Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Spelet är kul, problemet är enformigheten och buggarna,
Sitter på 400 gearscore nu, och farmar Grandmaster missions för mer Masterwork.
Det är samma missions om och om igen. Samma fiender, samma 3 stegs mission etc.
Sen har du buggarna, flera gånger så kommer man en bit in i mission och du inte får en ny way point, eller du dödar bossan och du får dialogen att mission är klart, men ingen load screen så du får avsluta det, du måste då lämna och börja om.
Nu ska det sägas att jag endast installerade det här i fredags iom att jag har Origin, varit noll hype för mig, inte ens brytt mig om det här spelet - men jag har blivit positivt överraskad, för spelet som sådant är skoj. Det är det enda jag lirat sen i fredags.
Men, nu ser jag det mest som ett spel att spela tills Division 2 släpps om ett par veckor ihop med Apex och Escape from Tarkov, som det ser ut nu så kan jag inte se mig spela det här i ett år framöver.
Mm känner av redan nu att end-game:t blir så.
Jag tänker lite att alla spel når en viss grind i slutet och där börjar väl de som vill spela spelets atmosfär och dess mekanik som i sig själv är något man gärna gör on och om igen.
Men just buggarna du pekat på har dödat min motivation ett par gånger. Laddningstiderna är lååånga och att gå runt i Tarsis är ganska jobbigt edter ett tag. Om de integrerade den öppna världen mycket mer än att få det kännas som instanser, tror jag man skulle få mer immersion.
Själv känner jag också att mekaniken runt vapen och skadorna är svåra att tolka, vas gör det? Vad ska jag satsa på? Jag fick inte ens combos förklarad av mig i spelet utan såg combos i en mission som jag sen sökte på för att få förklarat....sånt gör mig rätt less på vad utvecklarna egentligen tänkt på.
Många små saker som gör spelet ihåligt. Men jag avgudar Javelin mekaniken och känslan att få köra ett sådant looter-shooter. Tror dock inte det håller allt för länge om de inte har något spektakulärt i rockärmen alltså...