Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-19, 19:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Tog du illa upp? Gör inte det, kåken är ju som ungdomens sommarkollo för gamla böcklingar som Stone!
Jag börjar bara tröttna på den låga och sjunkande nivån bland Trumpofoberna. Stones fru och barn håller kanske inte med om dina homosexuella fantasier.

Citat:
Ja, och som jag skrev så kan detta patologiska behov av uppmärksamhet, dvs där håller jag med dig, alltså nu innebära att Stone häktas fram till domstolsförhandlingarna inleds. Vilket ju kan dröja.

Plus det faktum att det inte är så smart att agera på ett sätt som möjligen kan komma att tolkas som att han hotar/uppmanar till våld gentemot en domare, vilket i motsats till vad Stone för närvarande misstänks för, är ett allvarligt brott enligt federal praxis.

Men, vi får se hur det går med den saken (och med Stone´s framtida öden) med början på Fredag.
Ett meme är inte ett hot. Det förstår du nog. Jag tippar på att han inte blir häktad, men kan ha fel. Det hela är bara ett exempel på uppmärksamhetssökande i syfte att få mer pengar till sin defense fund.

Vad tror du detta extrema fokus på Stone beror på? Själv ser jag honom som synnerligen obetydlig? Hur ser du på vidden av anklagelserna? Vad anser du är mest allvarligt?
2019-02-19, 19:41
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Extra roligt att Lindsey Graham bokstavligen några timmar innan avslöjandet att såväl Kongress som Senat hela vägen var fullt informerade av McCabe om utredningen av Trump och inte hade några invändningar vid något enda tillfälle under de 8 månader som utredningen pågick, gick ut och själv utlovade lovade en dylik runt vad Graham kallar en "administrativ statskupp".

"Graham Vows To Investigate 'Administrative Coup' In FBI, Justice Department"

"Graham questioned whether McCabe's admission amounted to "an attempted bureaucratic coup," saying the country needed the truth".

Källa: https://www.npr.org/2019/02/18/695699240/graham-vows-to-investigate-administrative-coup-in-fbi-justice-department?t=1550594331035

Jag menar, det kan ju bli lite jobbigt nu, när Graham i sådana fall måste inkludera sina egna partikamrater - inklusive Mitch McConnell - i sina ansträngningar enligt ovan.

Eller så kan man konstatera att en av två saker är korrekt:

1: Lindsey Graham vet inte ett skit om vad som pågår i det departement han sedan flera år tillbaka är satt att utöva tillsyn över i sin roll som ordförande för Senatens Justitieutskott.

Hans egna partikamrater har alltså inte brytt sig om att informera honom om att de gett grönt ljus till FBI i precis allt de gjort under utredningens gång.

2: Graham har själv gett grönt ljus för utredningen och bettat på att Andrew McCabe skulle hålla käften.

Jag tror på alternativ två, men oavsett hur det ligger till så har Graham bollarna rejält i kläm.
Du kanske missat att detta var på den tiden Graham var förrädaren McCains boytoy, vilket gör honom till förrädare. McCain var delakig i spridadet av horor-kissar-i-Obamas-säng dossiern.
Senast redigerad av bludderbladder 2019-02-19 kl. 19:47.
2019-02-19, 19:53
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag börjar bara tröttna på den låga och sjunkande nivån bland Trumpofoberna. Stones fru och barn håller kanske inte med om dina homosexuella fantasier.

Oj då, tänk om jag har fel....då blir det inte lika roligt för Roger på kåken. Men i vilket fall så tar nog Raheem och Hector riktigt god hand om honom, ska du se.

Citat:
Ett meme är inte ett hot. Det förstår du nog. Jag tippar på att han inte blir häktad, men kan ha fel. Det hela är bara ett exempel på uppmärksamhetssökande i syfte att få mer pengar till sin defense fund.

Vad tror du detta extrema fokus på Stone beror på? Själv ser jag honom som synnerligen obetydlig? Hur ser du på vidden av anklagelserna? Vad anser du är mest allvarligt?

Vad gäller det eventuella hotet, som i sig kan konstituera övergrepp i rättssak, så återstår den bedömningen att göra av de rättsvårdande myndigheterna.

Råder dig att precis som jag vänta och se, jag är i alla fall inte tillräckligt insatt i Amerikansk federal praxis vad gäller den typbrottsligheten för att vilja ge mig på någon förutsägelse.

Tveksamt om Stone, åtminstone enligt de inledande anklagelserna, har gjort sig skyldig till något allvarligare brott. Men de anklagelserna kan ju vara en dörröppnare till annan och allvarligare brottslighet runt honom själv och andra, precis som vi sett tidigare i liknande fall.
2019-02-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Varför har du så svårt med sanningen?

Nedanstående är dåvarande "Gang of Eight".

