2019-02-20, 02:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nej. Känner du att den svenska skolan utvecklats bra under perioden från manlig bastion till kvinnligt dagis? Utan välfärdssamhälle, manliga ideal.

Det är inte enbart kvinnor ditt stolpskott. Högsta cheferna är fortfarande män till största delen.

Svenska män har varit med och skapat de ideal vi har idag. Överallt, även i skolan.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-02-20 kl. 02:21.
Citera
2019-02-20, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag finner det underhållande hur somliga män inte kan särskilja maktlöshet och godhet.

Du tror att du är en fin man eller en "nice guy" bara för att du saknar makt att dominera och få det du vill i livet.

Det är dock bara en man som har makt som kan vara en god man, då ifall du har makt så kan du välja barmhärtighet, något inte just du kan välja.

Allt i ditt liv har ju varit transaktioner av olika slag. Du drivs av skadeglädje, bitterhet och kukens hunger, det enda som gör att du inte är en riktig tyrann är att du är för svag för att ha sådan makt.

Sorry, lillskrot. Du är inte god och alla som fått det som du inte lyckats få är inte onda.

Missta mig inte heller som god nu, men det är du som ständigt delar in Världen i de goda fina männen (du) och de hemska psykopaterna som får alla kvinnor.
Vad i ditt liv är inte transaktioner. Du påstår att du gillar att vara krass men det verkar mest gälla andra. I övrigt romantiserar du dig själv något enormt, och lever i villfarelse att dina infantila motsägelsefulla tankegångar går att jämföra med människor som varit både begåvade, samhällstillvända och produktiva. Romaniden lät jättekul, men jag förstår nu att det aldrig kommer bli något mer än en ide.
Citera
2019-02-20, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är inte enbart kvinnor ditt stolpskott. Högsta cheferna är fortfarande män till största delen.

Svenska män har varit med och skapat de ideal vi har idag. Överallt, även i skolan.
Åmen du har ju rätt ju!
Citera
2019-02-20, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är en tragedi att det räcker med 0,1 hp idag. För att inte säga helt rubbat, för någon som ska lära andra nånting.

Men du, du vet att det jobbar rätt många män inom politiken va? Vår statsminister är en man. Så att du bara tjatar om kvinnorna i sammanhanget och deras skuld blir rätt tramsigt.
Politiker skiter i allt annat än maktspelet. Kvinnor är perfekt lättlurat valboskap, när ni inte räcker till kan man ju alltid ta in en miljon analfabeter från medeltiden. Perfekt. Sverige är idag en matriarkal stat, där feminina dygder är lag. Ska jag behöva förklara vetenskapsföraktet idag?
Citera
2019-02-20, 03:05
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad i ditt liv är inte transaktioner. Du påstår att du gillar att vara krass men det verkar mest gälla andra. I övrigt romantiserar du dig själv något enormt, och lever i villfarelse att dina infantila motsägelsefulla tankegångar går att jämföra med människor som varit både begåvade, samhällstillvända och produktiva. Romaniden lät jättekul, men jag förstår nu att det aldrig kommer bli något mer än en ide.

Det finns människor som ger och ger och aldrig får tillbaka. Jag är verkligen inte en sådan person, men de finns.

Mycket i mitt liv är inte transaktioner, jag har exempelvis en ständigt rökande och hostande morbror som egentligen aldrig har något att erbjuda mig (förutom en dos av hans långvariga depression) men jag går och besöker honom med whiskey ganska ofta, bara så att han ska ha lite mänsklig kontakt i livet (han går nog snart bort).

Bara en liten dos mänsklighet, men det här är ju problemet med alla ni bitterpiller i forumet: ni efterfrågar exempel på saker som är större än er egoism i just mitt liv, och när jag ger det till er så blir det lite fånigt eftersom jag aldrig kan bevisa något påstående som jag kommer med, därmed så kan jag anklagas för att romantisera...

Men visst, jag är medveten om att jag romantisera stort om min livsstil, filosofi, etc.

Jag tror ju på att drömma stort, se vart det leder en någonstans. Jag försöker få er att göra något konstruktivt med eran gnäll, och det kanske är bevis på att mina drömmar trots allt kraschar i möte med den hårda verkligheten. Haha.

