2019-02-21, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är bevisat att dådet skedde i samförstånd. Hanna var inget offer. Du måste förr eller senare förlika dig med det.
Om det är så varför fortsätta skriva om andra kvinnliga mördare ständigt ? Det finns en annan agenda bakom detta skrivande. Om Hanna gjorde det i samförstånd så skulle det väl räcka för att inte ägna sig åt till andra kvinnliga mördare.
Varför fortsätta? Vad vill man dölja så envist?
Det är män som startar krig , det är män som mördar . Kolla statistiken. Varför inte prata om män istället nån gång ? Oskar var ju man
Senast redigerad av Missan27 2019-02-21 kl. 07:25.
Citera
2019-02-21, 07:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Om det är så varför fortsätta skriva om andra kvinnliga mördare ständigt ? Det finns en annan agenda bakom detta skrivande. Om Hanna gjorde det i samförstånd så skulle det väl räcka för att inte ägna sig åt till andra kvinnliga mördare.
Varför fortsätta? Vad vill man dölja så envist?
Det är män som startar krig , det är män som mördar . Kolla statistiken. Varför inte prata om män istället nån gång ? Oskar var ju man
Att det stör dig är givet. Hanna är ju helt oskyldig.

Eftersom hon är en mördare, beskrivs även depressiv, så kan hon likaväl få vara i fokus som Oskar. Eller hur?

Det har snarare varit överfokus på Oskar i den här tråden så det skadar inte att lyfta in Hanna och kvinnor. Han jämförs med narcissister varje dag, det länkas till sådant x flera.
AS gillar ju du att ställa som diagnos - likt andra.

Hur High way to hell kan se ut på den kvinnliga fronten - när relativt stabilt - känslor som hålls i schack - ballar ur vid barns hälsotillstånd och en depressiv mor överdriver:
Citat:
- as a mother, had always put her children first.
- quite self-contained and reserved, but I don't doubt that underneath, she is quite an emotional person.
- her coping mechanism was to compartmentalise her feelings.
- introverted, self-contained.
- Marriage [....] led to years of stability.

- wracked with guilt that she had passed this difficulty on to her daughter.
- worries were out of proportion.
- She had become "pathologically identified" with her daughter.
- found it difficult to see where she left off and her daughter began.

- he and his wife were trying to get their daughter help.

- began to take an extremely pessimistic view of her daughter's condition.

- believing her daughter had no hope of a career or a family of her own.
- believed her outlook was poor.
- believed that she was helping her daughter [..] escape a hopeless life.
- believed there was no hope.
- she had doomed her daughter, that there was something unfixable about her.

- her mood had been low for a number of months.
- thoughts of death had come to her mind "from time to time"
- I planned that we both die.

- a picture of full-blooded depressive illness developing.
- The enmeshment and confusion with her daughter had reached a level that was psychotic.
- major depressive disorder.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Senast redigerad av develi 2019-02-21 kl. 07:59.
Citera
2019-02-21, 07:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag undrar över en sak till. Trots att det är tydligt och klart att Oskar ströp sin familj och därefter gjorde självmord skriver några i tråden inlägg efter inlägg om kvinnliga mördare i allmänhet. Blomvattnaren skrev t o m inlägg om det. Varför retar Hanna upp så mycket gallfeber hos vissa?
En spekulation. Om nu familjen var sc och Hanna ville hoppa av el hoppat av så klart det skulle reta många sc. Eller; är det mansgrisar el översittare som ägnar sig åt sånt? El me lobbyn? El allihopa i ett?
Lögn.

Likt följande du försökt dig på:
Citat:
Nej. Hon sa exakt samma sak till oss båda. Detta kommer att komma fram så småningom. Jag är glad för att Hanna rentvåddes. Jag har alltid vetat att Hanna aldrig skulle kunna mörda sina barn. Läkarens roll, skolans roll kommer att komma fram så småningom. Av oss som kände familjen. Det gäller att ta ansvar.
Senast redigerad av develi 2019-02-21 kl. 07:56.
Citera
2019-02-21, 07:59
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ska vara tradig och säga att n-personer faktiskt har lite svårare att se andra må dåligt. Det stör deras självbild. De kan slå över till iskyla också, när svaghet gör dem arga. Vanliga människor skulle inte kunna strypa andra eller lägga sin hand på någon. Det skulle bli ett mentalt sammanbrott långt innan en handling av det slaget skulle vara färdig...

