2019-02-18, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Kan kvinnor så måste väl män kunna också, eller hur?

Ska fundera och kolla om jag kan formulera något som kan vara begripligt.

Generellt så har jag upplevt ett sådant bottenlöst självhat bland kvinnor (och inte bara i mina relationer). Det hatet spiller ju över på allt, kvinnor är drivna av sitt självhat och verkar vara väldigt avundsjuka på att män inte hatar sig själva.

Och andra svaga människor, (alla är svaga någon gång i livet, även män), kvinnor verkar se sig själva i dem och då de verkligen hatar sig själva så står de inte ut med sin egen projicering.

Och de kvinnor som inte hatar sig själva är få, särskilt i Sverige där självhat verkar vara någon slags tävling. Undrar om det ursprungligen kommer från någon avunsjuka melkan mor och dotter, många har problem med sina mammor.

På strukturell nivå finns andra problem.

Då staten äger barnen i Sverige och där pappan står lägst i rang när det kommer till barn, så är det ganska ointressant med med kvinnor för min del.

Att försöka vara förälder som man är dyrt och du får inte vara där för dina barn, att skaffa barn i sverige är för osäkert. Det är ett dåligt val helt enkelt. Bäst är att ta ansvaret att inte skaffa några, de har dåliga chanser utan båda sina föräldrar närvarande.

Och det finns väldigt mycket galna kvinnor som inte kan ta ett nej också (gissar att det har med självhatet att göra), det är ren rysk roulette att ge sig i lag med kvinnor i det här obefintliga rättssystemet. Det är inte så att en framtida psykos syns på människor.

Rättsväsendet klarar ju inte ens av att fälla 15 män som misshandlat och våldtagit en kvinna, där det finns bevis. Problemet är att det är lika illa åt andra hållet också, finns de som blivit fällda fast de bevisligen inte varit på platsen för våldtäkten.

Extra kul när det sitter manshatare vid makten och bestämmer.

Inte värt den resan, då är det billigare att åka utomlands även om det bara är för en kopp kaffe.
Ha ha klockrent. Har dylika erfarenheter av svenska kvinnor och omgivningens svek.
Citera
2019-02-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Män har väl inga känslor?

Kåt är väl en känsla?

Och här har vi antingen en situation där feminister bevisar att deras "nej" är ett "ja" eller att de är extremt ointilligenta. Har de ingen aning om manligt och kvinligt.

Att säga åt män att prata om/visa sina känslor, vad förväntar de sig?

Snacka om att de just skrev upp alla kvinnor på en lista över de som vill ha dickpics.

Fan ta dem om det kommer några klagomål på snuskiga män efter det där uttalandet.
Citera
2019-02-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
skriver böcker, det har jag redan sagt.

Citat:
Jag säger som Bukowski: "isolation is a gift, everything else will be a test of your endurance."

dvs; isolation bör inte ens räknas som en uppoffring ifall man vill bli en skapare.

En bok har nog potential att nå ut till lite fler än ens facebookvänner.

Men jag ska inte sitta och leka advokat mot de metoder du bäst kan använda dig av efter egna omständigheter, övertyg du dina vänner, starta gratis klass där du lär svenskar att bli mer extroverta.

Använd just dina skills på bästa sätt.

Ja, det var du som efterfrågade input. Sedan startade diskussionen med att du ”lekte advokat” mot WordWarrior och att man ska tänka större (det vill säga skriva böcker och posta på internet).

Nej, det ska inte vara Facebook-vänner. IRL-vänner. Allt man gör IRL når ut bättre än på internet. Anti-PK idéer är i förkrossande majoritet på internet. IRL är PK-idéer i majoritet. Vilka idéer kontrollerar samhället? Sverige är världens mest invandringsextrema land trots att nog inget annat land har lika stark anti-invandringsrörelse på internet, definitivt om man räknar i förhållande till folkmängd. Flashback, alternativmedier, sociala medier etc.
Citera
2019-02-18, 23:13
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu pratade du bort mitt inlägg med massa förflytta-fokus-babbel. Feminismen är inte skuld till allt du radar upp. Inte i närheten. Dessutom är det skollagen jag främst fokuserade på när jag skrev det, men visst, även andra instanser.
Hur då, menar du?
Du frågade om det fanns andra områden som också hade problem, så jag gav dig några exempel.
Vi ser helt klart feminismen lite olika. Du ser den som ett systerskap, något man måste vara som kvinna. Jag försöker säga att du inte behöver vara sexist eller könsfascist eftersom feminismen uppvisar alla tecken på att mer vara en form av cancer på samhällskroppen än något som gynnar eller kan gynna någon alls.

