Citat:
Ursprungligen postat av
Gul-groda
Nej, flummig betyder just flummig i detta avseende. Ingen annan än du själv skulle förstå hur man kan dra de slutsatser du gör.
Det har jag aldrig påstått, som vanligt så väljer du allt tolka allt på det sätt som passar dig bäst.
Det är inga argument du lägger fram, det är bara meningslöst dravel som inte betyder något. Det finns ingenting att förstå förutom att du är sinnesförvirrad.
Hjärnbarken ger upphov till medvetandet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4rnbark Det är fakta.
Om du inte tror på detta så kan du ju slå in en spik i den och se om du får behålla medvetandet, eller så kan du studera de tidigare fall där folk har blivit medvetslösa eller fått nedsatt medvetande av att skada detta område. Fast eftersom du tror på ett evigt medvetande antar jag att du tror att alla dessa människor bara luras?
Att Du föreställer dig att
alla andra har exakt samma tankeverksamhetsförmåga som Du själv säger ju det mesta.
JO! - det var precis så du uttryckte dig. Du verkar ha problem med självbilden.
Du slänger dig gärna med "fakta" va? Och påstår att dessa är sanna och aldrig går att motbevisa -tills någon gör det-.
Precis som majoriteten av alla andra människoboskap.
Jag slår inte in spikar i hjärnan Därför att:
1. Det gör ont
2. Jag är beroende av hjärnan för att kunna fortsätta leva det liv jag lever just nu, som jag är ganska nöjd med
3. Jag inte med säkerhet kan säga att jag inte kommer att dö
3b. Detta eventuellt är evigt
Dem flesta upplever sig också vara medvets
lösa varje natt när de sover.
Sanningshalten i olika teser är varierande, och tankeverksamhet behövs för att uppfatta denna.
Du är i dagsläget uppenbarligen inte mottaglig för någon vidare kunskapsutvidgning genom tankeverksamhet,
Jag avsäger mig därför rätten att fortsätta denna diskussion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Det är inte vad du skrev, och nej, det går fortfarande att själv föreställa sig något som ingen annan har kommit på tidigare.
Hur tror du annars att tanken om Xenu uppstod?
Betyder det enligt dig att Xenu faktiskt måste ha funnits?
Och hur menar du "dummare än Judas"? Judas var inte dum, han hade enligt bibeln en roll att spela så att Jesus skulle kunna offras som ett lamm.
Eller kanske han var dum eftersom han tog livet av sig, men inte ens den berättelsen verkar vara riktigt sann eftersom det finns två ganska olika versioner av hur det skulle ha gått till och två olika anvisningar om var Judas plats skulle ha legat (den ena säger norr om berget och den andra säger söder om berget).
Jo, det är precis vad jag både skrev och menade. Det hade du också vetat om du varit öppen för mina inlägg.
Du misstolkar mig - jag har aldrig påstått att alla tankar är o-originella. Jag menade att man inte kan föreställa sig något innan
man tänkt det.
Det jag menar när jag påstår att du är dummare än Judas, är just det!
Du -precis som föregående användare- tror att ni har kunskap just för att ni TROR det.
Mitt förslag på problemdämpande åtgärd kvarstår: Tänk istället för att uttala dig.
Tack för era "bidrag" (

) - men jag kommer i fortsättningen att tänka mig för innan jag väljer att fortsätta en diskussion.
"Vi har försetts med två öron och en mun för att insikt är dubbelt så viktigt som uttal"
"Om du inte förstår, är det bättre att hålla käften"