2019-02-19, 21:37
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Oerhört korkat inlägg, förstår du inte att kostnaderna rusar om vi importerar terrorister som måste hårdbevakas av Säpo?

Det är inte korkat sett mot bakgrund av ditt påstående att SÄPO jobbade skiten ur sej för dyra pengar men ändå misslyckas. Nu menar jag inte att SÄPO ska misslyckas med sin bevakning. Tvärtom! Jag vill att dom ska ta rygg på de hemvändande. Aktivera de gamla polislagarna som Thomas STASI införde. När han går ut ska signal omedelbart gå ut bland alla spanare i tjänst så att dom väntar på honom så fort han kommer ur porten. Typ när terroristen till fots kommer till en gatukorsning så ska alla spanarbilar komma från alla håll på en gång. Även om det är en korsning där ingen bil alls har passerat på hela dan.

Om inte säkerhet får kosta? Tycker du vi ska lägga ner allt vad säkerhet heter i samhället. Då blir det ju fritt fram för destruktion i vårt samhälle. Nej. Vissa saker måste få kosta. Säkerhet till exempel. Men du tycker tydligen att det är korkat?
2019-02-19, 21:40
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Bild på henne i Expressen. Ögonen ser svenska ut.

https://www.expressen.se/gt/bilderna-pa-svenska-lisa-andersson-29-i-is-lagret/

Japp men själen ser ut som hos en hund
2019-02-19, 21:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Japp men själen ser ut som hos en hund

Ja, vetkligen starkt hundutseende när du säger det.

Men det kan stämma att hon är svensk eller möjligtvis finne.
2019-02-19, 21:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det är inte korkat sett mot bakgrund av ditt påstående att SÄPO jobbade skiten ur sej för dyra pengar men ändå misslyckas.

Jo det var extremt korkat skrivet och värre blir det nu då det var du som påstod något som kan tolkas som detta, jag citerar ditt inlägg om du har glömt vem som skrev det:
Citat:
Vad jag sa var att dom utgör en dödlig fara i fält. Här hemma däremot synas dom genom SÄPO:s lupp. D v s de blir hindrade innan de ställer till nåt. Att ha SÄPO efter sig är som att ha ett plåster i arslet. Det är 24/7 vi snackar nu. De finns inte en enda sekund över för dej att ställa till sattyg.

Citat:
Nu menar jag inte att SÄPO ska misslyckas med sin bevakning. Tvärtom!

Säg det till offren för Akilov.

Citat:
Jag vill att dom ska ta rygg på de hemvändande. Aktivera de gamla polislagarna som Thomas STASI införde. När han går ut ska signal omedelbart gå ut bland alla spanare i tjänst så att dom väntar på honom så fort han kommer ur porten. Typ när terroristen till fots kommer till en gatukorsning så ska alla spanarbilar komma från alla håll på en gång. Även om det är en korsning där ingen bil alls har passerat på hela dan.

Du verkar vara helt galen, ska vi ta hit terrorister som kräver den typ av bevakning, varför då?
Och människor som är fria måste förstås få röra sig fritt i samhället, det här du beskriver är inte ens lagligt av goda skäl.

Citat:
Om inte säkerhet får kosta? Tycker du vi ska lägga ner allt vad säkerhet heter i samhället. Då blir det ju fritt fram för destruktion i vårt samhälle. Nej. Vissa saker måste få kosta. Säkerhet till exempel. Men du tycker tydligen att det är korkat?

Bättre är väl att inte ta emot terrorister.
2019-02-19, 21:59
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Jo det var extremt korkat skrivet och värre blir det nu då det var du som påstod något som kan tolkas som detta, jag citerar ditt inlägg om du har glömt vem som skrev det:

Du verkar vara helt galen, ska vi ta hit terrorister som kräver den typ av bevakning, varför då?
Och människor som är fria måste förstås få röra sig fritt i samhället, det här du beskriver är inte ens lagligt av goda skäl.

