2019-02-16, 15:10
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Nej det har hon inte sagt att ACA har sagt. Hon har sagt att makan blev strypmördad och att barnen har samma mördare. Det är inte samma sak som att "en har mördat tre personer. Tvärtom i detta fallet eftersom två dessutom är misstänkta för mord.
Ok, då missförstod jag. Många turer här nu. Ber om ursäkt. Men var finns verifierad källa att att EN person dödade barnen?
Citera
2019-02-16, 15:13
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hanna, Agnes och Moa blev alla tre mördade genom strypning och/eller kvävning på Björkvägen i Bjärred. Var och en mördades av en ensam gärningsman.
Fakta.
Klart att var och en mördades av EN gärningsman. Man är sällan två när man stryper eller kväver nån. Men vem gjorde vad?
Citera
2019-02-16, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ok, då missförstod jag. Många turer här nu. Ber om ursäkt. Men var finns verifierad källa att att EN person dödade barnen?
Ingen fara!
ACA via Solglittret och Missan. Ingen annan, trots att många har försökt att få ut info.
Citera
2019-02-16, 15:15
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ingen fara!
ACA via Solglittret och Missan. Ingen annan, trots att många har försökt att få ut info.
Aha.... ok, jag talade med ACA i morse. Hon sa att det var Hanna som dödat Agnes och Moa.

Edit: Nej, det gjorde jag inte. Men det går ju inte att verifiera om jag haft mitt samtal. Eller hur? Lika lite som Glittret kan bevisa att hon haft SITT samtal.

Jag redigerar IGEN. Så folk ser: Nej, jag talade INTE med ACA idag. Nej, hon har INTE sagt vem som dödade vem.
Senast redigerad av Flashig78 2019-02-16 kl. 15:44.
Citera
2019-02-16, 15:16
Bannlyst
Citat:
Hanna, Agnes och Moa blev alla tre mördade genom strypning och/eller kvävning på Björkvägen i Bjärred. Var och en mördades av en ensam gärningsman.
Fakta.

Citat:
Klart att var och en mördades av EN gärningsman. Man är sällan två när man stryper eller kväver nån. Men vem gjorde vad?

Ja, det är precis den uppgiften som kräver att modern dödade barnen själv. Annars hade hon inte varit misstänkt för mord.
Citera
2019-02-16, 15:17
Medlem
Citat:
I ett inlägg var det en person som mördade var och en av barnen. Det vill säga, inget av barnen mördades av två personer men kan ha mördats av olika. Jag skulle tro att beviset för gemensamt gärningsmannaskap härstammar sig från den omständigheten.

Senare har uttalandet förändrats till att en person har mördat båda barnen.

Jag tänker inte lägga någon vikt vid Solglimrets muntliga referat utan jag vill ha skriftlig bekräftelse på vilken av ovanstående versioner som är sanning.
Citera
2019-02-16, 15:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Utöver avskedsbrev, testamente och digitala bevis, så lär forensiska bevis för att maken dödade barnen och maken dödade hustrun varit ganska övertygande. Man har dock valt att inte lämna ut denna information vilket jag har förståelse för. Det var ju ändå i samförstånd.

Intressant att du slår fast att maken mördade barnen, med tanke på dina tidigare uttalanden.
Men hur kan du vara så säker på det?

Mycket talar för att det sannolikt var en och samme mördare som med samma modus operandus genomförda alla tre stryp/kvävnings morden på alla tre av kvinligt kön. Så ser ofta ut statistiskt.

Därtill var O sannolikt den fysiskt starkare föräldern och större barn mördas vanligen av fadern medan mindre barn, upp mot 3-4 års ålder, mördas av modern.

Men som sagt, dina faktabelägg och källor för detta tvärsäkra uttalande om att O dödade töserna vore intressanta att ta del av.
Citera
2019-02-16, 15:19
Medlem
Har fallet utredds enligt lex Bobby? Hade allmänheten fått veta om fallet har utredds enligt lex Bobby? Vem kan anmäla, vem ska utreda? Någon som vet? Har förstått att utredningen kan vara sekretessbelagd. Så min fråga handlar inte om att få ut infon den vägen (vet att detta inte är möjligt) men att fallet utredds - vad som kunde ha gjorts innan morden alltså. Någon som vet?
Citera
2019-02-16, 15:32
Bannlyst
Citat:
Intressant att du slår fast att maken mördade barnen, med tanke på dina tidigare uttalanden.
Men hur kan du vara så säker på det?