Om man får något ologiskt på sitt bord, är det rätt väg då att försöka tänka logiskt å mördarnas vägnar...? Vet inte
.

Kloka ord.

Föräldrar som är tokiga och mördar sina barn hittar drivkrafterna till det inom sig mest. De inbillar sig att det är bättre för barnen att vara döda även om det objektivt sett är helt fel.

Eller så vill de bara att barnen skall dö av någon annan sinnessvag anledning.

Med tanke på att föräldrarna inte var riktigt kloka så lär ju barnen inte ha haft det något vidare kul där hemma men ingen normalt funtad människa mördar ju sitt barn för att det uttrycker att det har livsleda eller på grund av ett sjukdomsskov..

Då får man allt ha klivit ganska långt bort från sunt förnuft.
Citera
2019-02-21, 08:02
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fruktansvärda påståenden att göra Agnes till anledning för händelsen, att hon ville dö om det inte finns fog.

Att en idiot till förälder för över sina sjuka idéer, sin ångest på barn och uppförstorar är vad som "era diskussioner" handlar om gällande Extended Self.

Det räcker att idiotföräldern ser ett nedstämt barn så applicerar hon sin självmordsbenägenhet.

Överdrifter, inbillning, uppförstoring, vantolkning gällande barn som vill leva är vad det handlar om.

Mamman agerar ut i en självpåtagen roll som bödel - tolkar som som fan själv - och slaktar sitt barn som inte har en chans.

Tack!

Oavsett om tjejen hade livsleda eller ej (glad lär hon väl knappast ha varit) så krävs det ju riktigt snedskruvade föräldrar om de inte begriper att suicidala barn måste man omedelbart söka vård för. Inte strypa.
Citera
2019-02-21, 08:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Tack!

Oavsett om tjejen hade livsleda eller ej (glad lär hon väl knappast ha varit) så krävs det ju riktigt snedskruvade föräldrar om de inte begriper att suicidala barn måste man omedelbart söka vård för. Inte strypa.
Jag tror Agnes var mer än uttråkad. Av hela sin situation. Inskränkningar pga av sjukdom, tonåring som har sina hormonella bekymmer och emotioner.

.. och en familj som hönsar runt hej vilt - men lyssnar inte.

Det är varken ME i sig som sjukdom eller deprimerade barn som är anledningen - det är två snedskruvade föräldrar; inkapabla att hantera barn vid långvarig kris.
Det spelar nog ingen roll vad som än drabbat dem, de hade ballat ur i allafall under liknande omständigheter. De hade överdrivit jakten på bot, de hade övertolkat symtom, framtid och fan och hans moster.

Usch.
Senast redigerad av develi 2019-02-21 kl. 08:25.
Citera
2019-02-21, 08:15
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fruktansvärda påståenden att göra Agnes till anledning för händelsen, att hon ville dö om det inte finns fog.

Att en idiot till förälder för över sina sjuka idéer, sin ångest på barn och uppförstorar är vad som "era diskussioner" handlar om gällande Extended Self.

Det räcker att idiotföräldern ser ett nedstämt barn så applicerar hon sin självmordsbenägenhet.

Överdrifter, inbillning, uppförstoring, vantolkning gällande barn som vill leva är vad det handlar om.

Mamman agerar ut i en självpåtagen roll som bödel - tolkar som som fan själv - och slaktar sitt barn som inte har en chans.

Jag anklagar varken A, skolan eller vården, hela ansvaret vilar på föräldrarna. Jag utgår ifrån att barnen verkligen hade ME och att A var väldigt sjuk och att en tonåring har dessa tankar är inget nytt. Att barnens sjukdom var en bidragande orsak kommer vi inte ifrån. Sedan finns det många omständigheter i och kring familjen men det stora problemet ligger hos föräldrarna. Om ett barn har suicidala tankar är det normala för mig att man omedelbart skaffar adekvat hjälp till barnet oavsett om man som förälder har dessa tankar också eller ej.
Varken H eller O sökte hjälp för dessa tankar utanför familjen, de slöt sig till varandra och skapade en katastrofal lösning.
Jag tror att A hade dessa tankar men hur allvarligt det var vet jag inte och den riktigt suicidala var H och det sjuka som jag tycker är att O var medveten om detta men istället för att trycka på larmknappen så blev började han dela dessa tankar. " I saw such a deep sorrow in his eyes."
Citera
2019-02-21, 08:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag anklagar varken A, skolan eller vården, hela ansvaret vilar på föräldrarna. Jag utgår ifrån att barnen verkligen hade ME och att A var väldigt sjuk och att en tonåring har dessa tankar är inget nytt. Att barnens sjukdom var en bidragande orsak kommer vi inte ifrån. Sedan finns det många omständigheter i och kring familjen men det stora problemet ligger hos föräldrarna. Om ett barn har suicidala tankar är det normala för mig att man omedelbart skaffar adekvat hjälp till barnet oavsett om man som förälder har dessa tankar också eller ej.
Varken H eller O sökte hjälp för dessa tankar utanför familjen, de slöt sig till varandra och skapade en katastrofal lösning.
Jag tror att A hade dessa tankar men hur allvarligt det var vet jag inte och den riktigt suicidala var H och det sjuka som jag tycker är att O var medveten om detta men istället för att trycka på larmknappen så blev började han dela dessa tankar. " I saw such a deep sorrow in his eyes."
Det var en längre och bättre förklaring - för om Agnes ville leva och enbart var jävligt less - så är det som sagt vanskligt att säga att hon ville dö när det blir i sammanhang som mord.