Hade det inte varit enklare att säga: jag gillar dej inte?
2019-02-19, 21:59
Medlem
Den brittiska regeringen verkar ha bestämt sig för att den bekanta tjej som rymde hemifrån för fyra år sedan, reste ner till ISIS område med två väninnor (varvid deras bilder på övervakningskameror svepte runt i nyhetsmedia), gifte sig med en ISIS-krigare...och som nu har fött hans yngsta barn och vill tillbaka till England och bli förlåten - hon ska mista sitt brittiska medborgarskap. Även om det innebär att hon blir statslös. Hon ska betraktas som en paria, en som har straffat ut sig genom sitt aktiva stöd till världens värsta terroristorganisation.

https://edition.cnn.com/2019/02/19/uk/shamima-begum-british-citizenship-gbr-intl/index.html

I England begriper de sig på tuffa realiteter - ibland i alla fall (jag har föga till övers för regeringen May i övrigt). Men så är de inte heller fredsskadade sedan ett par hundra år.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-02-19 kl. 22:06.
2019-02-19, 22:09
Medlem
Starbacks avatar
Citat:

Du har fel. Det var just ett inslag i Aktuellt om det där. Sverige har en annan syn på återvändarna än till exempel England. Varför då? kanske du undrar?

Jo. I Britanjen kan man ta bort medborgarskapet om terroristen har dubbelt medborgarskap. Det är straffet för att man har varit medlem i en kriminell förening.

Det fungerar inte som motivering i Sverige. Varför då? undrar du kanske. Jo i Sverige har vi (och det är ingenting som jag tycker utan är en grundlagsfäst rättighet) föreningsfrihet.
2019-02-19, 22:19
Medlem
Imnshos avatar
Lisa är inte välkommen tillbaka till Sverige - inte ens död i en sopsäck. Vår landmassa ska inte behöva besudlas av de kremerade resterna av ett terrorluder.

Punkt slut.
2019-02-19, 22:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Du har fel. Det var just ett inslag i Aktuellt om det där. Sverige har en annan syn på återvändarna än till exempel England. Varför då? kanske du undrar?

Jo. I Britanjen kan man ta bort medborgarskapet om terroristen har dubbelt medborgarskap. Det är straffet för att man har varit medlem i en kriminell förening.

Det fungerar inte som motivering i Sverige. Varför då? undrar du kanske. Jo i Sverige har vi (och det är ingenting som jag tycker utan är en grundlagsfäst rättighet) föreningsfrihet.

Vet du från säkra källor att det är föreningsfriheten som förhindrar detta? Den ”föreningen” är ju i främmande land, så jag förstår inte vad det har att göra med svensk föreningsfrihet.

Det är ju inte säkert att hon har medlemskap i något annat land än Sverige.
2019-02-19, 22:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Vad menade du att jag hade fel om, försök specificera.

Citat:

Vilken relevans har det för det jag skrev?

Citat:

Vad är det som inte fungerar som motivering, försök specificera.
2019-02-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Den brittiska regeringen verkar ha bestämt sig för att den bekanta tjej som rymde hemifrån för fyra år sedan, reste ner till ISIS område med två väninnor (varvid deras bilder på övervakningskameror svepte runt i nyhetsmedia), gifte sig med en ISIS-krigare...och som nu har fött hans yngsta barn och vill tillbaka till England och bli förlåten - hon ska mista sitt brittiska medborgarskap. Även om det innebär att hon blir statslös. Hon ska betraktas som en paria, en som har straffat ut sig genom sitt aktiva stöd till världens värsta terroristorganisation.

https://edition.cnn.com/2019/02/19/uk/shamima-begum-british-citizenship-gbr-intl/index.html

I England begriper de sig på tuffa realiteter - ibland i alla fall (jag har föga till övers för regeringen May i övrigt). Men så är de inte heller fredsskadade sedan ett par hundra år.

För den som har svårt med engelska men lättare med norskan...
https://www.dagbladet.no/nyheter/is-bruden-shamima-begum-19-vil-hjem-til-england---na-mister-hun-statsborgerskapet/70787483
2019-02-19, 22:53
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Britterna tog bort medborgarskapet från ISIS-bruden Shamima Begum.

https://www.itv.com/news/2019-02-19/shamima-begum-has-uk-citizenship-revoked-by-british-government-itv-news-learns/
Så kommer man inte göra i Sverige. Här belönas terroristerna och skulle någon råka döda 100+ svenskar så bryr sig inte politikerna. Dom skiter i om vi är oroliga och våran säkerhet, bara dom får behålla makten och sina feta löner dom jävla vidriga asen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in