Citat:
SnakePlisssken Slöseri med pengar på en konstruktion som troligen bara kommer ge en falsk trygghetskänsla. Smugglare tar sig redan idag förbi befintliga delar av muren genom tunnlar - varför skulle det upphöra bara för att man bygger en längre mur i otillgängliga bergs- och ökenområden
?
Ja man kan ju kombinera det med bättre kontroll vid flygplatser och gränsövergångar + övervakning vid muren och vips så har illegal allt gått ned. Jag chansade på att det var ungefär din åsikt i frågan.
Citat:
Vi får väl vänta och se hur det går innan vi uttalar oss om huruvida det var lagligt eller ej.
Ja det får vi kanske, vi får bara se till så att det inte glöms bort om det visade sig vara helt i sin ordning, ibland tenderar vi att gå vidare och inte hylla trumps wins som vi häcklar hans förluster.
Citat:
Jag måste säga att jag upplevt det som att han har haft ett otroligt personligt intresse i den här muren.. Jag vet inte riktigt varför du skriver att han inte har det - om du sett hans framträdanden, hans twittrande, hans utfall mot oppositionen etc i frågan har jag svårt att förstå hur du ens kan tänka den tanken...
Ja det är rätt, blivit lite av en prestigefråga men det jag menade var att han inte tjänar ekonomiskt själv på det, korruption, utan försöker göra vad som han anser är bäst för landet. Nu har ju iofs. Piii postat en knivskarp analys från workingfamilies.org som omkullkastar det här totalt.
Citat:
Hur kom du fram till den bisarra slutsatsen?
Ja det var kanske lite för långt utanför målet och inget som tillskrivs dig