2019-02-19, 22:15
Medlem
Du verkar drivas av en stark moralisk indignation. Har läst dina inlägg i olika trådar och argumenten, begreppen och tonen upprepas gång på gång.
Först en fundering, finns det legala bordeller i Sverige?
Om inte så saknar begreppet illegala bordeller relevans... en bordell är en bordell.

Trots att jag kan sucka lite över upprepningarna i dina inlägg så hyser jag förundran och kanske beundran över den frenesi som du bedriver din moraliska kamp med.
För i sak ger jag dig helt rätt. Thaimassage i Sverige är en rutten bransch. Snabba pengar matas fram till penningkåta ägare och anställda. Massage finns på vissa ställen, på andra tycks den lysa med sin frånvaro.
Däremot vill jag inte generalisera för mycket. Många tjejer är hårt arbetande och har ett ärligt uppsåt. Men det räcker nog med några ruttna äpplen i korgen för att hela skörden ska dömas ut...
Därför välkomnar jag razziorna. Hoppas på fler tillslag. Tillslag som slår hårt mot koppleriet.
Förhoppningsvis så kan det leda att branschen självsaneras...

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det erbjuds sexuella extratjänster på väldigt många thaisalonger och då är det frågan om illegala bordeller och inget annat. Det är ingen slump att det gjordes en kopplerirazzia igen i slutet av förra året i Uppsala/Järfälla.

Hur vet du det? Många salonger erbjuder mycket riktigt massage men det är endast en täckmantel för betydligt mer ljusskygg "verksamhet" där sexuella tjänster utgör grunden för illegal sexförsäljning under organiserade former.

De "arbetande" borde väl respektera svensk lagstiftning? Sverige är inget thailändskt horhus.

Invandrarrelaterad brottslighet som utgör anledningen till kopplerirazzian mot salonger Uppsala/Järfälla är djupt behövlig eftersom salongerna utgör grogrund för organiserad ekonomisk brottslighet och i många fall grovt koppleri.
Senast redigerad av Sukhumvit 2019-02-19 kl. 22:35.
Citera
2019-02-20, 00:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunning-Kruger
Längst ner i den här artikeln står det:
Med hjälp av sperma i lokalerna har man kunnat koppla 14 män till bordellerna som nu står åtalade för köp av sexuell tjänst. Männen är boende i Järfälla, Uppsala, Märsta, Värmdö, Visby, Haninge och på en adress i söderort.

https://mitti.se/nyheter/kvinna-bord...mrade=jarfalla

Hur har man kunnat identifiera dem via sperma? Var de i lokalen vid razzian eller har de tidigare begått grova brott och polisen har deras DNA sparade?
Citera
2019-02-20, 00:26
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactic
Dom åtalade personerna skall finnas i Uppsala tingsrätt mål nr B6838-18

Nån som har den och kan lägga upp ?
Citera
2019-02-20, 01:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sukhumvit
Du verkar drivas av en stark moralisk indignation.

Koppleri har varit förbjudet i Sverige i bra många år nu och invandrarna, dvs thaifolket som driver dessa illegala bordeller borde definitivt ta och lära sig att respektera Svea rikes lagar precis som svenska turister ska respektera Thailands lagar.

Vad driver förresten dig att sticka ut din näbb i den här debatten?

Citat:
Har läst dina inlägg i olika trådar och argumenten, begreppen och tonen upprepas gång på gång.

Ungefär som att polisens och myndigheternas razzior mot de illegala thaibordellerna upprepas gång på gång....vad är ditt problem egentligen?

Citat:
Först en fundering, finns det legala bordeller i Sverige?

Ställ den frågan till alla mamasan runt om i Sverige, dessa förtappade kvinnor verkar tro det.

Citat:
Om inte så saknar begreppet illegala bordeller relevans... en bordell är en bordell.

Det kan du försöka förklara för ägarinnorna till salongerna, dom verkar ha noll koll på lagstiftningen eller så skiter dom i den som kriminella ofta gör.

Citat:
Trots att jag kan sucka lite över upprepningarna i dina inlägg så hyser jag förundran och kanske beundran över den frenesi som du bedriver din moraliska kamp med.
För i sak ger jag dig helt rätt. Thaimassage i Sverige är en rutten bransch. Snabba pengar matas fram till penningkåta ägare och anställda. Massage finns på vissa ställen, på andra tycks den lysa med sin frånvaro.

Nu upprepar du vad andra redan sagt 1000 gånger om.