Mitch McConnell, Chuck Schumer, Richard Burr, Mark Warner, Paul Ryan, Nancy Pelosi, Devin Nunes och Adam Schiff.

Varför har du svårt med att länka till det du påstår är sanningen? Vilket datum talar du om?

Och om det inte finns någon sakfråga så hur kan du prata om vilka som ingick i Gang of Eitght och inte kan länka till det. Inte ens det.
2019-02-19, 19:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Oj då, tänk om jag har fel....då blir det inte lika roligt för Roger på kåken. Men i vilket fall så tar nog Raheem och Hector riktigt god hand om honom, ska du se.
Det är imponerande i sin dumhet att du får ihop ovanstående med detta:

Citat:
Vad gäller det eventuella hotet, som i sig kan konstituera övergrepp i rättssak, så återstår den bedömningen att göra av de rättsvårdande myndigheterna.
Råder dig att precis som jag vänta och se, jag är i alla fall inte tillräckligt insatt i Amerikansk federal praxis vad gäller den typbrottsligheten för att vilja ge mig på någon förutsägelse.
Jag antar att du inte är kapabel till djupare tankar än "Gör som jag säger, inte som jag gör".
Citat:
Tveksamt om Stone, åtminstone enligt de inledande anklagelserna, har gjort sig skyldig till något allvarligare brott. Men de anklagelserna kan ju vara en dörröppnare till annan och allvarligare brottslighet runt honom själv och andra, precis som vi sett tidigare i liknande fall.
Ja, kanske de kan locka in honom i ytterligare en purjury trap. Det är ju det som gäller i Muellers åtal. Ingen "collusion" dock.
2019-02-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ja, det låter verkligen sannolikt att Stone är så pass mycket homo att han faktiskt vill sitta i fängelse. Jag förstår att du är en formidabel politisk analytiker som endast toppas av Terge och Klyban. Fascinerande!

För att hjälpa dig att komma in i matchen:
Stone ligger knappast risigt till. Det han står åtalad för är en struntsak som ofta inte ens bestraffas och när så väl sker, brukar det handla om böter eller någon månad på öppen anstalt. Nu har visserligen Mueller utsett en ytterst partisk domare, men jag ser inte att Stone skulle få några besvär med en eventuell överklagan.

Stone är en fotoglad personlighet som älskar uppmärksamhet. Han har bland annat suttit som co-host i Alex Jones show flertalet gånger och gör ett intryck av någon som tjänar pengar på sin egen personlighet och sin begåvning för att vara högtravande om sin egen betydelse. Tydligen har detta lyckats, då trattskallarna och Trumpofoberna inbillar sig att han skulle vara någon sorts väg till att fälla Trump för colluuuuuuuusion. Detta förstår vi nog alla vid det här laget, inte kommer ske.

Tittar vi på Stones blomstrande insamling till "försvarskostnader" inser vi motivet bakom hans harmlösa och, för hans frihet, betydelselösa instagramfoto av ett populärt meme. Han vill och behöver få uppmärksamhet för sin personliga insamling.
Visst är det skrämmande när man anser det vara näst intill en bagatell eller rent av normalt att folk kring Trump blir åtalade och straffade det oavsett straffvärde, Manafort t.ex leder väl straffligan runt Trump med rekommenderade typ 25 år bakom galler. Snart är ju i så fall hela vita huset en öppen anstalt om den skeva synen på lagen får fortsätta sprida sig dit från Trumps krets av div medhjälpare.

Så USA måste nog få tillbaka sin moral och etik när det gäller vem som skall fä förtroendet att styra landet, en ynklig tyskättlad maffiagubbe med färgat hår och brunkräm i fejset var en olycka i valarbetet helt enkelt. Går förhoppningsvis inte att slå blå dunster i väljaren en andra gång.
2019-02-19, 20:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Visst är det skrämmande när man anser det vara näst intill en bagatell eller rent av normalt att folk kring Trump blir åtalade och straffade det oavsett straffvärde, Manafort t.ex leder väl straffligan runt Trump med rekommenderade typ 25 år bakom galler. Snart är ju i så fall hela vita huset en öppen anstalt om den skeva synen på lagen får fortsätta sprida sig dit från Trumps krets av div medhjälpare.
Manafordt har ännu ej ens fått sin dom och jag tvivlar på att domaren kommer gå på åklagarens (Muellers) linje. Jag vet att ditt läger högaktar Mueller, men han är inte åklagare, domare och bödel.

Varför undviker du mina frågor? Var de för jobbiga? Har du inga svar?

