagit det som går fortast i tid.

Nej boendet påverkades inte. Jag tror det är extremt ovanligt att bli vräkt pga droger. Inte hört någon som drabbats av det. I majoriteten av fallen får nog inte hyresvärden reda på något heller.
Citera
2019-02-21, 10:52
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Lite Cannabis plantor kan tyvärr kosta en mycket . Förlora barn , körkort jobb och hamna i fängelse . Jag själv väntar på rättegång för 300 g . Samtidigt skriver dom ut massor med benso till mig . Jag kommer få 3 månader på kåken troligtvis för 3 plantor och lite torkat .

Tyvärr är Sverige väldigt konservativa när det kommer till marijuana . Jag vet inte hur dom tänker när det kommer till eget bruk . Dom väger ju allt ovan jord . Man kan ju inte röka stjälkar osv .

Nej, du kommer få runt 1,5 månad som sen omvandlas till fotboja eller samhällstjänst.

Såvida du inte är tungt belastad sedan tidigare
Citera
2019-02-21, 10:59
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Om anledningen inte är goleri eller annan kriminell verksamhet, vad kan isf vara fallet? Känns som envar kan vara självförsörjande med CB Men o andra sidan är det alltid en bakomliggande noja kring hur lång lagens arm egentligen är...

Jag har flera bekanta som torskat för att posten varslat polisen om att de har beställt frön utomlands.
Så just postnord är riktiga svin..och borde bojkottas.
Citera
2019-02-21, 11:02
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir.Amsterdam
Jag hade tva kammare, en for blom och en for vagg. Har du plats till det så är det helt klart att rekomendera.
3x600 watt (HPS) i båda rummen, kolfilter till blom, minns tyvarr inte effekten pa dem.
Tyckte inte det vasnades vasentligt men om det gjorde det är det lätt löst med tex äggkartonger eller frigolit.
Se till att hålla kammaren tätt sa eventuell doft aker ut genom ventilationen, tank aven pa att halla koll pa temperaturen.

Lycka till!

Nej, kammaren ska inte behövas göra helt tät, då har du feldimensionerade fläktar, undertrycket(med ett korrekt ventilationssystem) gör att ingen luft slinker ut genom tex dörrlister etc

Ingen lukt övht med ett kolfilter som har rätt kapacitet(högre) i förhållande till fläkten/fläktarna, men kolfilter har en begränsad livslängd därför bör man alltid ha en extra till hands.
Citera
2019-02-21, 11:06
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Oj, vad sugen man blir när man läser här nu. Odlings-drömmen lade jag ned för cirka 10 år sedan när jag kände att det skulle vara tokomöjligt att bli av med all lukt. Knappt att jag vågar vapea grönt i lägenheten. Men ett tätslutande tält och ett kolfilter tar alltså hand om all lukt? Sjukt!

Kolfilter fanns för 10 år senn...du kan inte ha gjort mycket research.

Som sagt, du behöver inte ett tätslutande tält för att undvika lukt, min första odling genomfördes i en garderob, med en springa runt hela dörren som dom alla garderober har i princip, noll lukt pga undertrycket som fläkten skapar, det sugs in luft genom springorna, inte ut.
Citera
2019-02-21, 11:13
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nej det kommer lukta. Odlar man hemma så känner man inte det på samma sätt som någon som varken rökare eller bor där.

Med vapen så luktar det ju inget efter 1 minut

NEJ, det kommer inte lukta om han dimensionerar fläkten efter utrymmet och sen ett bra kolfilter som ska klara av ett högre flöde luft än vad fläkten trycker. Du ska kunna sätta näsan framför utblåset i full blom och inte känna någon lukt.

Jag hade folk hemma hela tiden(icke cannabisrökare och stoners), fester etc, ingen anade någonting.

Jag rekommenderar folk att sluta läsa den här tråden och gå in på tex icmag.com och lära er av folk som faktiskt vet vad dom pratar om.
Citera
2019-02-21, 11:17
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q69z
När du säger att det kommer lukta i vilket fall menar du då i ett 100% lufttätt odlingsrum?

