Citat:
Ursprungligen postat av
brutalare
Håller helt med. Örebro är SHLs mest meningslöst klubb, drar däremot OK med publik på hemmaplan. Vi får se om Mora eller Timrå åker ur i år.
Timrå är ju klart sämst bland de tre bottenlagen och Örebro känns som om de har högst högstanivå. Jag är inte främmande för att både Timrå och Mora kan åka ur. Troligen blir det följande matcher:
Timrå-AIK
Mora-Leksand
Om jag ska värdera så känns inte Timrå sämre än KHK var i fjol, snarare lite bättre. AIK känns inte bättre än Timrå var ifjol. Jag tror att det är helt öppet, men AIK har definitivt god chans mot Timrå.
Leksand har på slutet visat upp samma förändring som de gjorde året de gicjk upp i matchen mot Modo. Nattsvart mörker byttes mot en sällan skådad segersvit. De var ju helt underlägsna Modo, men vann ändå. I år har de utan tvekan ett kvalitativt sett bättre lag och kan utan tvekan vinna mot Mora.
Blir det Örebro som skulle bli näst sist i SHL tror jag att de avfärdar Leksand rätt enkelt. Jag tror dock att Örebro kommer att ha 3-4 poäng mer än Mora när grundserien är färdigspelad.