Citat:
Däremot vill jag inte generalisera för mycket. Många tjejer är hårt arbetande och har ett ärligt uppsåt.

Hårt arbetande? Ärligt uppsåt? Hur vet du det? Tänkte du på mamasan nu eller hennes anställda som säljer sexuella tjänster vid sidan om den vanliga massagen?

Citat:
Men det räcker nog med några ruttna äpplen i korgen för att hela skörden ska dömas ut...

Det finns trovärdiga uppskattningar att minst 8 salonger av 10 säljer sexuella tjänster, de flesta äpplena verkar vara rätt ruttna i den där branschen.

Citat:
Därför välkomnar jag razziorna. Hoppas på fler tillslag. Tillslag som slår hårt mot koppleriet.
Förhoppningsvis så kan det leda att branschen självsaneras...

Eller får klappa igen helt och hållet. Vanliga skönhetssalonger tex är inte alls förknippade med prostitution i samma omfattning som thaisalongerna, detta måste väl bero på att prostitution och massage är tätt förknippat i länder som Thailand, eller hur?

Hur vill du annars förklara alla dessa återkommande razzior som nu senast i Uppsala/Järfälla?
Citera
2019-02-20, 01:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillomrepus
Åtal väckt. Nån som har tillgång till FUP?

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ssagesalonger/

Man börjar nästan undra om ägarinnan lider av något förståndshandikapp, trodde hon på fullt allvar att hon skulle komma undan med hela två aktiva bordeller?

Visst stavas anledningen till verksamheten på de nu sprängda thaibordellerna skönt prasslande sedlar men nu blir det surt efter både för en grupp sexköpare och bordellmamman själv.
Citera
2019-02-20, 03:59
Medlem
Citat:
Man börjar nästan undra om ägarinnan lider av något förståndshandikapp, trodde hon på fullt allvar att hon skulle komma undan med hela två aktiva bordeller?

Visst stavas anledningen till verksamheten på de nu sprängda thaibordellerna skönt prasslande sedlar men nu blir det surt efter både för en grupp sexköpare och bordellmamman själv.

Varför inte? Thaimassage salonger har funnits länge i sverige. Jag vet två ställen i min lilla stad som utför såna tjänster. Ingen av dom har åkt dit.
Citera
2019-02-20, 06:17
Medlem
Jag håller ju med dig i sak. Är bara förundrad över intensiteten och tonen i ditt debatterande. Du skulle vinna på att inte mala på i så högt tonläge. Det är ett råd i all välmening. Att du dessutom med tiden fått en generaliserande och lätt rasistisk underton i dina argument om det så kallade thaifolket får mig att ge mig in i den så kallade debatten.
Massage och prostitution är inte så förknippade med varandra i Thailand som du hävdar. Nu tror jag att du redan bestämt dig så jag tänker inte ödsla mer tid på det. Likaså kan din siffra 8 på 10 stämma i storstäderna, men inte på landet i sin helhet.

Har du varit på thaimassage någon gång?

Citat:
Koppleri har varit förbjudet i Sverige i bra många år nu och invandrarna, dvs thaifolket som driver dessa illegala bordeller borde definitivt ta och lära sig att respektera Svea rikes lagar precis som svenska turister ska respektera Thailands lagar.

Vad driver förresten dig att sticka ut din näbb i den här debatten?

Ungefär som att polisens och myndigheternas razzior mot de illegala thaibordellerna upprepas gång på gång....vad är ditt problem egentligen?

Ställ den frågan till alla mamasan runt om i Sverige, dessa förtappade kvinnor verkar tro det.

Det kan du försöka förklara för ägarinnorna till salongerna, dom verkar ha noll koll på lagstiftningen eller så skiter dom i den som kriminella ofta gör.

Nu upprepar du vad andra redan sagt 1000 gånger om.

Hårt arbetande? Ärligt uppsåt? Hur vet du det? Tänkte du på mamasan nu eller hennes anställda som säljer sexuella tjänster vid sidan om den vanliga massagen?

Det finns trovärdiga uppskattningar att minst 8 salonger av 10 säljer sexuella tjänster, de flesta äpplena verkar vara rätt ruttna i den där branschen.

Eller får klappa igen helt och hållet. Vanliga skönhetssalonger tex är inte alls förknippade med prostitution i samma omfattning som thaisalongerna, detta måste väl bero på att prostitution och massage är tätt förknippat i länder som Thailand, eller hur?