Han vet inte vad han snackar om.

den enda luften som ska komma ut från odlingsutrymmet ska vara den från utblåset, som har passerat kolfiltret, spelar ingen roll om utrymmet inte är tätt.

Det ska vara ett UNDERTRYCK vilket innebär att eventuella springor kommer agera insug=positivt.
Citera
2019-02-21, 11:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Tack för svar. I ett 100% lufttätt odlingsrum kommer det kunna lukta ändå eller är mer möjligt att få bort lukten helt?

Jag tänker mig regler, playwood och silikon fogar runt om hela. Ett helt tätt ventilationssystem med kolfilter och en fläkt med samma hastighet som är optimalt för filret. Passivt insug med undertryck i kammaren. Eller borde jag ha ett aktivt insug också för att vara 100% säker på att ha undertryck?

Nr1. filtret ska ha en högre kapacitet än fläkten

nr2. du behöver inte täta 100%, du kommer upptäcka att ljusläckorna från springorna är det enda problemet då HPS avger ett extremt starkt ljus.

nr3. ett aktivt insug MOTVERKAR undertrycket, om du behöver ett aktivt insug så måste du skala upp din utsugsfläkt rejält.
Citera
2019-02-21, 11:29
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Ett helt rum till odling luktar säkert mindre än ett tält. I och med att du inte behöver ha dörren öppen när du pysslar om damerna som med ett tält eller skåp. Men lukt läcker ut hur man än gör tyvärr. :/
Doft går att dölja med olika saker beroende epå vart du har odlingen.
Tex ett garage. Spray 5-56 då och då och ställ in gamla bildäck. Rågummi döljer doften bra

Detta stämmer och någonting man verkligen bör ha i åtanke, speciellt vid skörd då måste man få plats i odlingsutrymmet(tält eller rum) och stänga efter sig.

Alternativet är ghettolösning med att tejpa hela ytterdörren längst med listerna,brevinkast runt vredet för nyckeln etc, stänga alla fönster och dra på köksfälten på max och försöka skapa undertryck i lägenheten men det är endast möjligt i små lägenheter 1or.

Vid skörd alltså.
Citera
2019-02-21, 11:33
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenmurkblu

Jäkligt stor skillnad.
Vissa får 3mån för 800g, andra 1år för 400g.
Kan de bevisa uppsåt till försäljning e man rätt körd, 800g för eget bruk en annan femma.
Sedan är tingsrätten en pajasinstans men det är också en annan femma.

Diffen i straffen beror på omständigheterna.

våg i lägenheten
massa ziplockspåsar
uppdelat gräs i femmor
telefontrafik
din ålder(studerar du på gymansium eller universitet så ogillar dom att dela ut längre straff.
idioter i tingsrätten(om du har otur)

Och sen såklart om man är belastad för narkotikabrott innan.

Om du förvarar allt i en stor ziplock tex och inte har något av det jag listade över så får du ca 1 månad per 2 heggen.

fängelsestraff upp till 6 mån kan du få omvandlat så du sitter 0 dagar på kåken, kanske några dagar i häktet max.
Senast redigerad av shponglad 2019-02-21 kl. 11:39.
Citera
2019-02-21, 11:45
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Jag var ostraffad och kom faktiskt undan med 12 månaders kontraktsvård motsvarande 8 månaders fängelse. Men jag är tveksamt om det var så mycket bättre med kontraktsvård. Hade jag ställts för det valet igen hade jag nog tagit det som går fortast i tid.

Nej boendet påverkades inte. Jag tror det är extremt ovanligt att bli vräkt pga droger. Inte hört någon som drabbats av det. I majoriteten av fallen får nog inte hyresvärden reda på något heller.

Du kan bli vräkt, det beror hur dom klassar din odling, om snuten bedömer att lägenheten helt eller till stor del använts i kriminellt syfte så är det kört.

Men som du säger så får bovärden sällan reda på omfattningen.
Citera
2019-02-21, 13:13
Medlem
Florian-Geyers avatar
Ni som torskat, vart ni av med körkortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in