2019-02-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Tror inte man skall ta för givet att det är en skånsk läkare. Däremot en läkare i Skåne. Bara för att man har sin verksamhet i Skåne (eller andra delar av landet för den delen) så innebär det ju inte att man måste vara barnfödd där.
Nä, inte säkert det betyder ett dugg. Men lite lurigt om de menade skånsk läkare eller läkare verksam i Skåne
Citera
2019-02-19, 10:50
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Nä, inte säkert det betyder ett dugg. Men lite lurigt om de menade skånsk läkare eller läkare verksam i Skåne
Den som uttalade sig har knappast kunskap om läkaren var genuin skåning eller ej. Så "verksam i Skåne" bör nog vara det riktiga.
Citera
2019-02-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Det gör polisen med mening. Med såna formuleringar vill polisen ha locket på men samtidigt vad dom inte verkar förstå att det blir mer spekulationer. Anhöriga har bestämt mycket.Varför inte skriva klart och tydligt fast utan att namnge läkaren. Den läkaren borde granskas av myndigheter
Citera
2019-02-19, 11:01
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Det gör polisen med mening. Med såna formuleringar vill polisen ha locket på men samtidigt vad dom inte verkar förstå att det blir mer spekulationer. Anhöriga har bestämt mycket.Varför inte skriva klart och tydligt fast utan att namnge läkaren. Den läkaren borde granskas av myndigheter
Men nu får du väl sluta. Det spelar ingen roll vad polisen går ut med, alla har ni kritik, vänder och vrider på varenda ord de säger, konspirerar och pekar finger. Usch. Varför kasta läkaren åt vargarna (er)? Läkarens namn är med säkerhet känd av dem som skall känna till det. Att du, och andra, inte får information är nog tur - den stackarn hade antagligen blivit föremål för en lynchmobb (också dig och andra).

Edit. Det är skolans fel, läkarens fel, troligen polisens fel. Allas fel - utom Oskars och Hannas. Helt fantastiskt.
Senast redigerad av Flashig78 2019-02-19 kl. 11:11.
Citera
2019-02-19, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag har sett instagramfoton och fotbollsfilmen, samt ett foto från ett fotbollslag där allt är suddig. Fick inte ihop instagramfoto och fotbollsfilmen alls. Undrar hur gamal A var på instagramsfoton.

Jag tror inte Agnes är med i fotbollsfilmen, men den har länkats till eftersom en teori var att hon deltog i cupen och eventuellt fick ett fästingbett.
Citera
2019-02-19, 11:31
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tror inte Agnes är med i fotbollsfilmen, men den har länkats till eftersom en teori var att hon deltog i cupen och eventuellt fick ett fästingbett.

Agnes är med i fotbollsfilmen (tjejen th). Jag har publicerat den efter att ha fått OK från anhöriga.
Däremot minns jag inte att ngn har bekräftat att insta bilden "A is bored" är verkligen hon.
Visserligen är det ca 5 år mellan bilderna men det är svårt att se ngn likhet, verkligen
Senast redigerad av Anabella 2019-02-19 kl. 11:34.
Citera
2019-02-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Agnes är med i fotbollsfilmen (tjejen th). Jag har publicerat den efter att ha fått OK från anhöriga.
Däremot minns jag inte att ngn har bekräftat att insta bilden "A is bored" är verkligen hon.
Visserligen är det ca 5 år mellan bilderna men det är svårt att se ngn likhet, verkligen

5år? Från när är filmen och när foton? På filmen var det - om jag såg och minns rätt bara tjejer som verkade pigga och glada. Foton tycker jag är ovanligt. Är det A? Eller bara bytte hon aldrig ut foton?
Citera
2019-02-19, 11:47
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
5år? Från när är filmen och när foton? På filmen var det - om jag såg och minns rätt bara tjejer som verkade pigga och glada. Foton tycker jag är ovanligt. Är det A? Eller bara bytte hon aldrig ut foton?

I filmen är A 9 år om jag minns rätt.
Citera
2019-02-19, 11:51
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Man har inte förstått. Kanske man har blundat. Eller man har inte genomskådat.
Det som är illa att man fortsätter på samma banan - tror jag. I alla fall är informationsläget inte sådant att man kan utesluta det, tycker jag.

Visst är det så som du skriver. Informationsläget är inte.... det är obefintligt. Det kan ju förvisso tyda på att allt är i sin ordning. Två tonårsflickor mördade - deras föräldrar döda - likaså. Shit happens.

En enormt lång, negativ händelsekedja har, åtminstone enligt polisen, gått alla förbi. Även så, efter fullbordat faktum. Varför gråta över spilld mjölk - kanske....

Stackars barn
Citera
2019-02-19, 12:18
Medlem
Citat:

Jaha, det visste inte jag. Bilden på Instakontot där tycker jag mig se en likhet med O. Tjejen i fotbollsfilmen är dock inte lik tjejen på instagram.
Citera
2019-02-19, 12:29
Medlem
Citat:
I filmen är A 9 år om jag minns rätt.

Jag hittar inte länken till filmen, minns du var klippet går att hitta?
Citera
2019-02-19, 12:31
Medlem
Instagrambilden är för mig bekräftad efter ”barnvaktens” inlägg på just instagram. Där kunde man även se att både A och M gillat och kommenterat ”barnvaktens” bilder.
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jaha, det visste inte jag. Bilden på Instakontot där tycker jag mig se en likhet med O. Tjejen i fotbollsfilmen är dock inte lik tjejen på instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in