2019-02-18, 21:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Men på två månader har du ju betalat för det där spelet ändå!

Va fan är det här för en jävla ponzi scheme?

*4 månader (€15 i månaden och spelet kostar väl €60?)

Jag tycker Origin Premier är värt det, spelar man två EA releases per år så har premier betalat för sig.
Citera
2019-02-18, 21:43
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
*4 månader (€15 i månaden och spelet kostar väl €60?)

Jag tycker Origin Premier är värt det, spelar man två EA releases per år så har premier betalat för sig.

Jag tror jag kommer spy!

Du vet om att det är precis det de vill att du ska tro? De vill att du ska gå in i deras "brand loyalty"-trams och bara pytsa ut pengar på regelbunden nivå så de kan sälja den där regelbundna siffran till sina investerare varje kvartal.

Ok, det där handlar inte om Anthem som "spel" men nu börjar jag förstå vad det är. Det är en krok för att hålla kvar Premierspelarna så att de får "något".

Nu när du sagt detta så stinker det här spelet rent ut sagt
Citera
2019-02-18, 21:53
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Jag tror jag kommer spy!

Du vet om att det är precis det de vill att du ska tro? De vill att du ska gå in i deras "brand loyalty"-trams och bara pytsa ut pengar på regelbunden nivå så de kan sälja den där regelbundna siffran till sina investerare varje kvartal.

Ok, det där handlar inte om Anthem som "spel" men nu börjar jag förstå vad det är. Det är en krok för att hålla kvar Premierspelarna så att de får "något".

Nu när du sagt detta så stinker det här spelet rent ut sagt

Alltså, spelet är ok. Jag tror det kan bli bra med mer end game content.

Ska man se till sista 1.5 åren så har Battlefront, Battlefield och Anthem varit värt pengarna för en sub.

Sen får även subs den dyraste utgåvan, så är inte €60 edition vi får.

Jag vet att folk älskar att hata EA och det gör jag också då och då, jag tyckte t.ex inte att P2W var ett problem i Battlefront, jag tycker däremot att BF5 SJW var horribel och deras PR var fan sämst i världen.
Citera
2019-02-18, 21:58
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Alltså, spelet är ok. Jag tror det kan bli bra med mer end game content.

Ska man se till sista 1.5 åren så har Battlefront, Battlefield och Anthem varit värt pengarna för en sub.

Sen får även subs den dyraste utgåvan, så är inte €60 edition vi får.

Jag vet att folk älskar att hata EA och det gör jag också då och då, jag tyckte t.ex inte att P2W var ett problem i Battlefront, jag tycker däremot att BF5 SJW var horribel och deras PR var fan sämst i världen.

Ja, det är ditt val. För själv en aktiv bojkottlinje just nu och precis som när jag kastade ut TVn så fortsätter man "kolla läget" då och då när jag kan och personligen så blir jag bara chockad hela tiden.

Argumentet om "att koka en groda" återkommer konstant, är man utanför blir man nog mer irriterad, är man inne i systemet accepterar man nog mer allt som kommer bit för bit.

Nej, usch för detta. "Jag ska säga det att på min tid..."
Citera
2019-02-18, 22:11
Medlem
Buggigt jävla skitspel. Maken till enformiga missions och efterblivna fiender var det länge sen jag såg.

Nej, detta kommer bli en megaflopp, tyvärr.
Citera
2019-02-18, 23:00
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Buggigt jävla skitspel. Maken till enformiga missions och efterblivna fiender var det länge sen jag såg.

Nej, detta kommer bli en megaflopp, tyvärr.

Som jag sa tidigare.

Det här är vad som händer när byråkrater skapar spel.

Den här skiten är något som skapats med diagram och fokusgrupper, bubblor skiner som mest innan de brister. Tror på allvar en skitstorm modell ".com-bubblan" är på väg.
Citera
2019-02-19, 00:17
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Spelet är kul, problemet är enformigheten och buggarna,

Sitter på 400 gearscore nu, och farmar Grandmaster missions för mer Masterwork.

Det är samma missions om och om igen. Samma fiender, samma 3 stegs mission etc.

Sen har du buggarna, flera gånger så kommer man en bit in i mission och du inte får en ny way point, eller du dödar bossan och du får dialogen att mission är klart, men ingen load screen så du får avsluta det, du måste då lämna och börja om.

