Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Själv försöker jag akta mig jävligt noga att sätta en sorts diagnos som personlighetsstörning (narcissism) på en människa jag varken utrett eller träffat. Det är ju dessutom avancerat, narcissism och inslag av psykopati? Häftigt. Wow.
Jag går på handlingarna, det är hypoteser utifrån det. Jag är inte ensam om att prata om personlighetsstörningar, om du tror det.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/bjärredsföräldrarna-lämnade-avskedsbrev-1.5070673
"Fakta: Fyra till fem barn om året
När ett barn dör till följd av våld är det i tre fall av fyra föräldern som är förövaren.
Under åren 1973–2008 dödades i Sverige sammanlagt 184 barn av 151 föräldrar, alltså fyra till fem barn om året under perioden.
Trenden under perioden var att antalet fall per år minskade något.
Forskare har jämfört föräldrar som dödat sina barn med personer som dömts för mord eller dråp på vuxna och hittat många skillnader.
Många av föräldrarna hade någon gång tidigare fått psykiatrisk vård.
Det var också vanligare att dessa föräldrar tidigare vårdats för självskador eller självmordsförsök.
Svårare psykiatrisk sjukdom som depression, psykos eller personlighetsstörning visade sig vara en stark riskfaktor.
I 42 procent av fallen hade föräldrarna begått självmord efter att barnet dödats.
Av de barn som dödats var hälften flickor och hälften pojkar.
54 procent av föräldrarna var män och majoriteten var biologiska föräldrar.
Källa: H*nrik Lys*ll, forskare vid Institutionen för klinisk neurovetenskap, Karolinska Institutet"
Förhoppningsvis kan det hjälpa någon att förstå orimligheten kring morden, men inte dig just då. Du förstår, detta är ett diskussionsforum. De överlevande finns inte, de kan inte kommentera.
Om vi lyssnar på PT så pratar polisen på följande sätt: Föräldrarna var inte sjuka, alltså inte psykos eller depression. Vad blir kvar då? Personlighetsstörningar. Jag är övertygad om att polisen tittat på detta och också sett detta mönster av duperande, efter samtal med skolan, och det svartvita tänket som slutade med dessa handlingar, som är den yttersta konsekvensen av sådant tänkande, om man i övrigt är frisk.