Det enda de har idag är maktkapital och oändligt med resurser.
Som tur är har de ingen aning om vad de ska göra med pengarna.
Så det blir menscertifierade arbetsplatser, kurser i hur man minskar mansdominansen vid diskussioner om kärnkraft och de här tomtarna:
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/organisations-och-etableringsbidrag-for-kvinnors-organisering-2018
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/verksamhetsbidrag-for-kvinnors-organisering-2018
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/projektbidrag-for-jamstalldhetsprojekt-2018

Man baxnar när man börjar läsa på.
Citera
2019-02-18, 23:14
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Ja, det var du som efterfrågade input. Sedan startade diskussionen med att du ”lekte advokat” mot WordWarrior och att man ska tänka större (det vill säga skriva böcker och posta på internet).

Nej, det ska inte vara Facebook-vänner. IRL-vänner. Allt man gör IRL når ut bättre än på internet. Anti-PK idéer är i förkrossande majoritet på internet. IRL är PK-idéer i majoritet. Vilka idéer kontrollerar samhället? Sverige är världens mest invandringsextrema land trots att nog inget annat land har lika stark anti-invandringsrörelse på internet, definitivt om man räknar i förhållande till folkmängd. Flashback, alternativmedier, sociala medier etc.

Läs hela diskussionen med wordwarrior, han kallade mig för drömmare för att börja med, sedan fick han ett svar.

Det är annars du som inte diskuterar politik i din omgivning enligt egen utsago, inte jag. Jag har stått ensam mot en hel seminarieklass in the mothership of PC.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-18 kl. 23:17.
Citera
2019-02-18, 23:18
Medlem
Citat:
Läs hela diskussionen med wordwarrior, han kallade mig för drömmare för att börja med, sedan fick han ett svar.

Det är annars du som inte diskuterar politik i din omgivning efter egen utsago, inte jag. Jag har stått ensam mot en hel seminarieklass in the mothership of PC.

För att politik är meningslöst. Kultur är allt.

Och jag gissar på att du nådde ut till noll personer i den seminarieklassen.
Citera
2019-02-18, 23:22
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
För att politik är meningslöst. Kultur är allt.

Och jag gissar på att du nådde ut till noll personer i den seminarieklassen.

Ahh, kultur. Men vad gör du för kulturen då, nu när du inte vågar...ehum..tycker det är meningslöst att diskutera politik?

Du gissar annars fel, har lyckats få en del att intressera sig för mina åsikter.

Har fått pm från många personer i fb också som påstår sig ha sett saker med nya ögon, tänker inte skriva deras namn, men vill de vittna att det är sant så får de göra det.
Citera
2019-02-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ahh, kultur. Men vad gör du för kulturen då, nu när du inte vågar...ehum..tycker det är meningslöst att diskutera politik?

Du gissar annars fel, har lyckats få en del att intressera sig för mina åsikter.

Har fått pm från många personer i fb också som påstår sig ha sett saker med nya ögon, tänker inte skriva deras namn, men vill de vittna att det är sant så får de göra det.

Vad jag gör för kulturen? Förstår inte vad jag ska svara på så icke-specifika frågor.

Om du vinner folk genom att prata med dem IRL så låter det som en mycket bättre idé än att skriva böcker på internet. Slaget på internet har redan vunnits av anti-pk. Men det ger ej utdelning IRL.
Citera
2019-02-18, 23:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Kan kvinnor så måste väl män kunna också, eller hur?

Ska fundera och kolla om jag kan formulera något som kan vara begripligt.

Generellt så har jag upplevt ett sådant bottenlöst självhat bland kvinnor (och inte bara i mina relationer). Det hatet spiller ju över på allt, kvinnor är drivna av sitt självhat och verkar vara väldigt avundsjuka på att män inte hatar sig själva.

Och andra svaga människor, (alla är svaga någon gång i livet, även män), kvinnor verkar se sig själva i dem och då de verkligen hatar sig själva så står de inte ut med sin egen projicering.

Och de kvinnor som inte hatar sig själva är få, särskilt i Sverige där självhat verkar vara någon slags tävling. Undrar om det ursprungligen kommer från någon avunsjuka melkan mor och dotter, många har problem med sina mammor.

På strukturell nivå finns andra problem.

Då staten äger barnen i Sverige och där pappan står lägst i rang när det kommer till barn, så är det ganska ointressant med med kvinnor för min del.

Att försöka vara förälder som man är dyrt och du får inte vara där för dina barn, att skaffa barn i sverige är för osäkert. Det är ett dåligt val helt enkelt. Bäst är att ta ansvaret att inte skaffa några, de har dåliga chanser utan båda sina föräldrar närvarande.