Mycket talar för att det sannolikt var en och samme mördare som med samma modus operandus genomförda alla tre stryp/kvävnings morden på alla tre av kvinligt kön. Så ser ofta ut statistiskt.

Därtill var O sannolikt den fysiskt starkare föräldern och större barn mördas vanligen av fadern medan mindre barn, upp mot 3-4 års ålder, mördas av modern.

Men som sagt, dina faktabelägg och källor för detta tvärsäkra uttalande om att O dödade töserna vore intressanta att ta del av.

Vad roligt att du tycker att jag är intressant!

Statistik är vanskligt och eftersom vi har så mycket kunskap i detta ärende är det skönt att vi inte behöver luta oss mot den, eller hur?

Här kan vi istället utgå från den information vi fått vid pressmeddelandet och pressträffen. Det jag säger är att, givet att din och Missans uppgifter från ACA stämmer, så har makan dödat flickorna själv.

Att du sedan väljer att beskriva den enda logiska konsekvensen av DINA uttalanden som ett tvärsäkert påstående från MIG, finner jag lite komiskt. Ännu lustigare blir det när du efterfrågar källan.
Citera
2019-02-16, 15:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag vet att jag har talat med henne. Ring du också. Varför gör du inte det?
Jag vill faktiskt inte störa henne med ovidkommande samtal. Jag har fått ett mail från henne, (via min vän - Avd.9, känns han igen?), det räcker för min del. Hon hänvisar till presskonferensen. Vi har begärt ut FUP - och hon kommer efter vederbörlig ordning och sekretessprövning skicka ett urval. Vad det blir vet vi inte. Och det kommer ta tid, då den ännu inte är nerlagd.
Citera
2019-02-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Har fallet utredds enligt lex Bobby? Hade allmänheten fått veta om fallet har utredds enligt lex Bobby? Vem kan anmäla, vem ska utreda? Någon som vet? Har förstått att utredningen kan vara sekretessbelagd. Så min fråga handlar inte om att få ut infon den vägen (vet att detta inte är möjligt) men att fallet utredds - vad som kunde ha gjorts innan morden alltså. Någon som vet?

Flickorna vore värda en grundlig undersökning kring vad som drev på föräldrarna, även fast alla i familjen är döda. Nu får mördarna på något sätt sista ordet. Jag vet att det inte faller inom ramen för vad polisen ska utreda, och fallet är egentligen uppklarat. I andra fall, tex Gårdsten eller Dalby, finns tydliga indikatorer - kopplade till föräldrarna - kring vad som orsakade filiciden. I detta fall blir det liksom kontentan att orsaken låg i barnens sjukdomar.
Citera
2019-02-16, 16:03
Medlem
Citat:
Jag har fått ett mail från henne, (via min vän - Avd.9, känns han igen?) och hon hänvisar till presskonferensen. Vi har begärt ut FUP - och hon kommer efter vederbörlig ordning och sekretessprövning skicka ett urval. Vad det blir vet vi inte. Och det kommer ta tid, då den ännu inte är nerlagd.
Ja klart hon hänvisar till presskonferensen via mejl. Jag hade gjort likadant. Polisen är hennes arbetsgivare . Jag RINGDE och frågade : hur många mördades i Bjärred och hur många självmord var det? Hennes svar var; 3 mördade oh ett självmord. Innan jag ställde frågan sa jag till henne;” jag vet inte om jag får ställa den frågan el om du svarar på den frågan ”. Efter hennes svar sa jag till henne men så framställde inte polisen det på sin PK och då var hon tvungen att säga ” du får dra din egen slutsats ” . Hon är vettig. Varför ta hänsyn till anhöriga på det sättet som polisen gör? Dom behöver inte vår respekt . Förhoppningsvis står dom upp själva som människor. Behöver inte din och min respekt.
Oavsett vad ; måste dom leva med det tills dom dör.
Oskar hyllas av sin pappa. Men pappan nämner inte sina barnbarn. Varför är det så viktigt med Oskars prestationer efter hans död? Då förstår man hur viktigt det var i den släkten att prestera. Annars ; vad ? Ingen kärlek el respekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in