Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Samtidigt är det bekräftat att ett antal titlar redan utvecklas för PS5 och SONY var inte på E3 i år. Gissningsvis för att de helt enkelt inte har något nytt att visa, vilket kan bero på att fokus för deras del ligger på PS5.
Utvecklingstiden för nya spel är så hög att även om det jobbas för fullt med PS5 spel just nu, så kan det vara så att konsolen först släpps 2021. Nintendo har också höjt ribban för launch spel, så det går nog inte att komma med Ridge Racer och ett nytt Tekken när konsolen lanseras.
Citat:
Jag tror att PS5 kommer före, då PS4 Pro helt enkelt är betydligt klenare än Xbox One X och därmed blir steget större oavsett prestanda. Min gissning är julen 2020. Det är trots allt nästan 2 år till dess. Klarar nästa generation av ray tracing, vilket jag räknar med, och utvecklarna inte satsar på att spelen ska köras i full 4K så borde steget ändå bli hyggligt stort.
Ja, det kan ju vara så att Microsoft resonerar att folk nöjer sig med Xbox One X ett tag till. Dock misstänker jag ändå att Microsoft är mycket måna om att inte halka efter nästa generation.