• 1
  • 2
2019-02-16, 13:51
Medlem
ronken82s avatar
Är det någon mer än jag som stör sig på att dom säljer den minst sagt blaskiga alkisölen Sofiero på samtliga John Scotts pubar? Varför? Gillar verkligen folk det rävgiftet? Vill man stå i baren och betala dyrt överpris för något som Conny kåkfarare dricker på parkbänken? Frågorna är många..
Citera
2019-02-16, 14:00
Medlem
XaoqcHs avatar
Price anchoring med syfte att sälja deras vettiga, ännu dyrare, öl.
Citera
2019-02-16, 14:01
Medlem
kobents avatar
Bojkotta skiten. Fattar inte hur man kan gynna pubar som köper in pissöl som Sofiero och tar 69kr för 0.4L.

En sak om man hänger på en sunkig kvarterspub men inte ens dom är så dumma att de köper in Sofiero på fat utan det är oftast Norrlands Guld som förövrigt är hästlängder bättre än Sofiero som på något konstigt sätt vann årets öl för många år sedan....
Citera
2019-02-16, 14:02
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nej, jag stör mig inte på det. Vill man ha nåt annat så beställer man nåt annat. Man kan tycka vad man vill om Sofiero, men den är väl lika "bra" som nån annan fatöl. Smaken är som baken.

Btw: (FB) Sofiero - Officiella tråden om Sveriges mest sålda starköl
Citera
2019-02-16, 14:05
Medlem
Ygg3s avatar
John Scott är Kopparbergs egna pubkedja, alltså företaget som gör Sofiero.
Citera
2019-02-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Är det någon mer än jag som stör sig på att dom säljer den minst sagt blaskiga alkisölen Sofiero på samtliga John Scotts pubar? Varför? Gillar verkligen folk det rävgiftet? Vill man stå i baren och betala dyrt överpris för något som Conny kåkfarare dricker på parkbänken? Frågorna är många..

Kör dom den på tapp?

Annars brukar ställen ha Zeunerts i kranen och Sofiero på flaska. Eller är du sne på att de säljer den alls?

Ahaa, så det är Kopparbergs egen kedja...inget konstigt således.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2019-02-16 kl. 14:10.
Citera
2019-02-16, 14:08
Medlem
eremitkraftans avatar
Det låter onekligen sunkigt, som om Operakällaren skulle servera lövbit.
Citera
2019-02-16, 14:11
Medlem
ronken82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Kör dom den på tapp?

Annars brukar ställen ha Zeunerts i kranen och Sofiero på flaska. Eller är du sne på att de säljer den alls?

Ja, pinsamt nog så säljer dom den på tapp, som om det skulle göra skiten mer exklusiv LOL.
Citera
2019-02-16, 14:13
Medlem
ronken82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Bojkotta skiten. Fattar inte hur man kan gynna pubar som köper in pissöl som Sofiero och tar 69kr för 0.4L.

En sak om man hänger på en sunkig kvarterspub men inte ens dom är så dumma att de köper in Sofiero på fat utan det är oftast Norrlands Guld som förövrigt är hästlängder bättre än Sofiero som på något konstigt sätt vann årets öl för många år sedan....

Instämmer, kommer hädanefter att bojkotta John Scotts samtliga etablissemang.
Citera
2019-02-16, 14:16
Medlem
FlyingBees avatar
Citat:
De dricker inte 5.2% de dricker givetvis 7.5 % och den är god även om alkisbira.
Citera
Medlem
Tullen i Göteborg hade "veckans öl" en IPA sist jag var där 40 CL för 39:-. Det var prisvärt!
Citera
Medlem
Citat:
Ja, pinsamt nog så säljer dom den på tapp, som om det skulle göra skiten mer exklusiv LOL.

Det handlar inte om exklusivitet, i kranen har man bruksöl och finöl har man på flaska. Men är det bryggeriets egen kedja så verkar det mer logiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in