2019-02-12, 14:14
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Yes autos hela vägen

Äsch men om det verkligen är så att det inte finns andra sätt att torska på än gol så är puffande fullt legaliserat i mitt badrum hehe Men fick lite såhär ny paranoia nu när det gått en tid, ska med stor sannolikhet flytta till en annan bostad snart så vet inte om turen följer med, därför är det intressant att se om det bara varit tur elr om det faktiskt är såhär det fungerar. Inget snack = ingen torsk? Or noot?

Autos är generellt sämre på det mesta så förstår inte varför du är så glad. En timer kostar 150 spänn sen skaffar du riktiga frön.
Citera
2019-02-12, 14:18
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Ni som torskat? Vad ligger straffet på om klipps i veg-stadiet . Säg storlek 70x60cm precis innan blom och 10 plantor?
En polare torska nyligen med det och han undrar om han får kåken
Fullt med utrustning för att odla 4X så mycket, var dock undanlagt i ett förråd.

Inte speciellt mycket, ett par månaders fängelse max som blir omvandlat till samhällstjänst eller fotboja.

Men det beror på hur länge han veggat dom.och om han är lagförd innan.
Senast redigerad av shponglad 2019-02-12 kl. 14:22.
Citera
2019-02-12, 14:26
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Det luktar även med konflikter lite. Men det är inget måste, har man bra utsug i till exempel ett badrum så gör kolfiltret varken till eller från. (Förutom att det kan lukta på taket) "Rambolösning" i en garderob kan funka bra om man har koll på hur luften rör sig och vart den tar vägen.
Man skall vara uppmärksam på var och hur och när det luktar när man varit borta några timmar, då är man inte längre hemmablind.

Nej, med ett bra kolgilter luktar det NOLL jag kunde sätta näsan in i utblåset och kunde inte känna någon lukt.

Läxa: snåla inte på kolgilter, sen är det viktigt att kolfiltret klarar flödet från din kanalfläkt, om fläkten suget hårdare än filtret klarar så kommer det lukta.
Citera
2019-02-12, 14:33
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silenthorror
Suck... Det var en kort beskrivning av vilka saker som vanligast leder till att man torskar.. Om du behöver tips för att känna dig trygg då du odlar så kanske du ska ge fan i det då det inte finns nån garanti på att du klarar dig oavsett hur många saker du tagit i beaktning och förberett dig på.

Här har du ett till scenario: Säg att din odling går som ett ånglok och du bara skördar och skördar. Sen vill du testa några nya strains och beställer några nya frön. Fröna anländer och ganska kort efter även polis då dom sett vad du beställt så där står du med påsen med frön plus dina tidigare skördar och beroende på size på skördarna så har du en trevlig långsemester framför dig.

Känner en som fick 8 års fängelse och han torska på precis det sättet jag beskrev. Dock så odla han för att sälja så hans kvantitet var ungefär 3 kg cannabis plus runt 100 plantor. Men det var hans beställning av flera sorters frön från Eu samt USA som gjorde att tull och polis fick upp ögonen.

Mitt enda tips till dig är att lus läsa diverse förundersöknings protokoll. Där kan du nämligen se precis hur alla torskar och då göra ditt bästa för att inte göra samma misstag.

Håller med allt du sa men man kan omöjligen få 8år för 3kg, snarare 1,5 år ungefär i dagsläget.

Men fuptipset är underskattat, läs så många fupar du kan få tag på.
Citera
2019-02-12, 14:55
Medlem
Taklampsfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Inte speciellt mycket, ett par månaders fängelse max som blir omvandlat till samhällstjänst eller fotboja.

Men det beror på hur länge han veggat dom.och om han är lagförd innan.

Han hade vegat 1 månad från frö, dom var 60x70cm styck och skulle precis läggas i blom.
Hade hoppats på att det inte skulle bli fängelse. Ohhh, omvandlat säger du 😁
Han är inte dömd till fängelse eller nåt annat heller på 5 år, då finns det en chans va?
Citera
2019-02-12, 22:24
Medlem
1876randoms avatar
För er som oroar er över lukt, skaffa två tält.

Ett stort som ni ställer det mindre i. Sen suger ni ut luft från det stora tältet som går genom kolfilter.

När, ehm en kompis, odlade så var tälten inte helt täta och lite lukt läckte ut. Men det var ingen större fara.

Värre var det vid skörd, då luktade det så in i helvete och att klippa 300g är inte roligt alls, det tar tid. Ett större tält med undertryck hade varit perfekt då.