Nu ska det sägas att jag endast installerade det här i fredags iom att jag har Origin, varit noll hype för mig, inte ens brytt mig om det här spelet - men jag har blivit positivt överraskad, för spelet som sådant är skoj. Det är det enda jag lirat sen i fredags.

Men, nu ser jag det mest som ett spel att spela tills Division 2 släpps om ett par veckor ihop med Apex och Escape from Tarkov, som det ser ut nu så kan jag inte se mig spela det här i ett år framöver.

Mm känner av redan nu att end-game:t blir så.

Jag tänker lite att alla spel når en viss grind i slutet och där börjar väl de som vill spela spelets atmosfär och dess mekanik som i sig själv är något man gärna gör on och om igen.

Men just buggarna du pekat på har dödat min motivation ett par gånger. Laddningstiderna är lååånga och att gå runt i Tarsis är ganska jobbigt edter ett tag. Om de integrerade den öppna världen mycket mer än att få det kännas som instanser, tror jag man skulle få mer immersion.

Själv känner jag också att mekaniken runt vapen och skadorna är svåra att tolka, vas gör det? Vad ska jag satsa på? Jag fick inte ens combos förklarad av mig i spelet utan såg combos i en mission som jag sen sökte på för att få förklarat....sånt gör mig rätt less på vad utvecklarna egentligen tänkt på.

Många små saker som gör spelet ihåligt. Men jag avgudar Javelin mekaniken och känslan att få köra ett sådant looter-shooter. Tror dock inte det håller allt för länge om de inte har något spektakulärt i rockärmen alltså...
Citera
2019-02-19, 12:15
Medlem
Ralle_s avatar
Här är alla fixes som kommer komma på Fredag då spelet släpps för alla.
Inlägg kommer ursprungligen från Reddit! https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/as5jnd/day_one_update_details/

Senast redigerad av Ralle_ 2019-02-19 kl. 12:21.
Citera
2019-02-19, 16:02
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Här är alla fixes som kommer komma på Fredag då spelet släpps för alla.
Inlägg kommer ursprungligen från Reddit! https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/as5jnd/day_one_update_details/

Fan...inget mer bombardment :P

Citat:
Fixed an exploit that allowed the Storm's ultimate attack to be used more times than intended
Citera
2019-02-19, 16:11
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Fan...inget mer bombardment :P

Hehe verkar inte så nej!

Själv har jag för dålig dator för att det ska gå att lira på den, har det förbokat till konsol. Tyckte inte laddningen var allt för jobbig i demot/10-h trailsen men ska bli gött att dom verkar ha gjort nått åt det ändå!
Citera
2019-02-19, 17:42
Medlem
Korders avatar
Nu har jag testat klart spelet. Blev runt 6h innan jag avinstallerade. Sämsta Bioware-spelet hittills? Check. Riktigt sunkigt lir. Att det har bra combat hjälper lika lite som det hjälpte Andromeda. Extremt trött story, instanserat så inåt helvete och med totalt ointressant progression vad gäller såväl levelling som loot. Synd.
Citera
2019-02-22, 11:30
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nu har jag testat klart spelet. Blev runt 6h innan jag avinstallerade. Sämsta Bioware-spelet hittills? Check. Riktigt sunkigt lir. Att det har bra combat hjälper lika lite som det hjälpte Andromeda. Extremt trött story, instanserat så inåt helvete och med totalt ointressant progression vad gäller såväl levelling som loot. Synd.

Tråkigt att du kände så! Själv gillar jag det som fan hittills i alla fall, pingade level 13 på min Storm i natt så har inte kommit jättelångt än. (Brände mina 10h trial på de första storyquesten och freeplay + ett stronghold).
Skulle säga att jag ligger på runt 13-14h än så länge och då är det mest Freeplay/Stronghold/Contracts jag spelat, inte jättemycket story.
Men det jag sett av storyn än så länge har jag tyckt varit intressant, även om detta inte är ett spel man köper för storyn i första hand.

Combat är skitroligt och att min/max sin build känns roligt i mitt tycke. Börjat se bättre drops för varje level jag gått upp i och även hunnit crafta lite av det jag gillar. Tycker progression går i en bra takt, som de flesta Looter-Shooter spelen. Har också tyckt att de side-quests jag gjort än så lägen har varit roliga, även Strongholds även om jag bara låst upp första än. Har man dessutom polare med sig man sitter och snackar med blir det genast mycket roligare också då man kan göra combos med varann och ta sig an lite högre svårighetsgrader.
Senast redigerad av Ralle_ 2019-02-22 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in