2019-02-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo men alla arbetar inte som lärare. Och hade inte läraryrket varit offentlig sektor hade det varit privat och jag hade jobbat där ändå.
Reella pengar in i svenska systemet, produktion, innovation, står i en kraftig majoritet män för. Ska vi ta några av de senaste svenska globala företagen? Spotify? Fingerprint? Män skapar och prodycerar, kvinnor administrerar och är musor. Idag spottar kvinnan på mannens produktivitet och kreativitet och älskar med staten.
Citera
2019-02-20, 01:01
Medlem
Citat:
Jo men alla arbetar inte som lärare. Och hade inte läraryrket varit offentlig sektor hade det varit privat och jag hade jobbat där ändå.
Du menar att det inte är skattepengar i privata skolor? En lärarinna. Vilken slutledningsförmåga.

Nu vet jag att någon lustigkurre kommer med att skolan är kommunal. Den är det pga staten, ok. Skattepengar, av tvång.
Citera
2019-02-20, 01:02
Medlem
Citat:
Jo, jag fattar det. Är bara lite hatisk mot detta forum för närvarande. Så jävla mycket skitprat och rena lögner här florerar. Av en massa IQ fiskmås människor. Vissa människors förehavanden borde fan kontrolleras av staten.
Den inneboende fascisten i kvinnan tittar fram. Ja det är dit vi går, med er kvinnor och ert livsfrånvända kacklande.
Citera
2019-02-20, 01:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du menar att det inte är skattepengar i privata skolor? En lärarinna. Vilken slutledningsförmåga.

Nu vet jag att någon lustigkurre kommer med att skolan är kommunal. Den är det pga staten, ok. Skattepengar, av tvång.

Använd hjärnan nu skroten...

Ifall inte staten skulle finansiera skolan, hur mycket skulle inte medelklass-föräldrar betala för barnens skolgång? I USA betalas mycket mer än svenska staten per elev, och det är den andel som går till privata skolor som höjer snittet.

Lärarna som arbetar i sådana skolor tjänar också mycket mera, därmed att duktiga lärare knappast är sådana som någonsin riskerar bli utan jobb, det är inte de som är överflödiga och beror helt på staten för att få sitt existensberättigande.

Ifall välfärden kollapsade helt imorgon skulle till och med poliser få löneförhöjning, de skulle antagligen anlitas som väktare av rikare svenska områden.

Att gå runt och kalla lärare, läkare och poliser för värdelösa parasiter bara för att staten skapar parasiter till kulturarbetare, socionomer, genusvetare, migrationsverk, flyktingboenden och journalister (och framförallt politiker!)...det känns ganska idiotiskt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-20 kl. 01:12.
Citera
2019-02-20, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren

Ifall inte staten skulle finansiera skolan, hur mycket skulle inte medelklass-föräldrar betala för barnens skolgång? I USA betalas mycket mer än svenska staten per elev, och det är den andel som går i privata skolor som höjer snittet.

Lärarna som arbetar i sådana skolor tjänar också mycket mera, därmed att duktiga lärare knappast är sådana som någonsin riskerar bli utan jobb, det är inte de som är överflödiga och beror helt på staten för att få sitt existensberättigande.
Absolut, men då skulle det vara manliga lärare där, och dogmatisk feminism skulle inte ingå i läroplanen. Fatta skillnaden. Gråterskekulturen skulle direkt försvinna och en resultatinriktning påbörjas, medförandes att pojkar skulle börja trivas i skolan igen. Skillnaden är rätt enorm.

Jag vet att en skola som Thorens ger j-t bra löner mot lärares lojalitet. Men det kanske inte riktigt är någon framgångssaga ......
Citera
2019-02-20, 01:12
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Tror du på illuminati med? Systerskap används av feminister, likt brother används av svarta i USA. Tror du att alla svarta använder sig av brother för det?
Ehhh? Va?
Så klart de gör!
Men är det relevant?
Är det samma?
#Feminists lives matter?

Tror du på Gunga Din? Eller svarta hål?

Jag ska förklara mina följdfrågor, när du rett ut relevansen i dina.
Citera
2019-02-20, 01:14
Medlem
Citat:

Ifall inte staten skulle finansiera skolan, hur mycket skulle inte medelklass-föräldrar betala för barnens skolgång? I USA betalas mycket mer än svenska staten per elev, och det är den andel som går i privata skolor som höjer snittet.

Ifall välfärden kollapsade helt imorgon skulle till och med poliser få löneförhöjning, de skulle antagligen anlitas som väktare av rikare svenska områden.

Att gå runt och kalla lärare, läkare och poliser för värdelösa parasiter bara för att staten skapar parasiter till kulturarbetare, socionomer, genusvetare, migrationsverk, flyktingboenden och journalister...det känns ganska idiotiskt.
Vilket jag aldrig gjort. Jag bara påvisade en poäng. Poliser, lärare och människor i sjukvården är samhällsbärare, vilket jag gillar. Det borde snarare vara din poäng som tonårsnihilist att dessa människor är parasiter. Du, som stolt inte betalar en skattekrona(enligt egen utsago) till deras löner, mörk alfahanne som du är. Ditt resonemang blir märkligare och märkligare. Hur ska du ha det?
Citera
2019-02-20, 01:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vilket jag aldrig gjort. Jag bara påvisade en poäng. Poliser, lärare och människor i sjukvården är samhällsbärare, vilket jag gillar. Det borde snarare vara din poäng som tonårsnihilist att dessa människor är parasiter. Du, som stolt inte betalar en skattekrona(enligt egen utsago) till deras löner, mörk alfahanne som du är. Ditt resonemang blir märkligare och märkligare. Hur ska du ha det?

