2019-02-17, 10:30
Medlem
Q post #2738

Citat:
Feb 16 2019

https://qanon.pub/data/media/0ec223555c821da71d1f3f5dc58d7b2dd6623281b172d41295 2d52f3cee9017c.jpg

https://twitter.com/Scavino45/status/1096628767701848064

Army Chief of Engineers?
ALL 'FUTURE' CONSTRUCTION?
How long have Anons known?
FAKE NEWS attacking us daily?
D's are predictable (stupid).
Nothing to See Here.
Q

Militären är från och med nu i kontroll av murbygget mot Mexico. Kongressen är därmed frånkopplad från ärendet.
Citera
2019-02-17, 10:44
Moderator
OT raderat. Konspirationsteorier om vaccin finns det andra trådar för.

/Moderator
Citera
2019-02-17, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post #2749

President Trump deklarerar - National state of emergency vid USA:s södra gräns mot Mexico. Militären tar över projektet och kongressen frikopplas.

Citat:
Militären är från och med nu i kontroll av murbygget mot Mexico. Kongressen är därmed frånkopplad från ärendet.

Jahapp ni Trump pessimister, vad kallar ni detta, tycker det ser ut som en win?

Trump får sin mur, han har visat sina väljare att han är beredd att göra det som krävs, han är inte rädd för konflikt, osv. osv. Att detta skulle bli någonting negativt för Trump har jag svårt att se.
Citera
2019-02-17, 11:10
Medlem
Citat:
Piii,
Varför dessa mobil länkar från Q nu?

Han har väl sagt att han är på resande fot så det passar väl in?
Citera
2019-02-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Trump får sin mur, han har visat sina väljare att han är beredd att göra det som krävs, han är inte rädd för konflikt, osv. osv. Att detta skulle bli någonting negativt för Trump har jag svårt att se.

Ursäkta att jag frågar, men är det illegala mexikaner som är Deep State och ska rensas ut? Eller varför skrivs det i stort sett enbart om muren i denna tråd? Kanske börjar det bli tröttsamt att utrensningar som utlovats (och som tråden handlar om) inte skett än?

Men som svar. Tja, om Trumps egna följare skulle våga vara det minsta kritiska (vilket känns osannolikt baserat på den här tråden iaf) skulle ju exempelvis det brutna löftet om att Mexiko skulle betala för muren ses som negativt.

Jo, Trump har tidigare vid flera tillfällen lyft fram just detta: https://www.google.se/amp/s/www.nytimes.com/2019/01/11/us/politics/trump-mexico-pay-wall.amp.html
Citera
2019-02-17, 11:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Det kan fortfarande stoppas i en domstol, de som bor längs gränsen kan nämligen stämma Trumpadministrationen och därmed sätta stopp för det hela då Trump måste bevisa att det är ett nödläge vilket han redan har sagt att det inte är.
Citera
2019-02-17, 11:19
Medlem
Ok så två signifikanta saker har hänt,

Trump har helt enkelt kört över D när det gäller muren och kommit undan med det.

Det andra är att FOX news börjar släppa i mitt tycke stark information, först var det McCabe som i stort sett erkände att det planerades en kupp av anställda på DOJ och FBI och nu denna artikel,
https://www.foxnews.com/politics/former-top-fbi-lawyer-2-trump-cabinet-officials-were-ready-to-support-25th-amendment-effort

Det verkar som Trump-lägret uppar sitt game här och har börjat ge information till FOX news?

Bara de två artiklarna från FOX news tycker jag är värda en oponion för det går nästan rakt emot vad övriga MSM rapporterar kring Trump. WAPO och NYT förstasiderapportering kring detta står inte ut på google och det ÄR allvarliga saker, en "palatskupp" mot sittande president, så det BORDE vara förstasidestoff hos ALLA nyhetsbyråer.

Kommande, jag gissar, nothing burgern Mueller, om man skall döma av vad han hittills trummat upp.
Och Huebers 450 utredare som är fokuserade på Obama, HRC och deras olagliga avlyssning (och vad mer). Där borde det ju komma något framöver?
Citera
2019-02-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det kan fortfarande stoppas i en domstol, de som bor längs gränsen kan nämligen stämma Trumpadministrationen och därmed sätta stopp för det hela då Trump måste bevisa att det är ett nödläge vilket han redan har sagt att det inte är.

Ja man kan ju alltid hoppas
Citera
2019-02-17, 11:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hans följare lär säkert fortsätta tycka att allt han gör är toppen - de som inte gillar honom kommer tycka att det är ett skrämmande diktatoriskt språng bort från demokrati.
Att självsvåldigt fatta beslut över folkets huvud är väl så nära den rådande beskrivningen av "deep state" man kan komma för övrigt (även om han förstås gör det öppet)..
Citera
2019-02-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Ursäkta att jag frågar, men är det illegala mexikaner som är Deep State och ska rensas ut? Eller varför skrivs det i stort sett enbart om muren i denna tråd? Kanske börjar det bli tröttsamt att utrensningar som utlovats (och som tråden handlar om) inte skett än?

Men som svar. Tja, om Trumps egna följare skulle våga vara det minsta kritiska (vilket känns osannolikt baserat på den här tråden iaf) skulle ju exempelvis det brutna löftet om att Mexiko skulle betala för muren ses som negativt.

Jo, Trump har tidigare vid flera tillfällen lyft fram just detta: https://www.google.se/amp/s/www.nytimes.com/2019/01/11/us/politics/trump-mexico-pay-wall.amp.html

Han har infriat ett vallöfte och kan lägga det till listan över infriade vallöften som han kommer trumma ut i alla sina kanaler närmare 2020 valet, stor PR kupp gissar jag. Att mexikanerna inte betalade i slutändan tror jag blir sekundärt.
Citera
2019-02-17, 11:25
Medlem
Citat:
Han har infriat ett vallöfte och kan lägga det till listan över infriade vallöften som han kommer trumma ut i alla sina kanaler närmare 2020 valet, stor PR kupp gissar jag. Att mexikanerna inte betalade i slutändan tror jag blir sekundärt.

Så kan man ju se på det. Men om man är någon procent kritiskt tänkande så kan man ju se det som ett brutet vallöfte eftersom löftet att Mexiko skulle betala för muren bröts. Men som sagt, är mexikanerna Deep State och ska rensas ut eller varför handlar tråden till 90% om muren? Är Q och den utlovade upprensningen inte så rolig längre?
Citera
2019-02-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hans följare lär säkert fortsätta tycka att allt han gör är toppen - de som inte gillar honom kommer tycka att det är ett skrämmande diktatoriskt språng bort från demokrati.
Att självsvåldigt fatta beslut över folkets huvud är väl så nära den rådande beskrivningen av "deep state" man kan komma för övrigt..

Det blev ganska tydligt vilka som inte tyckte det var bra

Är det han gjort lagligt?
Är svaret ja så har du ju fel i det du skriver.

Har han gjort något för direkt personlig vinning eller för fördel till någon som direkt sponsrar honom (pay to play), jag tycker inte det om han nu inte äger murbyggfirman som kommer ha jobb i 20 år?

Han hade ju kunnat bespara sig extremt mycket kritik och helt enkelt säga att murbygget blev nedröstat i senaten av D och skylla på dom för att behålla sin popularitet men det gjorde han inte, kudos tycker jag.

Kom igen nu, vi har Irakkriget, Afghanistankriget, Libyenkriget, CF pay-to-play osv. osv.
Vad gör det HRC och BO till om Trumps byggande av en mur är så nära deep state man kan komma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in