Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Självklart har vi svarat på det du skrivit (och menat). Du gillar bara inte svaren så du föreställer dig att alla andra bara inte förstår och hävdar dig genom att försöka förminska alla andra. Allt du genomgående kritiserar andra för i dina många inlägg sysslar du själv med och är dessutom värst på det. Jag är högst road av ironin i varje högtravande inlägg där du samtidigt hävdar den mest upplysta positionen för att sedan försöka skita nedåt på alla du förnimmer under dig och klaga på alla som kastar skit. Bra jobbat.
Nejmen, så bra! En höna blir underhållen av min dumhet i hönshuset. Då var det kanske inte alldeles förgäves ändå.
Jag har aldrig påstått något annat än att jag precis som alla andra människor också är en halvdum halvintellektuell kvasiprimat.
Jag är rädd för dumhet, så när jag detekterar sådant i hönsgården vill jag göra uppenbart för övriga att fara är i luften.
Avskyr när otroligt dumma människor gör sig ännu dumma än de redan är för att peka på någon annans eventuella dumhet.
Själv då: Vad är det du själv är rädd för?
Är det kanske att avslöja dig och din dumhet för oss andra, eller är det kanske för att bli avslöjad som rädd alls?
Om du slutade se på världen som andra ser på TV så kanske du vore förmögen att sudda bort delar av dimridån.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Det är inte jobbigt. Jag argumenterar inte mot alla som jag anser är felaktiga påståenden. Det är främst sådana som sparas, i forum till exempel, som jag inte tycker ska stå obesvarade.
Jag vill instämma i att det låter ofattbart jobbigt. Att ta på sig ett sådant ansvar i hönshuset.
Hur kommer de sig att du har så otroligt mycket tid för detta? När du inte har tid att tänka på verkligheten.
Jag är övertygad om att alla som inte tror fullt ut och blint på sina egna tankar kan tänka sig att någon "Gud" möjligtvis existerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Ja, detta tomma svar var precis vad jag väntade mig. Du bekräftade att du inte har något alls att komma med i diskussionen och är gnostiker, trots att du låtsas vara agnostiker.
Åhå! Äntligen har du lärt dig någonting! Prisa de eventuella Gudarna
Nu har vi äntligen lärt oss vart vi har varandra.
Jag har fått lära mig att du är otroligt dum och du har fått lära dig att jag ogillar dumhet.
Förstår du verkligen inte att andra människor har möjligheten att tänka en tanke utan att blint tro att den måste vara sann?
Var det kan tänkas därför du inte förstod ordet "eventuell" innan du slagit upp det?
Du behöver inte besvära dig med att svara
- jag dödförklarar härmed vår dialog då poängen nu kanske gått fram.
Synd att det skulle ta sådant kackel, när det stod redan i mitt första inlägg...
Citat:
Ursprungligen postat av
Gul-groda
Som alla tänkande människor är medvetna om så finns det absolut ingenting som talar för existensen av en Gud. Det finns inte ett enda bevis, det finns inte ett enda fenomen där Gud är den rimligaste förklaringen. Tvärtom har alla religioner och i princip de gudar de beskriver motbevisats av vetenskapen.
Det finns endast två skäl till att någon tror på Gud: Antingen för att man blivit hjärntvättad av sina föräldrar (99% av alla religiösa), eller för att man inte kan/vill acceptera sin egen obetydlighet.
Det är endast dig själv du idiotförklarar med ditt inlägg.
När det faktiskt finns en liten gnutta sanning i det någon säger,
men den sedan väljer att kasta bort allt med att vara dum, då är oviljan att förstå som störst.
Jag tänkte i närheten av lika dumt som dig när jag var tio och växte upp bland frireligiösa fundamentalister.
Nu har jag insett att det bara är Antiteister som själva är övertygade om sin värde- och betydelselöshet som tänker så.
Antagligen därför att de känner sig så usla och värdelösa av en anledning, och vill att andra ska känna likadant.
Antiteister är alltså inte bara usla värdelösa och betydelselösa, de är dessutom avundsjuka på andra människors inställning.