Vadå, jag tror att de kan överleva utan att jag betalar skatter. Folk är ju villiga att betala mycket fettare summor till poliser för att agera väktare exempelvis. Lärare kan tjäna allt mer i friskolor där föräldrarna betalar en högre andel till skolan (ca 25% ifall jag inte har fel), etc.

De säljer tjänster som är helt ovärderliga i alla typer av samhällsbyggen och kan exempelvis spolas i en öde ö till och med och finna en absolut ovärderlig roll där, olikt exempelvis IT-experten som plötsligt skulle vara värdelös.

Det är ju inte en chans att dessa någonsin blir arbetslösa, de kan överleva en välfärdskollaps.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-20 kl. 01:20.
Citera
2019-02-20, 01:22
Medlem
Citat:
Vadå, jag tror att de kan överleva utan att jag betalar skatter. Folk är ju villiga att betala fettare till poliser för att agera väktare exempelvis. Lärare kan tjäna allt mer i friskolor där föräldrarna betalar en högre andel till skolan (ca 25% ifall jag inte har fel), etc.

Det är ju inte en chans att dessa någonsin blir arbetslösa, de kan överleva en välfärdskollaps.
Du menar att du hellre ser en privat poliskår, än betalar skatt till dessa för deras slit att försöka upprätthålla någon form av civilisation? Jag börjar skönja håligheterna i din person .........

Tror du att dessa privata skolor skulle ha många lärarinnor utan verklighetskontakt? Eller skulle dessa skolor istället bli en manlig plats, med ordning och reda? Staten och feminismen, dem sitter i samma båt ......
Citera
2019-02-20, 01:26
Medlem
Citat:
Vadå, jag tror att de kan överleva utan att jag betalar skatter. Folk är ju villiga att betala mycket fettare summor till poliser för att agera väktare exempelvis. Lärare kan tjäna allt mer i friskolor där föräldrarna betalar en högre andel till skolan (ca 25% ifall jag inte har fel), etc.

De säljer tjänster som är helt ovärderliga i alla typer av samhällsbyggen och kan exempelvis spolas i en öde ö till och med och finna en absolut ovärderlig roll där, olikt exempelvis IT-experten som plötsligt skulle vara värdelös.

Det sista är tamejfan skitkul. Nej svenska lärarinnor skulle inte klara en välfärdskollaps. Då klarar sig järnrörsförsäljarna. Det blir lite löjligt till slut, att sitta i rena fantasier. Hur går det för lärarinnorna i Venezuela?
Citera
2019-02-20, 01:26
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Du menar att du hellre ser en privat poliskår, än betalar skatt till dessa för deras slit att försöka upprätthålla någon form av civilisation? Jag börjar skönja håligheterna i din person .........

Tror du att dessa privata skolor skulle ha många lärarinnor utan verklighetskontakt? Eller skulle dessa skolor istället bli en manlig plats, med ordning och reda? Staten och feminismen, dem sitter i samma båt ......

Skatteprocenten som går till polisen är minimal i jämförelse med hur stor andel av varje skattekrona som går till att ta hit fler invandrare.

Polisens problem kan därmed inte ens fixas, de får en hink för att försöka hantera en tsunami som kommer i våg efter våg. Därmed måste potential till några polisers höjda lön eller fler anställda offras för att staten inte ska ha råd att ta in fler invandrare. Tyvärr blir det ett mynt med två sidor som man måste krossa för att ena sidan är så mycket mer destruktiv än det konstruktiva.

Lärare utan verklighetskontakt skulle antagligen förlora jobbet, men du är väl inte lärare hoppas jag?
Citera
2019-02-20, 01:29
Medlem
Citat:
Skatteprocenten som går till polisen är minimal i jämförelse med hur stor andel av varje skattekrona som går till att ta hit fler invandrare.

Polisens problem kan därmed inte ens fixas, de får en hink för att försöka hantera en tsunami som kommer i våg efter våg. Därmed måste potential till några polisers höjda lön eller fler anställda offras för att staten inte ska ha råd att ta in fler invandrare. Tyvärr blir det ett mynt med två sidor som man måste krossa för att ena sidan är så mycket mer destruktiv än det konstruktiva.

Lärare utan verklighetskontakt skulle antagligen förlora jobbet, men du är väl inte lärare hoppas jag?
Ja.

Ja. När har jag påstått något annat? Du stoltserar däremot, som en pubertal tonåring, med att du inte vill livnära någon polis slit. Eftersom du lever isolerad, ensam på 20 kvm, utan någon annan människa, upplever du att du är en dominant person. Ingen konkurrens finns ju där, i ekokammaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in