Hur vill du annars förklara alla dessa återkommande razzior som nu senast i Uppsala/Järfälla?
Citera
2019-02-20, 13:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Att du dessutom med tiden fått en generaliserande och lätt rasistisk underton i dina argument om det så kallade thaifolket får mig att ge mig in i den så kallade debatten.

Men det är ju mestadels frågan om organiserad kriminalitet på de sprängda thailändska horhusen som nu senast i Uppsala/Järfälla och du gör dig själv rätt löjlig när du drar det utslitna rasistkortet, menar du att importerad thailändsk kriminalitet inte ska kunna utstå saklig kritik? Massöserna på de sprängda bordellerna förstod inte heller svenska utan det var engelska och teckenspråk som gällde. Räkna svenska pengar gick dock bra både för de prostituerade massöserna och deras kvinnliga boss.

Citat:
Massage och prostitution är inte så förknippade med varandra i Thailand som du hävdar.

Nej, är det något Thailand inte är känt för så är det sexhandel, prostitution och massage

Citat:
Nu tror jag att du redan bestämt dig så jag tänker inte ödsla mer tid på det.

Jag har bestämt mig? Det är ju samma jävla visa varje gång polisen gör tillslag mot thaisalonger, det är kontanter, kondomer, spermafläckar, märklig bokföring, sexkunder som fastnar i nätet osv och sen finns det tråkigt nog människor som tar denna smutsiga sunkiga bransch i försvar.

Citat:
Likaså kan din siffra 8 på 10 stämma i storstäderna, men inte på landet i sin helhet.

Hur vet du det?

Citat:
Har du varit på thaimassage någon gång?

Det är väl ändå rätt ointressant för den här debatten? Måste man först köpa thaimassage/otillåtna sextjänster på en thaisalong för att få ha en åsikt? Med din logik så går det inte att kritisera något som man inte har personlig erfarenhet av, de allra flesta människor är starka motståndare till pedofili men det förutsätter knappast att man har prövat på för att få öppna käften. Hur tänkte du där?

Det verkar inte heller finnas något som frivilligt lockar att uppehålla sig i smutsiga skitiga lokaler där eventuell smitta dessutom kan förekomma?

"Polisen beskriver de numrerade rummen:

”I alla rum var det väldigt dov belysning och vid en första anblick såg det ganska fräscht ut. Det låg en madrass på golvet i varje rum som var bäddad med lakan samt handdukar. Denna uppfattning ändrades när lampan i taket tändes. Lakanen var besudlade med smutsfläckar och rummen var orena och kändes sunkiga"

https://www.expressen.se/nyheter/bro...ssagesalonger/
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-02-20 kl. 13:46.
Citera
2019-02-20, 19:06
Medlem
Utöver bordellmamman, som åtalas för Grovt koppleri, så åtalas 14 män för Köp av sexuell tjänst;

S*mon
En 21-årig kille som fortfarande bor hemma hos föräldrarna i Uppsala. Han förnekar brott, och vill inte ha någon offentlig försvarare.

H*mza
En 22-årig kille som bor hemma hos föräldrarna i Järfälla. Han erkänner brott, och vill inte ha någon offentlig försvarare.

H*nok
Ensamstående 27-åring i Järfälla. Han erkänner brott, och vill inte ha någon offentlig försvarare.

M*hammad
En gift 32-åring, medborgare i Pakistan med tolkbehov. Han vitsordar de faktiska omständigheterna, men bestrider ansvar.

B*reket
En 32-årig Eritrean, boende i Järfälla och i behov av tolk. Han förnekar brott, och önskar ingen offentlig försvarare.

S*anislav
38-åring, boende i Jordbro. Han erkänner brott, och önskar ingen offentlig försvarare.

M*nlai
En 42-årig gift Mongol, boende i Järfälla. Han förnekar brott.

N*clas
En 46-årig egen företagare i Uppsala. Han förnekar brott, och vill inte ha någon offentlig försvarare.

M*ka
En 47-årig Värmdö-bo med sambo. Han erkänner brott.

K*veh
47-årig företagare (som samarbetar med socialtjänsten gällande placeringar i familjehem och jourhem) i Uppsala. Dessutom är han styrelseledamot i två andra företag. Han erkänner brott, (och det ska bli intressant att se vad det får för konsekvenser hos socialtjänsten).

O*of
En 50-åring boende i Johanneshov, som erkänner brott.

P*r
En 54-åring i Falköping, som driver företag tillsammans med sin dotter. Han erkänner brott.

T*rbjörn
En gift 54-årig företagare från Visby. Han erkänner brott, men vill inte ha någon offentlig försvarare.

