Citat:
Ursprungligen postat av
Yppsilon
Måste hålla med dig här. Som det ser ut nu är inte spelet färdigt, även många buggar jag stött på nu efter 20timmar i spelet som var närvarande under ”betan”.
Som att jag får dubbla Javelins när man ska bemanna den i Forgen eller att vissa monster spawnat stillastående eller försvunnit som att de är borta från sin ”zon”.
Det positiva med spelet för mig är att spelstilen är fantastiskt rolig. Att kunna röra mig fritt med flygandet och svävandet är fenomenalt. Kombinationen av de olika förmågorna samt vapenurvalet verkar väldigt lovande.
Det finns liksom stor potential för spelet att bygga vidare på. Även storyn är riktigt bra när man väl sätter sig in i den, om än lite grötig i första mötet.
Hoppas bara att det inte faller platt på sin egna ”storhet” nu. Även mikrotransaktions verkar vara ”undanhållna” just nu tills releasen vilket jag inte riktigt uppskattar. Man märker snabbt att de vill lägga stor vikt vid att skapa din egna visuella Javelin.
Spelet är kul, problemet är enformigheten och buggarna,
Sitter på 400 gearscore nu, och farmar Grandmaster missions för mer Masterwork.
Det är samma missions om och om igen. Samma fiender, samma 3 stegs mission etc.
Sen har du buggarna, flera gånger så kommer man en bit in i mission och du inte får en ny way point, eller du dödar bossan och du får dialogen att mission är klart, men ingen load screen så du får avsluta det, du måste då lämna och börja om.
Nu ska det sägas att jag endast installerade det här i fredags iom att jag har Origin, varit noll hype för mig, inte ens brytt mig om det här spelet - men jag har blivit positivt överraskad, för spelet som sådant är skoj. Det är det enda jag lirat sen i fredags.
Men, nu ser jag det mest som ett spel att spela tills Division 2 släpps om ett par veckor ihop med Apex och Escape from Tarkov, som det ser ut nu så kan jag inte se mig spela det här i ett år framöver.