2019-02-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Livet är kort och vi böjer oss för mycket efter sociala regler, bryt upp "lagom är bäst"-idealen med alla möjliga medel. Trolling är inte något jag själv håller på med (inte sedan gymnasiet i alla fall), men min bror är mästare på det, rena Borat ibland. Var och en ska använda sig av de färdigheter de har i bagaget.

Stir shit up before it is too late.
Jag trodde du, som du upprepat många gånger, gillade social kontroll som samhällelig kontroll.
Citera
2019-02-16, 22:16
Medlem
Citat:
Livet är kort och vi böjer oss för mycket efter sociala regler, bryt upp "lagom är bäst"-idealen med alla möjliga medel. Trolling är inte något jag själv håller på med (inte sedan gymnasiet i alla fall), men min bror är mästare på det, rena Borat ibland. Var och en ska använda sig av de färdigheter de har i bagaget.

Stir shit up before it is too late.
Vad är det du " stir shit up"? Jag upplever tvärtom, att du motsätter dig exempelvis TS, som verkligen stir shit up.

Östeuropeiska kvinnor funkar också .......
Citera
2019-02-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Frånta unga män rätten till feminina, tacksamma, varma, förstende kvinnor och ingen framtid utom en nihilistisk backanal återstår. Västerländsk feminism är helt enkelt kulturens och civilisationens undergång. Naturligtvis är det mannens fel att kvinnan är dum i huvudet. Så, nu har jag sammanfattat era funderingar, låt oss återgå till att överge svenska kvinnor!

Kenyanskor, sydostasiater, sydamerikanskor. Det är tipsen! Vad vill man som man, rädda en värld som föraktar dig eller leva i lycklig harmoni?

Du skriver varma kvinnor, för att sedan tipsa om sydostasiater...

Givetvis har du inte upplevt tacksamhet från svenska kvinnor. Ingen svensk kvinna skulle känna tacksamhet att få vara med dig. Därför män som du får resa till Thailand istället.
Citera
2019-02-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Du skriver varma kvinnor, för att sedan tipsa om sydostasiater...

Givetvis har du inte upplevt tacksamhet från svenska kvinnor. Ingen svensk kvinna skulle känna tacksamhet att få vara med dig. Därför män som du får resa till Thailand istället.
Å där kom den ..........

Nåväl, i lite faderlig ton, kan vi låta tråden handla om fantastiska svenska män med fantastiska ickesvenska kvinnor? Värlfen är ju global, som någon feministisk miljökämpande kvinna krystade ut på Aftonbladet, låt den då vara det fullt ut.

Eller, berätta varför du hatar thailändskor eller varför svenska män bör undvika dessa.
Citera
2019-02-16, 22:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag trodde du, som du upprepat många gånger, gillade social kontroll som samhällelig kontroll.

Jag gillar inte jante, lagom eller lutheransk moralism (finns dock några element som är värda att bevaras), givet att jag söker propagera att nya ideal ska bli norm och inte att vilka ideal som helst ska bli det.
Citera
2019-02-16, 22:32
Medlem
Citat:
Jag gillar inte jante, lagom eller lutheransk moralism (finns dock några element som är värda att bevaras), givet att jag söker propagera att nya ideal ska bli norm och inte att vilka ideal som helst ska bli det.
Vad är skillnaden Strindberg? Du propagerar för Jante och strömlinjeformning, men utefter dina ideal, som vilken annan narcissist som helst. Någon "shit" stir du inte upp. Du är ju bara ett symptom på det sjuka i Sverige.
Citera
2019-02-16, 22:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad är det du " stir shit up"? Jag upplever tvärtom, att du motsätter dig exempelvis TS, som verkligen stir shit up.

Östeuropeiska kvinnor funkar också .......

Att låta bitterheten tala ut i bitterhetens ekokammare är inte min definition av "stir shit up", är väl ungefär som att tala sig varmt om Valerie Solana i feministiska bokklubben, även kallad genusvetenskap, inte att stir shit up.
Citera
2019-02-16, 22:36
Medlem
Citat:
Att låta bitterheten tala ut i bitterhetens ekokammare är inte min definition av "stir shit up", är väl ungefär som att tala sig varmt om Valerie Solana i feministiska bokklubben, även kallad genusvetenskap, inte att stir shit up.
Vad är bittert? Det är liksom där skon klämmer.

Det är faktiskt rätt underhållande att se att en förvuxen pojke sitter på pojkrummet utan en enda långvarig relation med en kvinna och läxar upp män hur dessa ska bete sig med kvinnor.
Citera
2019-02-16, 22:40
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad är skillnaden Strindberg? Du propagerar för Jante och strömlinjeformning, men utefter dina ideal, som vilken annan narcissist som helst. Någon "shit" stir du inte upp. Du är ju bara ett symptom på det sjuka i Sverige.

Vadå skillnaden? Du menar på fullt allvar att maskulin värdering av hierarkier baserade på meritokrati, anti-egalitarianism, göra sig hörd, vara lite vildare (i kontakt med sin inre varg), ta sig an utmaningar (motsatsen till thaikvinnor) och mod ska räknas som en ny typ av jante?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-16 kl. 22:45.
Citera
2019-02-16, 22:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Vad är bittert? Det är liksom där skon klämmer.

Det är faktiskt rätt underhållande att se att en förvuxen pojke sitter på pojkrummet utan en enda långvarig relation med en kvinna och läxar upp män hur dessa ska bete sig med kvinnor.

Haha, vad som är bittert är att du hellre sitter hela kvällarna och försöker påminna (några få) svenska kvinnor att du övergett dem istället för att kommunicera med din thaifru.

Vem försöker du lura egentligen?
Citera
2019-02-16, 22:46
Medlem
Citat:
Vadå skillnaden? Du menar på fullt allvar att maskulin värdering av hierarkier baserade på meritokrati, anti-egalitarianism, göra sig hörd, vara lite vildare (i kontakt med sin inre barbar), utmaningar (motsatsen till thaikvinnor) och mod ska räknas som en ny typ av jante?
Oj, det blev mycket där. Menar du att du är en man, vars exempel män borde ta efter, där du romantiserar din pojkrumstillvaro? Eller vadå?

Vild? Hur då? När du går och plockar svamp utanför mammas torp?

Ja, berätta gärna mer om din inre barbar. Det låter pojkrumslattjo.

Vilken utmaning skulle inte den thailändska kvinnan vara mot en svensk hjärntvättad feminist, där man vet dialogen redan innan hon öppnat bitterfittekäften?

Berätta gärna mer om ditt mod. Är det när du uppmuntrar mobbing av dissidenter eller när du går 50 meter längre bort från mammas torp och plockar svamp?

Du ska nog vara lite tacksam över det svunna egalitära samhället, du hade nog haft det betydligt jobbigare annars .......
Citera
2019-02-16, 22:49
Medlem
Citat:
Haha, vad som är bittert är att du hellre sitter hela kvällarna och försöker påminna (några få) svenska kvinnor att du övergett dem istället för att kommunicera med din thaifru.

Vem försöker du lura egentligen?
Jag vet ju inte riktigt hur jag ska kommentera detta, blir lite konstigt. Men det är ju lite fint att du är bekymrad över vår relation, så tack men nej tack.

Jag ser nog denna tråd som riktad till män, att sen några kjolstyg förirrat sig in hit, kan jag väl inte riktigt lastas för. Men det kanske jag kan, allt är ju mannens fel.

Det existerar kvinnokulturer på denna jord som inte uppfostrats till att kuken är konstig, otäck eller fel och som aldrig skulle förstå "toxisk manlighet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in