2019-02-19, 09:40
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matis.g
Uffe mördad för lite sprits skull.
Av sin son? Bror? Kusin?
Citera
2019-02-19, 10:01
Moderator
KomissarieBecks avatar
I en artikel i expressen så låter det annorlunda....
En man kliver in hos polisen och säger sig ha skadat/dödat sin KOMPIS.
Vidare så har mannen till synes varit död en tid. ( vad det nu betyder)

https://www.expressen.se/nyheter/misstankta-mordaren-till-polisen-jag-har-skadat-min-kompis/
Senast redigerad av KomissarieBeck 2019-02-19 kl. 10:06.
Citera
2019-02-19, 10:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
I en artikel i expressen så låter det annorlunda....
En man kliver in hos polisen och säger sig ha skadat/dödat sin KOMPIS.
Vidare så har mannen till synes varit död en tid. ( vad det nu betyder)

https://www.expressen.se/nyheter/misstankta-mordaren-till-polisen-jag-har-skadat-min-kompis/
Jaså okej, då kan vi kanske stryka familjespåret då? Jag tycker även att det låter lite konstigt att varken BO eller GM skulle vara hemmahörande i lägenheten (enligt uppgifter i tråden). Man får ju uppfattningen av att det bara har varit dom här två herrarna på plats, och inte en tredje, lägenhetsinnehavaren.
Citera
2019-02-19, 13:48
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Kan mycket väl vara som du spekulerar!
Ett mindre spännande alternativ är att fyllskallen Jonny 56 har lackat ur för att pundar-Bettan 34 har satt på Harry 41, vilket fick Jonny att öppna besticklådan i köket till Harrys ära?
"Bolaget" i Västertorp lär nog förlora ett par stamkunder?

Tror att du är och nosar på sanningen här. Ett vanligt fyllegräl skulle jag tro.
Citera
2019-02-19, 19:39
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tror att du är och nosar på sanningen här. Ett vanligt fyllegräl skulle jag tro.
Under vissa förutsättningar en given spekulation i den övre numerären av antaganden.

Om postaren som angav namnet Ulf i tråden, samt den som angav nummer 89 (Västertorpsvägen) är rätt ute, så finns det en 60+ med efternamnet P3tt3rsson som enl RatsIt är skriven i en lägenhet med två ytterligare män, varav den ena har finskklingande namn.
Vill inte vara tydligare än så eftersom jag inte har några källfakta och inte vill skapa några trådsanningar av detta. Om denne UP är borta ur RatsIt om ett antal dygn så kanske det stämmer, om inga nya fakta framkommit tills dess.
Tragiskt om någon bara blir liggande död i flera dygn utan att vara saknad, men absolut inget nytt fenomen i "Svedala".
Citera
2019-02-20, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jaså okej, då kan vi kanske stryka familjespåret då? Jag tycker även att det låter lite konstigt att varken BO eller GM skulle vara hemmahörande i lägenheten (enligt uppgifter i tråden). Man får ju uppfattningen av att det bara har varit dom här två herrarna på plats, och inte en tredje, lägenhetsinnehavaren.

BO och GM är väldigt nära släkt. Det är 100% säker källa.
Citera
2019-02-20, 07:33
Medlem
Citat:
Ett mindre spännande alternativ är att fyllskallen Jonny 56 har lackat ur för att pundar-Bettan 34 har satt på Harry 41, vilket fick Jonny att öppna besticklådan i köket till Harrys ära?

GM är äldre än BO. Och GM är född i mitten på 80-talet.
Citera
2019-02-20, 12:12
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Rent skitprat. Finns inget flyktingboende där. Folk från MENA är ovanliga.
Du kan knappt ha varit i Västertorp. Jag har bott mycket nära i decennier. Skärholmen och Bredäng är fö någorlunda välfungerande förorter - dock med en hög andel invandrare.

Btw, av en hastig blick på din posthistorik framgår det tydligt att du är invandrarhatare och sdaktivist. Så trött på att drägg som du dyker upp i krimtrådarna med er jävla töntagenda.
Nej det är sant att det inte är något flyktingboende. Dock är det så kallade genomgångsbostäder, och folk från Mellanöstern eller Afrika är inte alls sällsynta i dom husen utan tvärtom väldigt många.

Men! Detta är redan avhandlat och rätt ointressant då dom inblandade ju sägs vara svenskar. Har jag kopplat ihop detaljerna rätt i att GM är dryga 35 år gammal, BO yngre, och dom är släkt med varandra? Och alltså ingen av dom två är hemmahörande i lägenheten?
Citera
2019-02-20, 12:51
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Floskel
GM är äldre än BO. Och GM är född i mitten på 80-talet.
Vill bara påpeka att de tre namn samt åldrar som jag angav i trådens tredje inlägg (citerat ovan) enbart var påhittade för att åskådliggöra mitt då iscensatta rent spekulativa scenario.

Om du har något konkret att berätta, så tycker jag att det vore klädsamt om du gjorde det i stället för att leka charader! Tack på förhand för det som jag nu hoppas att du kan bidraga med!
Citera
2019-02-21, 08:40
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Din klant, jag säger att det har använts som flyktingboende till i alla fall alldeles nyligen, med spännande effekter på Västertorp självt. Du är tydligen faktaresistent, tillika utrustad med dålig syn.

Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Vad svamlar du om? Fnysington har rätt i allt. Håll tyst om saker du inte har en aning om.

Nej. Inget sånt har förekommit. Några "spännande effekter" har heller inte uppstått. Jag har för helvete bott precis bredvid i över 20 år. Du är en tönt som vill sprida en töntig agenda om invandrare i trådar där det inte hör hemma.
Citera
2019-02-21, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Nej. Inget sånt har förekommit. Några "spännande effekter" har heller inte uppstått. Jag har för helvete bott precis bredvid i över 20 år. Du är en tönt som vill sprida en töntig agenda om invandrare i trådar där det inte hör hemma.
Vi är tre stycken som säger samma sak, och så är det du. Är det intr bättre att du håller dig till din expertis, att dopa dig?
Citera
2019-02-21, 09:19
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vi är tre stycken som säger samma sak, och så är det du. Är det intr bättre att du håller dig till din expertis, att dopa dig?

Argumentum populi. Skitprat mao. Ni känner inte till området men låtsas för att sprida mera skitprat. Men fortsätt för all del. Ju fler ni är desto dummare ser ni ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in