Och det finns väldigt mycket galna kvinnor som inte kan ta ett nej också (gissar att det har med självhatet att göra), det är ren rysk roulette att ge sig i lag med kvinnor i det här obefintliga rättssystemet. Det är inte så att en framtida psykos syns på människor.

Rättsväsendet klarar ju inte ens av att fälla 15 män som misshandlat och våldtagit en kvinna, där det finns bevis. Problemet är att det är lika illa åt andra hållet också, finns de som blivit fällda fast de bevisligen inte varit på platsen för våldtäkten.

Extra kul när det sitter manshatare vid makten och bestämmer.

Inte värt den resan, då är det billigare att åka utomlands även om det bara är för en kopp kaffe.

Hmm, detta med hatet var något nytt för mig. Vad är det du menar och hur visar detta självhatet sig konkret?
Detta är liksom ingenting jag överhuvudtaget funderat på.

Måste tillägga en fråga:
Om du tar dig en fundering över svenska män...tycker du att de uppför sig felfritt? Är de attraktiva som partners? Finns det anledning för svenska kvinnor att överge svenska män?
Senast redigerad av Moment22x22 2019-02-18 kl. 23:51.
Citera
2019-02-18, 23:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad jag gör för kulturen? Förstår inte vad jag ska svara på så icke-specifika frågor.

Om du vinner folk genom att prata med dem IRL så låter det som en mycket bättre idé än att skriva böcker på internet. Slaget på internet har redan vunnits av anti-pk. Men det ger ej utdelning IRL.

Inte för din del, då du aldrig pratar politik IRL, förutom om landet med lägst skatt att flytta till med flickvännen...

Och så försöker du givetvis stoppa högermänniskor från att skapa kultur och istället koncentrera all effort med att göra det du inte gör IRL...genom internet...haha...du har fastnar i en logisk labyrint utan utgångar här, en du själv designad.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-18 kl. 23:35.
Citera
2019-02-18, 23:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det är vanligt att folk hatar sitt eget folks kvinnor,

Vi ser det inte bara i Sverige, utan även i Norge:

"Jag hater norske kvinner"
https://forum.kvinneguiden.no/topic/828856-jeg-hater-norske-kvinner/

https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkiske-menn-behandler-oss-bedre-enn-norske/63674570

Och i USA...
https://www.rooshv.com/10-reasons-why-heterosexual-men-should-leave-america
10 Reasons Why Heterosexual Men Should Leave America

Och i Australien
http://www.returnofkings.com/87963/20-things-deeply-wrong-with-australia

Skriven av:

Han har samma dröm som WordWarrior, lämna sina kvinnor för att leva med några andra slags kvinnor (asiatiska troligtvis).

Intressant, där ser man. Så.. slutsatsen verkar bli att det inte spelar större roll vilket land vi talar om, en del av männen kommer fortfarande hata sina landskvinnor.

Problemet är att vissa är så dumma så de tror att allt blir bra bara det är en kvinna från annat land. Gräset är grönare-tänket.
Vilket det sällan är när det gått en tid. Det är säkert så att även i många patriarkala länder finns det delar av männen som hatar kvinnorna också, trots att de inte har rätt att ens bestämma över sig själv knappt. Problemet verkar ligga mest hos männen...?
Citera
2019-02-18, 23:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Hur då, menar du?
Du frågade om det fanns andra områden som också hade problem, så jag gav dig några exempel.
Vi ser helt klart feminismen lite olika. Du ser den som ett systerskap, något man måste vara som kvinna. Jag försöker säga att du inte behöver vara sexist eller könsfascist eftersom feminismen uppvisar alla tecken på att mer vara en form av cancer på samhällskroppen än något som gynnar eller kan gynna någon alls.

Det enda de har idag är maktkapital och oändligt med resurser.
Som tur är har de ingen aning om vad de ska göra med pengarna.
Så det blir menscertifierade arbetsplatser, kurser i hur man minskar mansdominansen vid diskussioner om kärnkraft och de här tomtarna:
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/organisations-och-etableringsbidrag-for-kvinnors-organisering-2018
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/verksamhetsbidrag-for-kvinnors-organisering-2018
https://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/projektbidrag-for-jamstalldhetsprojekt-2018

Man baxnar när man börjar läsa på.

Ursäkta mig men hur fan läser du?
Var har jag yttrat att man måste vara feminist som kvinna? Finns inget jävla systerskap dessutom, det fattar du väl själv.
Tror du kvinnor, eller män för den delen, skulle sätta gruppen framför sig själv bara för att man har samma kön? Knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in