Att kämpa mot inklinationen till hedonism bland män i den överflöd av lättillgänglig njutning som vi har idag...det är nog inte en battalj som man går vinnande ur.
Citera
2019-02-20, 03:11
Medlem
Citat:
Det finns människor som ger och ger och aldrig får tillbaka. Jag är verkligen inte en sådan person, men de finns.

Mycket i mitt liv är inte transaktioner, jag har exempelvis en ständigt rökande och hostande morbror som egentligen aldrig har något att erbjuda mig (förutom en dos av hans långvariga depression) men jag går och besöker honom med whiskey ganska ofta, bara så att han ska ha lite mänsklig kontakt i livet (han går nog snart bort).

Bara en liten dos mänsklighet, men det här är ju problemet med alla ni bitterpiller i forumet: ni efterfrågar exempel på saker som är större än er egoism i just mitt liv, och när jag ger det till er så blir det lite fånigt eftersom jag aldrig kan bevisa något påstående som jag kommer med, därmed så kan jag anklagas för att romantisera, osv.

Men visst kan jag romantisera stort om min livsstil, filosofi, etc.

Jag tror ju på att drömma stort, se vart det leder en någonstans. Jag försöker få er att göra något konstruktivt med eran gnäll, och det kanske är bevis på att mina drömmar trots allt kraschar i möte med den hårda verkligheten. Haha.

Att kämpa mot inklinationen till hedonism bland män i den överflöd av lättillgänglig njutning som vi har idag...det är nog inte en battalj som man går vinnande ur.
Whiskey. Transaktion. Betalad av någon annan, då du drönar och inte vill bidra. Altruism? Du är ett narcissistiskt skämt.

Klart att du som narcissist tycker att alla andra människor är egoistiska. Dem borde ju bara bry sig om dig.

Där kom det ja, du är ju helt feminiserad. Bitterpiller, gnäll, gör något konstruktivt, Som att ha ett relationsgräl med en kvinna, den där erfarenheten du saknar. Det blir ju komiskt, förstår du inte det?
Citera
2019-02-20, 03:21
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Whiskey. Transaktion. Betalad av någon annan, då du drönar och inte vill bidra. Altruism? Du är ett narcissistiskt skämt.

Klart att du som narcissist tycker att alla andra människor är egoistiska. Dem borde ju bara bry sig om dig.

Där kom det ja, du är ju helt feminiserad. Bitterpiller, gnäll, gör något konstruktivt, Som att ha ett relationsgräl med en kvinna, den där erfarenheten du saknar. Det blir ju komiskt, förstår du inte det?

Ifall jag fick whiskeyn genom skattepengar, och sedan valde dela med det med min morbror (men framförallt så var det tid som jag delar) så är det ju ingen transaktion. För pengarna tog jag bara från dig utan att fråga om lov, och whiskeyn gav jag bara till honom utan att fråga om något tillbaka. Tänk nu lite, jag får skattepengar men behöver inte ge ett skit tillbaka. Alltså ingen transaktion.

Så, nu är jag en till av psykopaterna och narcissisterna som får kvinnor (även ifall det var ett tag sedan) på annat sätt än gentlemanslillskrots filosofi: "här är pengarna kvinna, sug min kuk!"

Kan du ens höra dig själv? Hela ditt liv så har du bara levt för att din kuk ska få njutning, och hedonisten känner ändå bitterhet, för att tom njutning är så repetitivt och aldrig så fantastiskt som den utlovas att vara. Undermedvetet vet du att du inte har "det" som ens din thaifru vill ha, och du sitter här och surar hela dagen, virvlar i cirklar kring det som du aldrig kunde ha.

Försöker övertyga om att thaikvinnor är så överlägsna, men ingen tror på dina fantasier. Alla vi vet vilka typer av män som går runt med thaifruar, och inte är det topp 20% av män. Herregud, man ser aldrig ens topp 50% av män med thaifruar.

Nästan uteslutande är det totala losers, och alla kan se igenom det.

Vad har du själv att bidra med till någonting alls? Berätta nu hur du är så olik de där hemska psykopaterna och narcissisterna som får alla kvinnor. Hur är du en bättre man än exempelvis Persbrandt som vägrar vara knähund till svenska kvinnor?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-20 kl. 03:25.
Citera
2019-02-20, 03:37
Medlem
Citat:
Så, nu är jag en till av psykopaterna och narcissisterna som får kvinnor på annat sätt än gentlemanslillskrots filosofi: "här är pengarna kvinna, sug min kuk!"