Jag tror som sagt att de var överfokuserade.
"Du lyssnar men du hör inte" är ett ordval som ofta kommer i tankarna.

Föräldrarna var så absorberade av sig själva av inbillad god omsorg att de tillsammans var livsfarliga som par när de försökte lösa det själva och garanterat djup deprimerade med snedvriden syn på hela tillvaron.
Citera
2019-02-21, 08:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Jag tror också på det du beskriver i dina senaste inlägg. Det har inget med att göra att man skyller på A vilket är lätt att tro. Jag har hela tiden trott och tror fortfarande att en stor del av gärningen handlar om ”barmhärtighet” ( ja, jag vet att det är fel att döda sina barn).
Citera
2019-02-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Jag har följt med i tråden sedan början och det har varit mycket om ME osv. Sjukdomens vara eller inte vara på barnen.

Men det tycks vara rundgång i allt fortfarande.

Om jag fortsätter min Sc-teori, så har det ju lika lite som sjukdomars varande eller inte konfirmerats.

Om man är med i Sc-sekten så gäller det att få "rätt" sjukdom. Inget psykiskt, bara somatiska sjukdomar. Och tydliga sådana.

När John Travolta´s son dog vid 16 års ålder när de var på semester på Bahamas 2009, så kom det mycket frågor. Sonen Jett hade autism, plus epileptiska anfall. Autism erkänns inte av Sc, så gavs anti-epileptisk medicin till sonen, eller inte?

Här har det i tråden sagts att föräldrarna sökte med ljus och lykta efter något bot för deras döttrar som hade någonting. Så långt är jag med. Men det är fortfarande frågor som jag funderar kring.

Någon (kom ej ihåg skribenten just nu, men han såg det själv), har sett Oscar vid någon Sc-lokal i Arlöv. Om flickorna inte mådde bra, dvs de hade något som tog sig uttryck i psykisk ohälsa, så förstår jag kampen för föräldrarna. Däremot förstår jag inte morden på barnen.

Och varför deklarerade inte Oscar 2017? Skulder? Till Sc?

Jag kan förstå polisens Pressträff att det tar man inte upp, de ville väl gå ut mer med det tekniska sceneriet

Men i Travolta´s fall hävdade de att Jett hade Kawasaki Syndrome som barn. Men det får man inte anfall av. Hade han autism, vilket han hade, så måste det har varit tufft att hitta en annan sjukdom (vilket inte autism är, sjukdom alltså).

http://www.digitaljournal.com/article/264567
https://abcnews.go.com/Entertainment/MindMoodNews/autism-community-rallies-travolta-family/story?id=8696611

En massa kurragömmalekar när man är med i Sc. De har motarbetat psykiska problem och sjukdomar hela tiden, detta trots att äldre vittnesbörd finns på youtube att Hubbard själv var deprimerad och gömde sig några år före sin död.

Massor av barn får lida på grund av att de inte får rätt vård om de har psykiska problem eller lider av depression. Eller autism/Asperger, vilket mina antenner uppfattar att Oscar kan ha haft.

Den här familjen i Bjärred skulle kunna platsa i Sc bara pga missnöje med flickornas studieresultat. Trodde de led av någon sjukdom som gav ”hjärndimma” när de i själva verket inte var ”nyfikna på lärandet” 24:7 eller så ville föräldrarna bara hitta på en anledning att få undervisningen i hemmiljö. Bättre kontroll där. Pianospel och skolraster stjäl tid. Fokusera mera på lärandet. I momssagan så är flickorna med också för att lära sig.

Jag har haft ytlig kontakt med scientologer under många år. Skulle aldrig kunna tänka mig att de mördar varken sina barn, av någon som helst anledning, eller sig själva. Däremot skulle jag definitivt kalla dem jag känner för till och med mycket narcistiska och elitistiska. Prestationsinriktade som kräver mycket av sin omgivning men också av sig själva. Duktiga och omtänksamma om dig o din familj när ni träffas. Säger "rätt fraser" så det ligger säkert ingen äkta omtanke bakom. Tilläggas att jag känner bara män. Om familjen i Bjärred tillhörde kyrkan är omöjligt att säga och man behöver ju inte tillhöra den för att vara knepig. Jag undrar om de verkligen åkte till Tyskland men det hade också visat på knepig inställning.
Citera
2019-02-21, 09:11
Medlem
Solglittrets avatar
Problemet med alla länkade artiklar om kvinnliga mördare och barnamördare är att de i allmänhet var ensamma.
I Bjärred uppges att H och O varit i samförstånd om gärningen.

Det blir minst lika dumt att länka hundratals artiklar om manliga mördare.

Folk mördas tyvärr, även barn. Till och med i form av filicid mördas egna barn.
Men nästan aldrig sviks ett barn så av båda sina föräldrar.

Det har framkommit att endast en förälder mördade bägge barnen. Vi vet också att en förälder inte tog sitt liv, utan blev mördad.
Ovanpå det finns det obekräftade uppgifter att den mördade föräldern faktiskt anmälde sig till en kurs stracks innan hon mördades. Samma förälder är anonym, syns inte utåt.

Polisen uppger bevis för sedan länge planerad familjeutplåning. Polisen uppger att man bygger sin slutsats på tre omständigheter:

• ett underskrivet, initialt feldaterat, mycket hafsigt, från nätet kopierat testamente. Det bär inte på något sätt prägel av att vara författat av två jurister som med kallt huvud planlägger något. Dessutom gynnar testament mycket tydligt den förälder som mördade den andra.
• polisen refererar till ett uppgivet odaterat underskrivet avskedsbrev/förklaringsbrev
• polisutredarna uppger att vissa digitala fynd talar för att bägge föräldrarna planerat detta tillsammans.

Tre punkter för samförstånd.
Men andra omständigheter bl a på brottsplatsen visar sannolikt alla tecken på motsatsen.

Därtill är det märkligt att man under PT just väljer att inte gå in på ”vem som gjorde vad”.
När det faktiskt är just detta som verkligen behöver förklaras, om det nu trots allt skedde i samförstånd. De mycket tunga omständigheterna som talar mot samförstånd behöver helt enkelt få sin förklaring och sina motargument.

Det är en mycket, mycket unikt fall. En händelse som omkullkastar statistiken och förändrar rimliga slutsatser om bakomliggande orsaker och förlopp vid brottshändelser.
Det är därför helt orimligt att detta ska hemlighållas eller tystas ner.
Senast redigerad av Solglittret 2019-02-21 kl. 09:44.
Citera
2019-02-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Den här familjen i Bjärred skulle kunna platsa i Sc bara pga missnöje med flickornas studieresultat. Trodde de led av någon sjukdom som gav ”hjärndimma” när de i själva verket inte var ”nyfikna på lärandet” 24:7 eller så ville föräldrarna bara hitta på en anledning att få undervisningen i hemmiljö. Bättre kontroll där. Pianospel och skolraster stjäl tid. Fokusera mera på lärandet. I momssagan så är flickorna med också för att lära sig.

Jag har haft ytlig kontakt med scientologer under många år. Skulle aldrig kunna tänka mig att de mördar varken sina barn, av någon som helst anledning, eller sig själva. Däremot skulle jag definitivt kalla dem jag känner för till och med mycket narcistiska och elitistiska. Prestationsinriktade som kräver mycket av sin omgivning men också av sig själva. Duktiga och omtänksamma om dig o din familj när ni träffas. Säger "rätt fraser" så det ligger säkert ingen äkta omtanke bakom. Tilläggas att jag känner bara män. Om familjen i Bjärred tillhörde kyrkan är omöjligt att säga och man behöver ju inte tillhöra den för att vara knepig. Jag undrar om de verkligen åkte till Tyskland men det hade också visat på knepig inställning.

Agnes åkte med pappa till Tyskland. Du kan lita på den uppgiften. Dom körde bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in