2019-02-18, 05:45
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mgy4nK/polisen-utreder-grovt-brott--uppgifter-om-mordad-man

Citat:
Polisen utreder just nu ett grovt brott i Västertorp i södra Stockholm.

En man uppges ha blivit mördad och gärningsmannen ska ha lämnat över sig själv, enligt uppgifter till Expressen.

...

Larmet kom in till polisen vid 01.41 natten mot måndagen.

– Det jag kan säga att vi har spärrat av med anledning av ett grovt brott på en adress i Västertorp, säger Mats Almquist, vakthavande befäl vid polisen i Stockholm.

I en lägenhet ska en man ha hittats död, enligt uppgifter till Expressen.
Citera
2019-02-18, 06:42
Medlem
Magkänslan säger att inget skjutvapen varit inblandat denna gång. De uttrycker det som mannen är mördad vilket man kan bli med skjutvapen också men då tror jag de skulle ha uttryckt sig att mannen blivit skjuten.
Vad kan vi ha då, svartsjukegräl eller nåt annat som fått GM att se rött. Är det kvarterets langare som fått en pappa på sig pga att han sålt droger till GM´s barn?

Ska bli intressant att följa.
Citera
2019-02-18, 07:07
Medlem
5549s avatar
Det finns en del a-lagare av den gamla skolan i västertorp, och numera även många nyanlända som bor i nybyggda utslussningslägenheter vid motorvägen. Gissar att det rör sig om någon av dessa två grupperingar. Får vi bara adressen så säger det mycket.
Citera
2019-02-18, 07:21
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercifultoyou
Magkänslan säger att inget skjutvapen varit inblandat denna gång. De uttrycker det som mannen är mördad vilket man kan bli med skjutvapen också men då tror jag de skulle ha uttryckt sig att mannen blivit skjuten.
Vad kan vi ha då, svartsjukegräl eller nåt annat som fått GM att se rött. Är det kvarterets langare som fått en pappa på sig pga att han sålt droger till GM´s barn?

Ska bli intressant att följa.
Kan mycket väl vara som du spekulerar!
Ett mindre spännande alternativ är att fyllskallen Jonny 56 har lackat ur för att pundar-Bettan 34 har satt på Harry 41, vilket fick Jonny att öppna besticklådan i köket till Harrys ära?
"Bolaget" i Västertorp lär nog förlora ett par stamkunder?
Citera
2019-02-18, 07:43
Medlem
Jag har bott här i Västertorp i 30 år, lite smågnabb har det alltid funnits i bakgrunden, polis som åker runt en del. Jag har alltid tyckt att just min gata har haft mycket påhälsningar av polis. En ”vanlig” gata, utan speciellt utmärkande folkgrupperingar.
Jsg får genast känsla av att det är ”inom familjen”. Men kan egentligen vara precis vad som helst då folk verkligen har tappat all förnuft nu för tiden. Jag håller ögonen och öronen öppna. Västertorp är ganska litet så djungeltrumman borde höras väldigt snart!
Citera
2019-02-18, 07:50
Medlem
Jag tycker det ser nybyggt ut när man kollar expressens film,det ser inte ut som alla gamla hus där så det borde vara husen som angränsar mot mälarhöjden eller bort mot tb de som ligger mot e4an det finns inte jättemycket nybyggt i västertorp alternativt mot hotellet men det är ju seniorboende,gissar på realationsartat då "mördaren"ringde in själv
Citera
2019-02-18, 07:56
Medlem
Skottihuvets avatar
Skulle förvåna mig mycket om adressen inte återfinns bland någon av dessa:
(Ett axplock från Lexbase)

Nytt dokument har inkommit: Virginiavägen 8, 129 43 Hägersten

Nytt dokument har inkommit: Terrängvägen 9 lgh 1202, 12948 Hägersten

Nytt dokument har inkommit: Störtloppsvägen 22 lgh 1303, 12947 Hägersten

Nytt dokument har inkommit: Störtloppsvägen 22 lgh 1303, 12947 Hägersten

Nytt dokument har inkommit: Snöskostigen 8 lgh 1404, 12949 Hägersten

Nytt dokument har inkommit: Isjaktsgränd 17 lgh 1203, 12945 Hägersten

Nytt dokument har inkommit: SKIDVÄGEN 7 LGH 1601, 12949 Hägersten

Nytt dokument har inkommit: Bjällervägen 14 Lgh 1002, 129 46 Hägersten

Nytt dokument har inkommit: TERRÄNGVÄGEN 97 LGH 1102, 12947 Hägersten
Citera
2019-02-18, 08:00
Medlem
5549s avatar
Såg expressens film nu. Reportern står vid "genomgångsbostäderna" på västertorpsvägen, det är jag 100% säker på. Där bor det enbart nyanlända.
Citera
2019-02-18, 08:27
Medlem
Ja, bild i AB visar att polisen står vid genomgångsbostäderna som ligger längs Västertorpsvägen nära korsningen Vasaloppsvägen.
Citera
2019-02-18, 08:39
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Kan mycket väl vara som du spekulerar!
Ett mindre spännande alternativ är att fyllskallen Jonny 56 har lackat ur för att pundar-Bettan 34 har satt på Harry 41, vilket fick Jonny att öppna besticklådan i köket till Harrys ära?
"Bolaget" i Västertorp lär nog förlora ett par stamkunder?

Närmsta bolag ligger i fruängen.
Citera
2019-02-18, 08:41
Medlem
Antar att det syftas på den lokala krogen - inte på Systembolaget.
Citera
2019-02-18, 09:05
Medlem
Vilket jävla bolag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem