2019-02-20, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag ser din avatar mycket tydligt.

Jag hade inte sett den där bannern du pratar om, men klickade runt lite, och inne på delforumet Sex såg jag den. Visste inte ens om att den fanns. Där kan jag ge dig en poäng, men kanske väljer man att inte besöka just det delforumet om man befinner sig på en arbetsplats.

Men...på vilket sätt påverkar det din vilja och rätt att diskutera att de som inte vill se stötande avatarer inte ser din avatar? Dina texter är ju det relevanta, och de döljs inte.

Nu ska du inte vända det här mot mig. Erkänn bara att det är dubbelmoral.
Citera
2019-02-20, 23:51
Bannlyst
Citat:
Jag ser din avatar mycket tydligt.

Jag hade inte sett den där bannern du pratar om, men klickade runt lite, och inne på delforumet Sex såg jag den. Visste inte ens om att den fanns. Där kan jag ge dig en poäng, men kanske väljer man att inte besöka just det delforumet om man befinner sig på en arbetsplats.

Men...på vilket sätt påverkar det din vilja och rätt att diskutera att de som inte vill se stötande avatarer inte ser din avatar? Dina texter är ju det relevanta, och de döljs inte.

Vill det inte se min avatar behöver dom inte läsa det jag skriver, det är lika frivilligt som du säger här: Man kanske inte behöver besöka dom delarna av forumet. Det kan man men man kan inte undvika min avatar? Bara skrolla lite snabbt så "försvinner" min avatar, är det så svårt?

Men det är bara onödigt att fortsätta den här konversationen, du och alla moderatorer är tillagda för att försvara flashback.
Citera
2019-02-20, 23:57
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isaballen
Nu ska du inte vända det här mot mig. Erkänn bara att det är dubbelmoral.

Jag ser det inte som dubbelmoral. Att slippa se vissa avatarer är en service till läsarna. Att inte ha denna service skulle göra att en del avstod från att läsa på forumet, och vore ju väldigt synd.
Annonser är ju en inkomst för forumet.

Citat:
Vill det inte se min avatar behöver dom inte läsa det jag skriver, det är lika frivilligt som du säger här: Man kanske inte behöver besöka dom delarna av forumet. Det kan man men man kan inte undvika min avatar? Bara skrolla lite snabbt så "försvinner" min avatar, är det så svårt?

Men det är bara onödigt att fortsätta den här konversationen, du och alla moderatorer är tillagda för att försvara flashback.

Nu vet jag inte hur stort intresse det finns för att läsa dina välformulerade inlägg, men det kan ju ibland vara så att man läser ett långt och intressant inlägg, och då syns ju inläggen ovanför och nedanför också. Det funkar inte att bara scrolla lite snabbt.

Men hur var det nu, på vilket sätt påverkar det dig att funktionen finns? Varför är det så viktigt för dig att alla ska kunna se din avatar? Är det inte texterna i dina inlägg som är viktiga?
Citera
2019-02-21, 00:02
Bannlyst
Citat:
Jag ser det inte som dubbelmoral. Att slippa se vissa avatarer är en service till läsarna. Att inte ha denna service skulle göra att en del avstod från att läsa på forumet, och vore ju väldigt synd.
Annonser är ju en inkomst för forumet.

Nu vet jag inte hur stort intresse det finns för att läsa dina välformulerade inlägg, men det kan ju ibland vara så att man läser ett långt och intressant inlägg, och då syns ju inläggen ovanför och nedanför också. Det funkar inte att bara scrolla lite snabbt.

Men hur var det nu, på vilket sätt påverkar det dig att funktionen finns? Varför är det så viktigt för dig att alla ska kunna se din avatar? Är det inte texterna i dina inlägg som är viktiga?

Det går inte diskutera det med er moderatorer. Klart ni kommr vara partiska in den här frågan. Kasta inte tråden, det kommer finnas andra som vill diskutera men från min sida är det över.

Mitt sista, det är dubbelmoral.
Citera
2019-02-21, 00:21
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:
Det går inte diskutera det med er moderatorer. Klart ni kommr vara partiska in den här frågan. Kasta inte tråden, det kommer finnas andra som vill diskutera men från min sida är det över.

Mitt sista, det är dubbelmoral.

Framförallt så finns det folk som har blinkande avatarer och dylikt vilket kan vara riktigt störande även om man inte är på jobbet.

Jag förstår inte vad det är du argumenterar för eller emot, du kan ju se din egen avatar, är det väldigt viktigt för dig att andra skulle se den också?

Jag är på det här forumet mestadels för att läsa och delta i diskussioner och inte titta på bilder, det gör jag på andra sidor.
Citera
2019-02-21, 00:44
Medlem
En av de bättre funktionerna på Flashback! Då kan man surfa Flashback på jobbet utan att ta på sig skämskudden när någon vars inlägg är intressant har en avatar med en pinuppa på (eller värre).
Citera
2019-02-21, 01:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ja, jag förstår inte hur det kan vara stötande när det finns värre saker än min avatar? Bara att ha flashback uppe på sin arbetaplats är tabu. Sen att dom har en åldergräns på 18 år men att en avatar kan vara stötande? Säger så jävla mycket själv mot flashback. Flashback, really?
Yes, really. Det kan sätta folk inskiten rejält eftersom allt du ser på nätet sparas ner som info i cacheminnet. Bl a alla avatarer. Därför är sexbilder ikryssade som olämpliga. NSFW =Not Safe For Work
Detta går mer eller mindre automatiskt. Ingen har singlat ut dig specifikt.
Citera
2019-02-21, 04:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ja, jag förstår inte hur det kan vara stötande när det finns värre saker än min avatar? Bara att ha flashback uppe på sin arbetaplats är tabu. Sen att dom har en åldergräns på 18 år men att en avatar kan vara stötande? Säger så jävla mycket själv mot flashback. Flashback, really?
Vad tror du skulle hända med en dagisfröken om en 5-åring på jobbet ser avatarer med kukar, halshuggna huvuden, bögknull etcetera?

Tanken är att alla ska ha möjligheten att surfa utan att få skit om någon skulle titta över axeln, visst systemet är inte perfekt men annonserna är kontrollerade, avatarer är det inte.

Citat:
Joyland som gör reklam för sexleksaker med dildos som syns tydligt är inte stötande. Min avatar är stötande. Är det här en parodi från flashbacks sida?
Reklamen är delvis styrd efter vilket forum du vistas i så läser du en biltråd eller bygga badrum så ska den typen av annonser inte komma fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Ompet
En av de bättre funktionerna på Flashback! Då kan man surfa Flashback på jobbet utan att ta på sig skämskudden när någon vars inlägg är intressant har en avatar med en pinuppa på (eller värre).

Citat:
Ursprungligen postat av Hedemora86
Håll käften vadå 0.05 vad fan betyder det? Bra jobbat din jävla MOD pajas neger, översätt till svenska?? SVENSKA, DO YOU SPEAK IT?
Citera
2019-02-21, 12:11
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Den tanken är då helt fel och emot sägande. Om man känner till flashback så vet man också att det är 18 års åldersgräns, vad tror du?

Sen tror jag inte någo besöker flashback på sin arbetsdator, och dom som gör det sitter säkert i sitt egna kontor och inte i båser skiljda med lösa väggar.

Du sitter inte ens själv på jobbet och öppet besöker flashback på jobbet, möjligtvis å telefonen i smyg i handen men aldrig öppet.

Varför skämmas över att man kollar fb lite då och då?
https://i.imgur.com/Y9snLsl.jpg

Problemet med din avatar är att den kan anses stötande av andra personer som tittar över axeln på en när man är på jobbet, det är precis samma anledning som man använder addblocker på fb under arbetstid då deras reklam kanske inte är så fresh att ha på skärmen.

Att du ens orkar jiddra om detta.
Citera
2019-02-21, 13:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Du missförstår ju hela grejen. Visst är det delvis för att var och en av användarna som vill ska slippa se, men det är minst lika mycket för att random femåring som går bakom någon som sitter vid en dator inte ska råka se.

Behöver inte handla om arbetsplats, kan lika gärna vara fritids, bibliotek, spelhallar och liknande.

Hur du får in 18-årsgränsen här är helt obegripligt. Femåringen omfattas ju inte av den när den passerar bakom ryggen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in