Nu är det så att man beställt massa saker på nätet. Man tänkte inget på nån ID eller så för jag har förarbevis till min moped klass II. Har tagit ut paket förut med förarbeviset så jag trodde det inte skulle vara några problem att göra det igen. Fast när man gick till posten på ICA säger kärringen i kassan att "förarbeviset gäller inte för det är ju inget riktigt körkort". Man ser ju bild på mej, personnummer och namn. Räcker inte det? Är det någon ny lag? För i somras hämtade jag flera paket med förarbeviset. Eller skiljer det sig kanske lite från varje butik hur sträng de är?
I alla fall så får jag inte ta ut något av mina paket (försökte två gånger bara för att se att det inte var nån surfitta vid posten). Tanten i kassan sa att jag är tvungen gå till polisen och skaffa ett giltigt ID. Mitt gamla ID har gått ut sen 5 månader och var ett Nordea ID eller vad man ska kalla det. Fick det när jag öppna ett konto hos Nordea då jag var typ 11 :,)
Håller på att fixa nytt ID hos Nordea nu men vet inte om jag kommer hinna få det innan dom skickar tillbaka paketen till avsändarna. Å då lär det bli dyrt eftersom det är 3 olika paket från 3 olika avsändare.
Min frågeställning är då. Är det något sätt jag kan få ut paketen på innan de skickar tillbaka dem? Kan man kanske skriva om beställningen på en kompis så han skulle kunna ta ut de? Eller om man har ett bud med giltig ID fast min gått ut funkar det? Kan man dra ner päronen så dom kan säga att jag faktiskt är jag?
(la in denhär tråden på Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum så förlåt till mod på förväg)
I alla fall så får jag inte ta ut något av mina paket (försökte två gånger bara för att se att det inte var nån surfitta vid posten). Tanten i kassan sa att jag är tvungen gå till polisen och skaffa ett giltigt ID. Mitt gamla ID har gått ut sen 5 månader och var ett Nordea ID eller vad man ska kalla det. Fick det när jag öppna ett konto hos Nordea då jag var typ 11 :,)
Håller på att fixa nytt ID hos Nordea nu men vet inte om jag kommer hinna få det innan dom skickar tillbaka paketen till avsändarna. Å då lär det bli dyrt eftersom det är 3 olika paket från 3 olika avsändare.
Min frågeställning är då. Är det något sätt jag kan få ut paketen på innan de skickar tillbaka dem? Kan man kanske skriva om beställningen på en kompis så han skulle kunna ta ut de? Eller om man har ett bud med giltig ID fast min gått ut funkar det? Kan man dra ner päronen så dom kan säga att jag faktiskt är jag?
(la in denhär tråden på Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum så förlåt till mod på förväg)