Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag tänker så att män är rätt duktiga på att poängtera ut kvinnors brister och allt vad de är skyldiga till, så det behövs knappt att feminismen gör det.
Sen undrar jag lite över undersökningen. Hur vet man att det är kvinnor som söker på den sortens porr? IP adresser?
Och vi måste ändå ha i åtanke här att det är antagligen väldigt många fler män än kvinnor som tittar på porr, varför det egentligen inte säger så mycket mer än att de kvinnor som tittar på porr ibland har en läggning åt hållet att de tycker dominans är hett.
Och egentligen säger det inte så mycket om verkligheten, därför att det är en helt annan sak att titta på en inspelad video med skådisar och att titta på en liveinspelning av en våldtäkt. Hade kvinnor sysslat med detta då hade det varit verkligt illa. Men de är nog väldigt få till antalet, samt störda individer.
Är ju som att titta på en skräckfilm, eller våldsfilm, eller spela tv-spel. Bara för att man tittar på det eller spelar så betyder det inte att man vill delta i ett slagsmål eller i krig.
Jo, jag är 100% positiv kring att utforska våra mörkare impulser genom all form av fiktion. Jag tror bara att när det gäller sex så är det mycket mer komplext än exempelvis skräckfilmer och splatterfilmer, för att vår hjärna formas igenom orgasm efter orgasm och belöningssystemet aktiveras omgående, betingat beteende formas därefter (vad vi ska attraheras till).
Verkligheten har helt klart formats av vår porrfiktion på ett helt annat sätt än typ skräckfilmer.
Kvinnor får konstiga ankläppar och gör sig till objekt, typ konstiga sexdockor (detta för att rimma med mannens allt mer banala åtrå)och då har alltså vår sexuella fiktion direkt omvandlats till verklighet. För vi vill anpassa oss efter vad den andre vill ha (förutom de som gett upp den leken), och den andre vill ha det som de om och om igen fantiserar om virtuellt.
Det virtuella har all mer inflyttande på verkligheten, vi lever allt mer "på riktigt" i det overkliga och det verkliga känns allt mer overkligt. Jag tror alltså inte heller att obsessiv simulation av manlig bedrift genom spel ska räknas som bara "fiktion", utan det pågår något djupare än så (det påverkar dock verkligheten genom passiva män som inte bryr sig om något).
Jag har genom hela min tid i flashback nästan enbart kritiserat mäns benägenhet att snöa in sig i porr, och kanske underskattat kvinnors porrtittande (och kanske även harlequinnoveller, 50 shades, etc.) och dess effekter på samhället, jag är faktiskt fortfarande inte riktigt säker på vilka effekter det har, men kan inte tänka mig att det är positivt.
Jag tänker mig en verklighet som rentav är än mer överskuggad av fantasin hos just moderna kvinnor, kan det rentav ha sin del att förklara den ständigt ökande kvinnliga psykiska ohälsan? Jag skulle inte bli överraskad ifall så var fallet.
Slutligen så är det nu så att kvinnor ständigt poängterar ut mäns brister och har gjort det i nationalsport i Sveriges finrum (det är inte undra på att vi får så dunkel hat av maktlösa troll till män i internets mörka grottor) men den kompletta analysen ska ALLTID ta i beakande hur vi båda har så många brister.