2016-09-13, 20:57
Medlem
emma80s avatar
Ny Polly presenterad. https://www.instagram.com/dollystyleofficial/

Vem är hon då? Från Göteborg och boende i Stockholm enligt egen utsago.
Citera
2016-10-31, 03:19
Medlem
manuell-vaxelladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Ny Polly presenterad. https://www.instagram.com/dollystyleofficial/

Vem är hon då? Från Göteborg och boende i Stockholm enligt egen utsago.

En del säger att hon heter Fannie och andra Sarah?

Någon som vet?
Citera
2016-11-27, 22:40
Bannlyst
Alltså, vem är deras medvetna målgrupp? Kan jag som 20-årig kille lyssna på dom? Vet att Fredrik Strage är heltokig i dom och jag gillar Idol-Mikaela i gruppen även om jag tycker hon gjort fel karriärval.

Yohio är ju liknande, men han gör ju seriös musik och sur över att barn blivit hans målgrupp - alla kan lyssna på honom - medan Dolly Style känns som Mora Träsk
Senast redigerad av SlowScarecrow 2016-11-27 kl. 22:44.
Citera
2016-11-27, 22:49
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Alltså, vem är deras medvetna målgrupp? Kan jag som 20-årig kille lyssna på dom? Vet att Fredrik Strage är heltokig i dom och jag gillar Idol-Mikaela i gruppen även om jag tycker hon gjort fel karriärval.

Yohio är ju liknande, men han gör ju seriös musik och sur över att barn blivit hans målgrupp - alla kan lyssna på honom - medan Dolly Style känns som Mora Träsk

Målgruppen är småtjejer i grundskolans lägre klasser samt dagis. Tjejerna i "bandet" är väl söta att titta på, men att lyssna på som vuxen man? Beror nog på hur man ser sig själv.

Någon som har fungerande länk till bilder där man kan se hur de ser ut utan att vara utspökade?
Citera
2016-11-28, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Målgruppen är småtjejer i grundskolans lägre klasser samt dagis. Tjejerna i "bandet" är väl söta att titta på, men att lyssna på som vuxen man? Beror nog på hur man ser sig själv.

Någon som har fungerande länk till bilder där man kan se hur de ser ut utan att vara utspökade?

Ja, men åtminstone 2 av brudarna har resting bitch face hela tiden så känns ju som att de vill ha ungdomar som lyssnare också.

Michaela som är Molly (?) med rosa peruk ser ut såhär: https://www.youtube.com/watch?v=lRZtEahX96c
Citera
2017-08-01, 01:05
Medlem
JaredLetos avatar
Min sambo hade sett en i Dolly Style mobba andra tjejer för deras utseende; kalla de feta, fula och andra saker. Det här var i en tjejgrupp på Facebook där hon i Dolly Style var lite incognito, men några kände igen henne, och då var hon snabb som fan på att ta bort sin tråd och gå ut ur gruppen.

https://static.metro.se/c17/d19/dolly_style-LARGE.jpg

Hon hoppade dock av förra året tydligen. Hon till vänster i länken.
Citera
2017-08-01, 23:24
Medlem
JoakimVonBankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Min sambo hade sett en i Dolly Style mobba andra tjejer för deras utseende; kalla de feta, fula och andra saker. Det här var i en tjejgrupp på Facebook där hon i Dolly Style var lite incognito, men några kände igen henne, och då var hon snabb som fan på att ta bort sin tråd och gå ut ur gruppen.

https://static.metro.se/c17/d19/dolly_style-LARGE.jpg

Hon hoppade dock av förra året tydligen. Hon till vänster i länken.

Vilket sammanträdande . Just idag fick jag höra av min flickvän att någon i Dolly Style gänget ska ha bettet sig jävligt fittigt på Facebook.
Skulle vara kul o veta vad hon skrev (skärmdumpar) ;p
Citera
2019-02-17, 19:30
Medlem
Har inget skvaller om denna trio men SVT har sänt en liten dokumentär om skapandet av gruppen.

Citat:
Dolly style-fabriken
Avsnitt 1: Så skapas ett popstjärnekoncept
Tre tonårstjejer får chansen att skapa något helt nytt i musikindustrin. Men det blir inte riktigt som de tänkt sig. För första gången berättar de hemliga ex-medlemmarna sin sanning om Dolly Style. Av journalisterna Carolina Jemsby och Ebba Kulneff. Del 1.

Eftersom det står del 1 är nog risken stor att det kommer fler avsnitt.

Emma Catrin Nors (40 år) framstår som väldigt osympatisk i del 1 men jag förstår att hela bilden inte kan komma fram på 20 minuter. Hon å hennes man "Palla" Hammarlund (46 år) är skaparna bakom fenomenet.. undrar varför han kallas så när hans riktiga namn är Ulf Åke Edwin.
Citera
2019-02-17, 21:06
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Har inget skvaller om denna trio men SVT har sänt en liten dokumentär om skapandet av gruppen.

Eftersom det står del 1 är nog risken stor att det kommer fler avsnitt.

Emma Catrin Nors (40 år) framstår som väldigt osympatisk i del 1 men jag förstår att hela bilden inte kan komma fram på 20 minuter. Hon å hennes man "Palla" Hammarlund (46 år) är skaparna bakom fenomenet.. undrar varför han kallas så när hans riktiga namn är Ulf Åke Edwin.

Jag tänkte faktiskt precis på det häromdagen att Dolly Style har en ovanligt hög personalomsättning,
för att vara ett så relativt nytt band.

Enligt Wikipedia så har det varit hela 5 st. tidigare "Dollys", så något står uppenbarligen inte rätt till och nu verkar det finnas fog för det också.
Citera
2019-02-17, 22:29
Medlem
von-Utfalls avatar
Är det samma Holly som Saade gängade för några år sen? Kom på det efter lördagens deltävling att jag glömde kolla Saades och Dolly Styles reaktioner av att vara i samma lokal
Citera
2019-02-18, 13:09
Medlem
Jag är en 50 + man eller gubbe heter det kanske.
Jag kan bara säga att Dolly Style är oerhört sexiga att titta Och lyssna på.
Vet inte om dom gör musiken själva men dom sjunger och dansar grymt bra!

Kommer alltid att vara ett stort fan!
Citera
2019-02-18, 13:22
Medlem
70Ds avatar
Även om det är långt ifrån min musik och framträdandena är en enda röra så kan jag inte låta bli att fascineras över Dolly Style som fenomen. Här är en sammanfattning över medlemmarna genom åren:

Molly (rosa/vit)
Mikaela Samuelsson (nuvarande)
Carolina Magnell

Holly (blå)
Vilma Davidsson (nuvarande)
Alexandra Salomonsson

Polly (lila)
Caroline Aronsson (nuvarande)
Sarah von Reis
Marielle Myhrberg
Emma Pucek

Hela gruppen