J*rgen
En 55-årig egen företagare (inom artistisk verksamhet) i Uppsala. Han erkänner brott, men vill inte ha någon offentlig försvarare.
Citera
2019-02-20, 21:13
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Utöver bordellmamman, som åtalas för Grovt koppleri, så åtalas 14 män för Köp av sexuell tjänst;

S*mon
En 21-årig kille som fortfarande bor hemma hos föräldrarna i Uppsala. Han förnekar brott, och vill inte ha någon offentlig försvarare.

H*mza
En 22-årig kille som bor hemma hos föräldrarna i Järfälla. Han erkänner brott, och vill inte ha någon offentlig försvarare.

H*nok
Ensamstående 27-åring i Järfälla. Han erkänner brott, och vill inte ha någon offentlig försvarare.

M*hammad
En gift 32-åring, medborgare i Pakistan med tolkbehov. Han vitsordar de faktiska omständigheterna, men bestrider ansvar.

B*reket
En 32-årig Eritrean, boende i Järfälla och i behov av tolk. Han förnekar brott, och önskar ingen offentlig försvarare.

S*anislav
38-åring, boende i Jordbro. Han erkänner brott, och önskar ingen offentlig försvarare.

M*nlai
En 42-årig gift Mongol, boende i Järfälla. Han förnekar brott.

N*clas
En 46-årig egen företagare i Uppsala. Han förnekar brott, och vill inte ha någon offentlig försvarare.

M*ka
En 47-årig Värmdö-bo med sambo. Han erkänner brott.

K*veh
47-årig företagare (som samarbetar med socialtjänsten gällande placeringar i familjehem och jourhem) i Uppsala. Dessutom är han styrelseledamot i två andra företag. Han erkänner brott, (och det ska bli intressant att se vad det får för konsekvenser hos socialtjänsten).

O*of
En 50-åring boende i Johanneshov, som erkänner brott.

P*r
En 54-åring i Falköping, som driver företag tillsammans med sin dotter. Han erkänner brott.

T*rbjörn
En gift 54-årig företagare från Visby. Han erkänner brott, men vill inte ha någon offentlig försvarare.

J*rgen
En 55-årig egen företagare (inom artistisk verksamhet) i Uppsala. Han erkänner brott, men vill inte ha någon offentlig försvarare.

Vänta nu, 🤔 bestrider ansvar?? Vad menar han?

Vad är grejen med att ingen vill ha offentlig försvarare? Har det någonting och göra med att skydda sin identitet inför att handligarna blir offentliggjorda? Vill någon vänlig förklara, tack.
Citera
2019-02-20, 21:22
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunning-Kruger
Längst ner i den här artikeln står det:
Med hjälp av sperma i lokalerna har man kunnat koppla 14 män till bordellerna som nu står åtalade för köp av sexuell tjänst. Männen är boende i Järfälla, Uppsala, Märsta, Värmdö, Visby, Haninge och på en adress i söderort.

https://mitti.se/nyheter/kvinna-bord...mrade=jarfalla

Fyfan, hur svårt kan det vara att städa?

Det är helt otroligt, jag kan knappt föreställa mig att det finns män som längtar så mycket efter ett ligg att de är villiga att gå ner i smutsiga källarlokaler, lägga sig ner på en sunkig madrass på ett skitigt golv, badandes i andra mäns sperma för att ligga med en okänd människa som är 0 % sugen på sex och redan har legat med 4 andra samma dag. Vad är det för fel på människor???
Senast redigerad av Lalande 2019-02-20 kl. 21:29.
Citera
2019-02-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Vänta nu, 🤔 bestrider ansvar?? Vad menar han?

Vad är grejen med att ingen vill ha offentlig försvarare? Har det någonting och göra med att skydda sin identitet inför att handligarna blir offentliggjorda? Vill någon vänlig förklara, tack.

Nu är han ju inte hörd i rätten än. Men min, inte alltför kvalificerade, gissning är att han vidgår att det har förekommit sexuell aktivitet, men påstår att han inte har betalat för det alt. att han hävdar att han inte kände till att sexköp är olagligt.

Att de inte ville ha offentlig försvarare beror nog just på att de vill göra så lite väsen av det som möjligt. Man slipper ett moment att behöva förklara för frun/sambon (och tänker kanske att man i bästa fall kan smita iväg någon timme för sitt förhör i tingsrätten, utan att hon märker det). Dessutom fördröjer man ju att ens namn blir offentliggjort, och även det kan nog te sig lockande när man står där med skammen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in