• 1
  • 2
2019-02-20, 17:02
Medlem
Började prata med en tjej jag fick kontakt med genom Tinder (hennes ålder stod där som 19 och man kan inte registrera sig om man fyller i en ålder under 18)
Efter några meddelanden fram och tillbaka så ville hon prata på snapchat. Där skrev hon att hon är 17 år och säljer nakenbilder "billigt" och använder swish för ta betalt. Jag har nu hennes mobilnummer som hon använder för att ta emot betalning. Jag har sagt till henne att jag inte är intresserad, och om hon lovar att sluta med sånt här skit tills hon är över 18 så tänker jag inte göra något. Tyvärr visade det sig att hon fortsätter sälja bilder, så nu undrar jag vart jag ska vända mig för att anmäla den här personen. Som sagt, jag har hennes mobilnummer, och hennes namn och adress finns på hitta.se. jag har även screenshots ifrån konversationen där hon erbjuder att sälja nakenbilderna.
Citera
2019-02-20, 17:04
Medlem
SegPandas avatar
Kontakta snuten eller hennes föräldrar.
Citera
2019-02-20, 17:08
Medlem
ClickBaits avatar
Hennes föräldrar i sådana fall. Förstör inte tjejens liv med att blanda in polisen. Behövs det så kan hennes föräldrar ta hand om den biten själva.
Citera
2019-02-20, 17:12
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Hennes föräldrar i sådana fall. Förstör inte tjejens liv med att blanda in polisen. Behövs det så kan hennes föräldrar ta hand om den biten själva.

Precis. Hon har säkert redan problem och dålig självkänsla. Ett eller ett par förhör med en "förstående" polis kan nog bara sabba det ännu mer. Eftersom du bryr dig, så hade nog det bästa varit om du försökte prata henne tillrätta.
Citera
2019-02-20, 17:20
Medlem
Tack för alla svar. Jag vill självklart inte förstöra hennes liv, så ni har helt rätt att det nog blir bäst att kontakta hennes föräldrar. Har messat ett annat nummer som står på samma bostad med samma efternamn. Det står att han är 48 år, så jag antar att det är hennes pappa. Hennes mammas nummer stod tyvärr inte listat. Återkommer med uppdateringar.
Citera
2019-02-20, 17:23
Medlem
heffaheffas avatar
Antagligen en 25-årig nysvensk man som försöker kränga bilder mot betalning som han hittat på internet. Förklarar kanske den taskiga grammatiken i hans meddelanden till dig?
Citera
2019-02-20, 17:28
Medlem
Skriv till päronen.
Citera
2019-02-20, 17:33
Medlem
SegPandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Antagligen en 25-årig nysvensk man som försöker kränga bilder mot betalning som han hittat på internet. Förklarar kanske den taskiga grammatiken i hans meddelanden till dig?

Han skrev ju att hennes swish nummer gick till hennes namn det var så han fick addressen. Sedan skrev han inte något om grammatik. Men det är nog mycket vanligt att "fake" folk försöker kränga bilder dom hittat japp japp..
Citera
2019-02-20, 17:53
Medlem
Om nu tjejen i fråga inte är en gube som behöver pengar så gör hon väl inget olagligt (om du nu inte menade anmäla till soc eller dyl.)?
Citera
2019-02-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwahili
Om nu tjejen i fråga inte är en gube som behöver pengar så gör hon väl inget olagligt (om du nu inte menade anmäla till soc eller dyl.)?

Är du seriös?
Citera
2019-02-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bummer6
Började prata med en tjej jag fick kontakt med genom Tinder (hennes ålder stod där som 19 och man kan inte registrera sig om man fyller i en ålder under 18)
Efter några meddelanden fram och tillbaka så ville hon prata på snapchat. Där skrev hon att hon är 17 år och säljer nakenbilder "billigt" och använder swish för ta betalt. Jag har nu hennes mobilnummer som hon använder för att ta emot betalning. Jag har sagt till henne att jag inte är intresserad, och om hon lovar att sluta med sånt här skit tills hon är över 18 så tänker jag inte göra något. Tyvärr visade det sig att hon fortsätter sälja bilder, så nu undrar jag vart jag ska vända mig för att anmäla den här personen. Som sagt, jag har hennes mobilnummer, och hennes namn och adress finns på hitta.se. jag har även screenshots ifrån konversationen där hon erbjuder att sälja nakenbilderna.

Kontakta polisen.
Innan du vet ordet av kan hon skicka bild till dig fast du ingen vill ha.
Sen sitter du i skiten.

Du innehar då barnporr och är helt plötsligt sexuellt störd.
Fast både du och jag vet att det är brudaset som är störd.

Om nån annan anmäler henne åker nämligen alla som hon skickat bilder till dit, för utnyttjande av underårig.

Vare sig de velat ha bilderna eller inte.
Citera
2019-02-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bummer6
Är du seriös?

Ja, jag är seriös.
Jag antog att det var att likställa med prostituation (inte olagligt att sälja sig själv, men att köpa).

Ska se vad jag hittar i lagböckerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in