Citat:
Jag tror att vi har helt olika bilder av vad som är ett etiskt och moraliskt beteende. Jag påstår inte att det inte har delats ut hårda ord i denna tråd (även om jag har blivit beskylld för saker som går att kontrollera att de inte är sanna), men du verkar mena att de hårda orden bara kommer från ett håll, vilket är direkt lögnaktigt. Du verkar också helt missa vad vissa postare tillåter sig för skrupelfria och direkt kränkande ord mot de enda som verkligen är personligt drabbade av den här tragedin, de nära anhöriga. Systrar och bröder, farbröder och fastrar, mammor och pappor och mor- och farföräldrar, kusiner och sysslingar. Sakerna som uttalats om dessa sörjande människor är fullständigt oacceptabla och hade det varit jag som blivit utsatt för några postares skoningslösa cynism och konspirationer, hade jag hatat dem djupt och förbehållslöst. Hatat dem för att de väljer att de väljer att sätta sig på mig, spekulera om mig, skända och vanhedra mig, alltmedan jag var som svagast och mest sårbar.
Så använd gärna din inlevelseförmåga, men glöm inte att använda den till fler än en liten utvald grupp på Flashback. Då är de nämligen inte äkta empatisk inlevelseförmåga som du ger uttryck för, utan en personlig agenda.
Så använd gärna din inlevelseförmåga, men glöm inte att använda den till fler än en liten utvald grupp på Flashback. Då är de nämligen inte äkta empatisk inlevelseförmåga som du ger uttryck för, utan en personlig agenda.
Just detta mästrande, besserwissertonfall är något som jag lagt märke till bl.a. hos dig. Hytta med pekfingret och tala om hur andra ska tänka. Och du gör dig till storebror/storasyster som har bestämt vad som är "äkta empatisk inlevelseförmåga" och en "personlig agenda". Du vet ingenting om mig. Inget alls.
Jag vill veta vad som hände i villan i Bjärred. Vem dödade barnen? Hur såg planeringen ut? Hur kan det komma sig att ingen i familjens närhet märkte något av det som var på väg att ske?
Det är min agenda! Därför uppskattar jag alla som försöker ta reda på konkreta fakta. Cognovistis!