2019-02-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Vem ryker först – Azdz eller Timrå? Det är alltid frågan så här på vårkanten i hockeyforumet.

Timrå tio poäng från säker plats. Hur illa skulle det vara för dem om de åkte ner i HA igen? Tänker på sponsorer, publik etc.

Nu hoppas vi Örebro losar två gånger mot Djurgårn i helgen så Mora kan säkra säker plats.
Som jag skrev igår så hade jag om jag vore Timråsupporter varit oroad inför ett SHL-kval men mycket beror också på vilket lag dom kan få tänkas möta. Varenda timråit föredrar helt klart Oskarshamn framför AIK. Rent spontant tror jag att Timrå kan hänga kvar oavsett vilka dom möter , men dom ser inte bra ut defensivt så där måste dom absolut skärpa till sig om dom vill vara kvar. Rejält kluven med vad det skulle innebära om dom åkte ur igen. Det innebär å ena sidan att länsderbyna kommer tillbaka men å andra sidan har vi inte slagit dom på evigheter så lika bra att dom stannar i SHL.
Citera
2019-02-15, 21:05
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jaha? Grattis?

Ja, mycket bättre än alla andra.
Citera
2019-02-15, 21:19
Medlem
.-.-.s avatar
Hv dominerar i boxen, 5 pp för motståndarna och fem mål i baken på dom senaste tre matcherna.
Citera
2019-02-15, 21:25
Medlem
Örebro skräller och kör över Djurgården på hemmaplan. Känns kraftig fördel Örebro nu om att slippa kval neråt.
Citera
2019-02-16, 01:15
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Örebro skräller och kör över Djurgården på hemmaplan. Känns kraftig fördel Örebro nu om att slippa kval neråt.

Ja, fy fan vad trist. Skitlaget ÖHK (hatat även på hemmaplan) lyckas alltid kravla sig fast och kvar på nåt jävla sätt. Örebro ner och ett klassiskt lag från HA upp hade ju varit mumma.
Citera
2019-02-16, 10:46
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Ja, fy fan vad trist. Skitlaget ÖHK (hatat även på hemmaplan) lyckas alltid kravla sig fast och kvar på nåt jävla sätt. Örebro ner och ett klassiskt lag från HA upp hade ju varit mumma.
Håller helt med. Örebro är SHLs mest meningslöst klubb, drar däremot OK med publik på hemmaplan. Vi får se om Mora eller Timrå åker ur i år.
Citera
2019-02-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Håller helt med. Örebro är SHLs mest meningslöst klubb, drar däremot OK med publik på hemmaplan. Vi får se om Mora eller Timrå åker ur i år.
Jag tror inte att både Mora och Timrå åker ur, något av lagen blir kvar. Jag har hellre Timrå kvar om jag måste välja, Mora tillför inte SHL någonting. Timrå är ändå en klassisk klubb.

Det enda man mer eller mindre vet är att vi kommer få se ett nytt lag i SHL nästa säsong. Och magkänslan säger att det i så fall blir AIK som tar klivet upp.
Citera
2019-02-16, 16:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare

Timrå är ju klart sämst bland de tre bottenlagen och Örebro känns som om de har högst högstanivå. Jag är inte främmande för att både Timrå och Mora kan åka ur. Troligen blir det följande matcher:

Timrå-AIK
Mora-Leksand

Om jag ska värdera så känns inte Timrå sämre än KHK var i fjol, snarare lite bättre. AIK känns inte bättre än Timrå var ifjol. Jag tror att det är helt öppet, men AIK har definitivt god chans mot Timrå.

Leksand har på slutet visat upp samma förändring som de gjorde året de gicjk upp i matchen mot Modo. Nattsvart mörker byttes mot en sällan skådad segersvit. De var ju helt underlägsna Modo, men vann ändå. I år har de utan tvekan ett kvalitativt sett bättre lag och kan utan tvekan vinna mot Mora.

Blir det Örebro som skulle bli näst sist i SHL tror jag att de avfärdar Leksand rätt enkelt. Jag tror dock att Örebro kommer att ha 3-4 poäng mer än Mora när grundserien är färdigspelad.
Citera
2019-02-16, 20:37
Medlem
ycwms avatar
Undrar om inte Djurgården möjligtvis är ordentligt nedtränade? Vågat isf med tanke på hur tight det ändå är. Sett riktigt trött ut efter uppehållet

Fast det kanske bara är optimisten i mig som hoppas..
Citera
2019-02-16, 21:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm
Undrar om inte Djurgården möjligtvis är ordentligt nedtränade? Vågat isf med tanke på hur tight det ändå är. Sett riktigt trött ut efter uppehållet

Fast det kanske bara är optimisten i mig som hoppas..

Hur som helst, uselt att förlora i två raka mot Örebro och att inte ens göra mål hemma i andra mötet. Det är så underkänt det kan bli.
Citera
2019-02-16, 21:34
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Hv dominerar i boxen, 5 pp för motståndarna och fem mål i baken på dom senaste tre matcherna.

Fan vad dåliga Skellefteå var ikväll!
Citera
2019-02-16, 21:38
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Fan vad dåliga Skellefteå var ikväll!

Bara för att låta fiskrensarna få lite hybris och sen förnedra dom i slutspelet.
Det gäller att va listig nu.
Pinsamt att ett fullsatt Scandinavium kan va så dött, man kunde ju tro matchen spelades i en sardinburk, alla på läktarn låg där som döda fiskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in