2019-02-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
M.Z ja vart ska man börja med han? han lyckas ju med att precisera olaga hot och förtal på den där bloggaren i ett och samma inlägg bara det är ju en bedrift.

Förklaringen att M.S. har blivit av med barnen är så klart alla andras fel M har ingen som helst inblandning i det. Bara att sitta i 50 min och förklara för sin dotter att hon kommer dö är verkligen fog nog till att omhänderta barnen. men här kommer förtalet nr 2. Han påstår att en av fäderna blivit anmäld för sexuellt utnyttjande av barn och att det ska vara fog för att han är ett avskum. Sen när är en anmälan tillräckligt fog för att stämpla någon? absolut kan han vara skyldig men tills motsatsen är bevisad så skall man ses som oskyldig. Och går man bara på det lilla som M visar upp så kan hon ju trots allt tjatat in det i sin flickas huvud.

för att ta sin egen livstory så visar han upp en bländande skriv konstnärlig, ordbajsande, osammanhängande roman. Var han full eller var det verkligen nyktra ord? Han verkar tro att socialtjänsten bara kan åka hem och hämta barn till höger och vänster. Ja i princip kan dem det om dem anser att det är akut, men jag har extremt svårt att se att någon chef på berörda socialkontoret skulle offra sin tjänst för att helt obefogat hämta någons barn utan självklart måste dem har ganska ordentligt på fötterna för det är bara om det är en akut fara för barnet dem faktiskt har laglig stöd att göra detta och det måste ändå lyftas med ordförande i förvaltningsrätten som skall ta upp ärenden nästa sammanträde. Hans son som han påstår har fått 7 stycken LVU på sig och då har oavsett om han vill hävda att han har en motarbetande teamleader (som för övrigt gör allt i sitt liv att jobba i mot han) så måste det dömas i förvaltningsrätten. Så det spelar ingen roll om du har en psykopat som soc.tant så är det inte hon som tar beslutet. Då kan man ju tro att ja men hon kan ju bara fabricera allt? Ja visst kan hon det men hon ska också leda i bevis, det hon också påstår så enkelt är det inte att stå och svamla utan man måste kunna lägga ner konkret fakta i ärendet. Parantes nr 2 är att förvaltningsrätten är politiker och dem ser saker i pengar. LVU kostar multum så skulle inte det finnas tillräckligt med stöd för att sätta ett LVU så skulle dem aldrig göra det. https://lagen.nu/1990:52 kan ju M.Z. läsa på lite om hur det fungerar.

ett tips från coachen, ska du försöka bevisa något så spelar det ingen roll att du skriver 20.000 ord, det är snarare till din nackdel. Keep it simple. Men jag ska ge dig ett tips till. Om du nu vill vara trovärdig så avsluta inte med att bevis eller fakta finns och inte publicera det. Då är det helt onödigt att ens försöka bevisa sin tes om man ändå inte ska visa några fakta.

Inte för att försvara F.M men det han skriver gällande socialtjänsten i Kristianstad är fakta, jag vet precis vilken barnhandläggare detta gäller då jag har andra mycket närstående som oxå har råkat ut för det fanskapet, och det som utövas där har ingenting med svensk lagstiftning eller barns bästa att göra, det är precis som med allt annat att det är politiken och pengarna som styr och tyvärr på bekostnad av oskyldiga barn där familjerna splittras!

En sak ska ni alla veta, det finns bevis, det finns mycket bevis för hur maktmissbruket fortgår där, hur nämndemän tar beslut i frågor som är åt helvete fel enligt svensk lagstiftning!
Det finns bevis och där pågår interna åtgärder as we speak, och den här stormen kommer INTE att blåsa över förrän de korrupta rensats bort, var så säker!

Sen måste jag bara säga att jag blir tokig på alla blåögda idioter som gömmer sig bakom sin skärm och kastar skit till höger och vänster då det trots allt sällan eller aldrig gäller någonting som faktiskt är värt den här uppmärksamheten... har ni tänkt på vad sån här medial uppmärksamhet gällande t ex domstolarnas politiska maktmissbruk, eller som sagt socialtjänsten, vad sån här uppmärksamhet hade kunnat leda till? FÖRÄNDRING för barn och familjer som lider i det tysta för att ingen lyssnar, för att idioter sitter bakom sina skärmar och lägger ner hela sin själ i de mest smutsiga diskussionerna kring huruvida den personen har gjort ditten eller datten!!