Kan du ens höra dig själv? Hela ditt liv så har du bara levt för att din kuk ska få njutning, och hedonisten känner ändå bitterhet, för att tom njutning är så repetitivt och aldrig så fantastiskt som den utlovas att vara. Undermedvetet vet du att du inte har "det" som ens din thaifru vill ha, och du sitter här och surar hela dagen, virvlar i cirklar kring det som du aldrig kunde ha.

Försöker övertyga om att thaikvinnor är så överlägsna, men ingen tror på dina fantasier. Alla vi vet vilka typer av män som går runt med thaifruar, och inte är det topp 20% av män. Herregud, man ser aldrig ens topp 50% av män med thaifruar.

Nästan uteslutande är det totala losers, och alla kan se igenom det.

Vad har du själv att bidra med till någonting alls? Berätta nu hur du är så olik de där hemska psykopaterna och narcissisterna som får alla kvinnor. Hur är du en bättre man än exempelvis Persbrandt som vägrar vara knähund till svenska kvinnor?
Jag skulle särskilja narcissism och psykopati rätt kraftigt. Men ja, du verkar väldigt påverkad av den narcissistiska Thegamekulturen där du vill framhäva dig själv och sänka andra. Det är väl ett manligt svar på den utbredda statsstödda kvinnliga narcissismen idag, men inte f-n är det samhällsbyggande.

Ha ha har du fastnat vid den frasen? Ja den var ju lite affekterad, skämtsam och retsam. Alltid fastnar ju någon utan liv under skinnet och utan humor. Men på ett sätt är den sann, och ändå inte.

Jag har sagt nej långt många fler gånger än jag har sagt ja. Sexualitet är för mig ganska djupt. Jag är dock inte befriad från den, och jag lever i verkligheten.

Jag visste inte att du var så känslig liten, då hade jag aldrig sagt så där. Förlåt.

Själv skiter jag i toppar, märkliga sociala hierarkier. Det finns nog olyckliga relationer mellan svenska män och thailändskor, absolut. Själv har jag sett en hel del olyckliga relationer där båda parter varit svenska. I slutändan inser man att Brad Pitt var tråkig i sängen, Britney Spears olycklig och att ständigt jämföra sig med andra människor bara leder till olycka. Helt utan att någon vinner.

Jag har aldrig påstått att narcissister och psykopater får alla kvinnor. Jag påstod att jag själv åtskilliga gånger under mitt liv sett kvinnor bli besatta av dem och springa benen ur sig. Jag saknar helt avundsjuka inför beteendet, då jag tror att det är ett svart hål att leva efter kvinnlig sexuell uppskattning och att beteendet mest inbegriper sjukligheter från alla parter. Jag är rätt nöjd med att jag inte satt på allt som rör sig, så att säga.

Micke P från Jakan är ju rätt tacksam att driva med, av många skäl. Också hans redigt korkade kvinna, så ojämlik kan man inte beskylla mig för att vara.

Förlåt för allt, godnatt.
Citera
2019-02-20, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ehhh? Va?
Så klart de gör!
Men är det relevant?
Är det samma?
#Feminists lives matter?

Tror du på Gunga Din? Eller svarta hål?

Jag ska förklara mina följdfrågor, när du rett ut relevansen i dina.

Tack, du har klargjort för alla var din IQ ligger
Citera
2019-02-20, 08:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Politiker skiter i allt annat än maktspelet. Kvinnor är perfekt lättlurat valboskap, när ni inte räcker till kan man ju alltid ta in en miljon analfabeter från medeltiden. Perfekt. Sverige är idag en matriarkal stat, där feminina dygder är lag. Ska jag behöva förklara vetenskapsföraktet idag?

Kvinnor och invandrare. Allt är deras fel?
Citera
2019-02-20, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Är man smart behöver man aldrig utöva fysiskt våld. Ett grundtips är att alltid se till att ha något som hon behöver, men inte ge henne allt på en gång, utan portionsvis. Det gäller alltid att ha "upper hand". Materiellt eller psykologiskt. Pavlovs hundar och Maslows triangel ljuger inte.
Du sitter alltså här och skryter med att du är en kvinnomisshandlare?
Citera
2019-02-20, 09:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du sitter alltså här och skryter med att du är en kvinnomisshandlare?
Vad är det där för jävla fråga?
Kan du inte läsa? Eller blir det bara lite otur i översättningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in