Elförbrukning på ett par kW är inget att oroa sig över. Ljudet från fläktar kan ställa till det om man ska sova nära odlingen, kan låta rätt ordentligt.
Citera
2019-02-12, 23:06
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taklampsfot
Han hade vegat 1 månad från frö, dom var 60x70cm styck och skulle precis läggas i blom.
Hade hoppats på att det inte skulle bli fängelse. Ohhh, omvandlat säger du 😁
Han är inte dömd till fängelse eller nåt annat heller på 5 år, då finns det en chans va?

Även om han får upp till 6 månaders fängelse så kan han få det omvandlat beroende på omständigheterna och hans historia.
Citera
2019-02-15, 14:20
Medlem
Elförbrukningen borde inte vara ett problem längre finns, led lampor. Visst får man pynta en del för det, men även billigare i längden.
Lurigt det där och ha gerillaodlingar i lägenhet, hur har du tänkt göra när det går i blom?? Kommer lukta kärlek då
Citera
2019-02-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrredcactus
Elförbrukningen borde inte vara ett problem längre finns, led lampor. Visst får man pynta en del för det, men även billigare i längden.
Lurigt det där och ha gerillaodlingar i lägenhet, hur har du tänkt göra när det går i blom?? Kommer lukta kärlek då

Elförbrukningen har aldrig varit något problem så länge man betalar. Förstår inte varför detta är en myt som fortfarande lever kvar. Jag hade en gång i tiden runt 6000W i en etta på 25kvm och det rullade på i flera år innan polisen kom. Anledningen till att de kom hade inget med elen att göra, utan mer att jag kände mig tuff och pratade ganska öppet om det
Citera
2019-02-17, 21:46
Medlem
Jag odlade i sovrumsfönstret med aluminiumfolie tejpat över hela rutan och en ledlampa sedan var det ju en fin sommar så hade plantan ute hela dagarna brände visserligen lite av bladen i den starka solen men kände mig lugn.
Jag var så dum att jag skickade bilder till massa vänner över Messenger och hade många besök.
Det luktade i hela lägenheten också.
Kanske väldigt riskfyllt men var rätt obrydd och krökade och knarkade hela dagarna, men rökte knappt någonting då det inte är min grej riktigt.
Jag hade bara en auto och gav bort det mesta av skörden och det blev inte det bästa rökat gjorde även lite hasch.
Jag tyckte det var ett roligt projekt bara och tror det kommer dröja länge innan jag gör om det men kommer säkert prova med lite bättre utrustning eller en utomhusodling i framtiden.
Det lutar mest åt utomhus då jag tycker det verkar spännande och vet väldigt bra ställen.
Men blir det en lite större odling så har jag en vän som dealar så kommer tjäna några kronor på det för har inga direkta planer att röka något nämnvärt ändå i fortsättningen.
Haschbiten jag gjorde rökte jag lite av och har sparat en bit i en burk tillsammans med ett torkat löv som minne och tänker inte röka upp det inom det närmsta.
Kanske blir kul att röka om 10-20 år och tänka tillbaka på sin lilla odlingsperiod eller något sådant.
Citera
2019-02-18, 18:44
Medlem
Jag har också torskat en gång. Hade ingen odling men hade några hekton röka liggandes. Jag var dum och gjorde affärer med pundare. De sålde amfetamin och hade span på sig och var förbi mig och köpte röka. Polisen plockade dem när de åkte ifrån mig och trots att de själva slängde iväg amfetmin i hekton golade de ändå ner mig. Egentligen är jag mer arg på mig själv än vad jag är på dem. Kommer aldrig ha och göra med missbrukare igen. Och aldrig live. Folk pratar för mycket.

Det här hände för flera år sedan. Har nästan lyckats förtränga det.
Senast redigerad av Q69z 2019-02-18 kl. 18:56.
Citera
2019-02-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q69z
Jag har också torskat en gång. Hade ingen odling men hade några hekton röka liggandes. Jag var dum och gjorde affärer med pundare. De sålde amfetamin och hade span på sig och var förbi mig och köpte röka. Polisen plockade dem när de åkte ifrån mig och trots att de själva slängde iväg amfetmin i hekton golade de ändå ner mig. Egentligen är jag mer arg på mig själv än vad jag är på dem. Kommer aldrig ha och göra med missbrukare igen. Och aldrig live. Folk pratar för mycket.

Det här hände för flera år sedan. Har nästan lyckats förtränga det.
Vad blev straffet då och påverkade de ditt boende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in