Jag hoppas att ingen av er någonsin hamnar i en situation då ni eller någon närstående slungas in i det såkallade systemet i Sverige, jag hoppas verkligen att ni aldrig behöver uppleva och bli utsatta för myndighetsutövning för med dom skygglapparna ni lever med så hade ni aldrig överlevt det som alldeles för många barn och föräldrar tvingas leva med dagligen idag!
Citera
2019-02-17, 22:30
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polacknilss
Inte för att försvara F.M men det han skriver gällande socialtjänsten i Kristianstad är fakta, jag vet precis vilken barnhandläggare detta gäller då jag har andra mycket närstående som oxå har råkat ut för det fanskapet, och det som utövas där har ingenting med svensk lagstiftning eller barns bästa att göra, det är precis som med allt annat att det är politiken och pengarna som styr och tyvärr på bekostnad av oskyldiga barn där familjerna splittras!

En sak ska ni alla veta, det finns bevis, det finns mycket bevis för hur maktmissbruket fortgår där, hur nämndemän tar beslut i frågor som är åt helvete fel enligt svensk lagstiftning!
Det finns bevis och där pågår interna åtgärder as we speak, och den här stormen kommer INTE att blåsa över förrän de korrupta rensats bort, var så säker!

Sen måste jag bara säga att jag blir tokig på alla blåögda idioter som gömmer sig bakom sin skärm och kastar skit till höger och vänster då det trots allt sällan eller aldrig gäller någonting som faktiskt är värt den här uppmärksamheten... har ni tänkt på vad sån här medial uppmärksamhet gällande t ex domstolarnas politiska maktmissbruk, eller som sagt socialtjänsten, vad sån här uppmärksamhet hade kunnat leda till? FÖRÄNDRING för barn och familjer som lider i det tysta för att ingen lyssnar, för att idioter sitter bakom sina skärmar och lägger ner hela sin själ i de mest smutsiga diskussionerna kring huruvida den personen har gjort ditten eller datten!!

Jag hoppas att ingen av er någonsin hamnar i en situation då ni eller någon närstående slungas in i det såkallade systemet i Sverige, jag hoppas verkligen att ni aldrig behöver uppleva och bli utsatta för myndighetsutövning för med dom skygglapparna ni lever med så hade ni aldrig överlevt det som alldeles för många barn och föräldrar tvingas leva med dagligen idag!
Nu är det så att FMs barn (som är stort nog att tas på allvar) berättat för flera av varandra oberoende personer att han utsatts för fysiskt våld och psykisk misshandel av sin far. Pappan påstår att sonen är den som har problem och är "utåtagerande". Omhändertagandet var helt korrekt.
Citera
2019-02-18, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polacknilss