Hur kommer det sig att du inte förstår att Mueller.Vet.Allt redan kollat upp Trumps affärstransaktioner? Vad inbillar du dig att en ny och tredje utredning ska komma fram till? Är syftet enbart att undersöka och varför förstår du inte att DNC måste ta fram en politik annat än "resist". Väljarna skrattar ju mest åt dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Så USA måste nog få tillbaka sin moral och etik när det gäller vem som skall fä förtroendet att styra landet, en ynklig tyskättlad maffiagubbe med färgat hår och brunkräm i fejset var en olycka i valarbetet helt enkelt. Går förhoppningsvis inte att slå blå dunster i väljaren en andra gång.
Ja jag tycker också att den synnerligen fule och tyskättade Mueller inte borde få mer inflytande över USAs politiska system. Kanske om DNC får fram en lyckad politiker med en acceptabel politisk agenda kan de få bort den övermänskligt kloke Trump, men just nu ser de ut att fokusera på "resist" istället. Får se hur det går med den saken.
2019-02-19, 20:22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Det är imponerande i sin dumhet att du får ihop ovanstående med detta:

Då ska jag knyta ihop just den här diskussionen i och med att den är OT, även om den är rolig att föra:

Om Roger Stone blir häktad på fredag så kommer han att placeras i ett federalt häkte fram tills en eventuell rättegång.

Under den tid som han befinner sig där, med tanke på att han är kändis, fjollig och inte kommer att kunna värja sig fysiskt, så finns det goda (eller dåliga, beroende på hur man ser det) chanser att att han blir sexslav till diverse drägg som sysslar med sådana saker i Amerikanska häkten.

Och om Stone till slut blir inspärrad i ett federalt fängelse, så kommer han, ursäkta uttrycket, att kunna se himlen genom rektum när han väl kommer ut.

Citat:
Jag antar att du inte är kapabel till djupare tankar än "Gör som jag säger, inte som jag gör".

Det jag är kapabel till är att inte göra tvärsäkra uttalanden om utfallet av processer jag inte har tillräcklig sakkunskap om, och/eller kan påverka.

Däremot kan jag spekulera, och jag spekulerar alltså i att det inte går att utesluta att Stone kan ha gjort sig skyldig till brott genom sitt mediala personangrepp på en federal domare i ett mål där han själv är svaranden.

Citat:
Ja, kanske de kan locka in honom i ytterligare en purjury trap. Det är ju det som gäller i Muellers åtal. Ingen "collusion" dock.

Jag syftade inte på den pågående utredningen, utan på tidigare sådana runt organiserad brottslighet i USA som ger en betydligt bättre genomlysning av hur Mueller och FBI arbetar när det gäller att få personligheter som Stone att gola ner sina kompisar.
2019-02-19, 20:27
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Manafordt har ännu ej ens fått sin dom och jag tvivlar på att domaren kommer gå på åklagarens (Muellers) linje.

Vad tror du påföljden blir för Manafort då?
2019-02-19, 20:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Svårt att säga. Men jag tror han kommer överklaga den första domen och slutligen sitta i under ett år. Jag menar alltså att den första domen kommer vara ganska sträng, men efter överklagan sänkas betydligt.
2019-02-19, 20:30
Medlem
Citat:

Jag vågar dock gissa utan förskräckas av vad andra ska säga. 19 år tror jag han får. Få se om Japhy har någon siffra han törs komma med tösen, utan bara klagar vidare.
2019-02-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Varför har du svårt med att länka till det du påstår är sanningen? Vilket datum talar du om?

Och om det inte finns någon sakfråga så hur kan du prata om vilka som ingick i Gang of Eitght och inte kan länka till det. Inte ens det.

Lite basic-kunskap får man väl ändå anta att ni har som spammar här dagarna i ända? DaEzz:s inlägg var ju så verklighetsfrånvarande att han själv borde inse hur galet det var med tanke på hur mycket tid han lägger här. Men så kan det gå när man har noll koll och bara upprepar nåt som något twitter-troll skrivit eller ljuger medvetet.

McCabe anger maj 2017. Vilka de åtta var har nämnts i flera medier. DaEzz kunde inte ens kolla det och än mindre kolla själv vilka som var aktuella vid tidpunkten utan verkar endast dragit namn ur hatten för att fake-posta.

Citat:
On the Senate side, the group of lawmakers at the time were Majority Leader Mitch McConnell, R-Ky., Minority Leader Chuck Schumer, D-N.Y., Intelligence Committee Chairman Richard Burr, R-N.C., and ranking member Mark Warner, D-Va.

The House members were then-Speaker Paul Ryan, R-Wis., and then-Minority Leader Nancy Pelosi, D-Calif., as well as former House Intelligence Chairman Devin Nunes, R-Calif., and then-ranking member Adam Schiff, D-Calif.

None of the spokespeople for the group confirmed McCabe's May 2017 comments when asked by CNBC.

https://www.cnbc.com/2019/02/19/andrew-mccabe-no-one-in-gang-of-8-objected-to-fbi-investigation-of-trump.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in