Citat:
SnakePlisssken Varför skulle det vara fel? Även om det rent tekniskt är lagligt kan det väl vara ett steg bort från precis allt som amerikansk demokrati stått för?
Ok, vad tycker du om muren, bra eller dålig?
Citat:
Han har väl kört över den amerikanska demokratiska beslutsprocessen för att få sin vilja igenom och framstå som vinnare? Du skrev ju själv alldeles nyss att: Han har infriat ett vallöfte och kan lägga det till listan över infriade vallöften som han kommer trumma ut i alla sina kanaler närmare 2020 valet Det om något är väl en personlig fördel och vinning?
Han har väl utnyttjat de lagliga vägar som finns och så länge det är lagligt är det lagligt?
Jag kan tycka vad jag vill om Januariöverenskomelsen men den är laglig.
Ok, när jag tänkte på personlig vinning var det mer Dick Cheney och allt till Halliburton ever eller HRC pay-to-play. Visst är det ett kryss i vallöftes-listan och inte negativt för Trump men han har inget personligt intresse i det och då tolkar jag det som att i hans värld försöker han göra det som är bäst för landet.
Men det har ju gått precis lika bra för honom att backa och skylla allt på D, och alla framtida problem med migration, och vrida det till en win där också men nu gjorde han inte det.
Citat:
Jag har väl inte försvarat några krig vad jag vet? Att en sak är dålig gör inte allt annat till något gott..
Jag tror inte det förutom att du stödjer att IS kastar homosexuella från hustak men det är kanske inget aktivt stöd av krig.