Absolut kan det förekomma tvivel men så länge man inte bevisar sina ord är just bara ord. Jag vet mycket väl hur systemet fungerar och att det finns barn och föräldrar som lider. Ett nämndemanna beslut går ju också att överklaga, är det lätt? Nä inte direkt men det går och och då blir mina tvivel än större. 7 gånger har hans son fått LVM och det är snudd på omöjligt ( snudd på är lika med att det finns fel procent) att få igenom utan klara bevis. Jag ser och hör om trasigare barn och vuxna varje dag i min profession så några större skygglappar har jag inte och stort förtroende för rättsapparaten har jag inte heller men jag vet ändå rätt mycket om det
Citera
2019-02-18, 10:20
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Absolut kan det förekomma tvivel men så länge man inte bevisar sina ord är just bara ord. Jag vet mycket väl hur systemet fungerar och att det finns barn och föräldrar som lider. Ett nämndemanna beslut går ju också att överklaga, är det lätt? Nä inte direkt men det går och och då blir mina tvivel än större. 7 gånger har hans son fått LVM och det är snudd på omöjligt ( snudd på är lika med att det finns fel procent) att få igenom utan klara bevis. Jag ser och hör om trasigare barn och vuxna varje dag i min profession så några större skygglappar har jag inte och stort förtroende för rättsapparaten har jag inte heller men jag vet ändå rätt mycket om det
LVM är vård av missbrukare. Finns domarna för 7 fall av LVU upplagda någonstans, eller vad är källan på detta? Det jag kan hitta är att fadern och sonen varit samplacerade på utredningshem under en period, varpå sonen omhändertagits enligt LVU en gång. Det finns dock fyra domar - ett fall av omedelbart omhändertagande, upptaget först i förvaltningsrätt och sedan kammarrätt, samt ett fall av omhändertagande (som liksom följer efter att ett barn omhändertagits omedelbart), även detta upptaget först i förvaltningsrätt och sedan kammarrätt. Det nämns ingenstans att barnet tidigare varit föremål för LVU, men det kanske har skett.
Citera
2019-02-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
LVM är vård av missbrukare. Finns domarna för 7 fall av LVU upplagda någonstans, eller vad är källan på detta? Det jag kan hitta är att fadern och sonen varit samplacerade på utredningshem under en period, varpå sonen omhändertagits enligt LVU en gång. Det finns dock fyra domar - ett fall av omedelbart omhändertagande, upptaget först i förvaltningsrätt och sedan kammarrätt, samt ett fall av omhändertagande (som liksom följer efter att ett barn omhändertagits omedelbart), även detta upptaget först i förvaltningsrätt och sedan kammarrätt. Det nämns ingenstans att barnet tidigare varit föremål för LVU, men det kanske har skett.

Självklart är det LVU och inte LVM. Antalet är från faderns egna utsago på hans blogg Hetsjakten
Citera
2019-02-18, 18:12
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Självklart är det LVU och inte LVM. Antalet är från faderns egna utsago på hans blogg Hetsjakten
Ah, ja, det känns ju mer som en överdrift för att framställa socialtjänsten som knäppa. Ett omhändertagande har gjorts vad jag kan få fram.
Citera
2019-02-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Ah, ja, det känns ju mer som en överdrift för att framställa socialtjänsten som knäppa. Ett omhändertagande har gjorts vad jag kan få fram.

här är hans blogg http://hetsjakten.blogg.se
Citera
2019-02-18, 21:18
Medlem
https://m.soundcloud.com/ulf-bittner/har-kristianstads-kommun-utfardat-dodsdom-mot-filippa-michael-zazzio-intervjuas-20190218

En liten poddintervju.
Citera
2019-02-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highroller72
https://m.soundcloud.com/ulf-bittner/har-kristianstads-kommun-utfardat-dodsdom-mot-filippa-michael-zazzio-intervjuas-20190218

En liten poddintervju.

Sveriges i särklass största rättshaverister genom tiderna har uttalat sig igen.
MS rådgivare går från klarhet till klarhet....
Citera
2019-02-19, 13:59
Medlem
Kan någon förklara varför en person på Flashback under användarnamnet "MichaelZazzio" startar en tråd för 7 år sen som heter "Varför är det fel med Pedofili?

(FB) Varför är det fel med pedofili?
Senast redigerad av NIBBE79 2019-02-19 kl. 14:05.
Citera
2019-02-19, 14:48
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIBBE79
Kan någon förklara varför en person på Flashback under användarnamnet "MichaelZazzio" startar en tråd för 7 år sen som heter "Varför är det fel med Pedofili?

(FB) Varför är det fel med pedofili?
Ja. En person har registrerat sig med ett nick (som, med tanke på inläggen, knappast är hens verkliga namn - vem är så dum att de förespråkar sex med barn under riktigt namn?) och startat tråden. Det finns gott om personer på forumet som använder verkliga namn som nick.
Citera
2019-02-19, 16:41
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F149
Detta bevisar bara hur många idioter det finns som går på sån här skit. Finns mängder med sådana här insamlingar på fb. Att Facebook skulle stänga ner tvivlar jag på. Känner till fler exempel där gåvor går till privat konsumtion. Flera av dom etablerade så kallade välgörenhetsorganisationerna är ännu värre och existerar enbart på att folk är oerhört korkade.

Då får man anmäla isf. Tror inte de plockat bort förut, kan ha blivit så nu iom att så många anmälde Rädda Filippa insamlingen för bedrägeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in